Song van het jaar??

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Over de beste songs en platen weten we inmiddels genoeg. Laten we alvast gaan nadenken over de top tien Absolute Draken van dit jaar.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 13:13 (twenty-three years ago)

Voorzetje:
Beck - Sea Change
Boards of Canada - Geogaddi
Underworld - Hundred Days Off

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 13:15 (twenty-three years ago)

Beck en Underworld horen bij mij toch tot de betere platen van het jaar. Draken van platen? Ook maar even drie noemen

The Vines - Highly Evolved
Pearl Jam - Riot Act
Oasis - Heathen Chemistry

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 28 October 2002 13:21 (twenty-three years ago)

Draken van platen?

Underworld heeft mij nu net iets te vaak hetzelfde liedje gespeeld. Beck blijf ik bloedeloos vertolkt en gruwelijk gezongen vinden. Die plaat van Boards of Canada had volgens mij niemand ooit opgemerkt als Music has a right... er niet had voor gezeten; en terecht: wat een muzak! En dat terwijl voornoemde Music best fijn is.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 13:27 (twenty-three years ago)

op de vier nummers afgaande die ik van de nieuwe sigur ros heb gehoord, slagen zij glansrijk voor deze wedstrijd.

bas (bas), Monday, 28 October 2002 13:31 (twenty-three years ago)

wat me vooral op valt dit jaar is het hopeloze aantal net niet platen.. als ik naar mijn globale top 10 lijstje kijk zie ik 3 echt goeie platen en voor de rest.. tsja.. leuke platen hoor maar niks wereldschokkends.

ik denk nog even over de echt slechte na.. ik hoor natuurlijk beroepsmatig geen platen dus ik kan er helemaal zelf voor zorgen dat ik geen echte draken te horen krijg. ;)

Ludo (Ludo), Monday, 28 October 2002 13:38 (twenty-three years ago)

Bij mij wordt het eerder dringen in de lijst, een top 10 is niet genoeg dit jaar. Zekerheid is er toch wel voor Spinvis, Streets, Sigur Ros, Daryll-Ann, AYWKUBTTOD, Interpol, Delgados.

Bijna nog een vierkoppige draak vergeten: Richard Ashcroft - Human Conditions want die is saaaaaaaaaaaaai.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 28 October 2002 14:06 (twenty-three years ago)

Best wel moeilijk er is zoveel goeds uitgekomen dit jaar.

Okay laten we beginnen met DJ Shadow's The Private Press, daar stond ongeveer genoeg materiaal op voor een goede E.P. Helaas staat er ook verreweg het slechtste nummer van dit jaar op, ik heb het natuurlijk over de super-draak: "Six Days". Brrrrr wat een takke nummer is dat toch.

Dan heb je nog het overgewaardeerd departement, daar vindt je The Notwist ook wel bekend als De Gaap.

Niet gehoord en dat wil ik graag zo houden, maar ongetwijfeld niet te pruimen want J.D. klonen: Interpol.

huhuh dit is de thread die geheid op ruzie gaat uitlopen. ;)

Omar, Monday, 28 October 2002 14:16 (twenty-three years ago)

Oneens: Beck, Boards Of Canada, Underworld, The Streets. Wat een gekkigheid om die te noemen.

Eens: Sigur Rós, Richard Ashcroft, Interpol. G-a-a-p.

En verder: Coldplay (meest overschatte cd van het jaar), Lambchop en natuurlijk Moby.

JoB (JoB), Monday, 28 October 2002 14:26 (twenty-three years ago)

Streets werd in positieve zin genoemd. Bij de platen die zeker in de top tien beste platen van 2002 komen. Waar Sigur Ros toch wel bovenaan zal staan. Maar die wordt hier al 2x slaapverwekkend genoemd.... mensen, hebben jullie geen gevoel? ;-)

Ah, Moby was ik al helemaal vergeten, wat ook weer genoeg zegt. Saaie eentonige plaat. Coldplay hoort dan weer bij de beste platen.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 28 October 2002 14:29 (twenty-three years ago)

Soft Cell... Zelden zó lang en zó hard gehuild. :-(

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 14:33 (twenty-three years ago)

Bij mij wordt het ook dringen in de top 10 voor de overgebleven plekken naast Beck, Outhud, Spinvis, Reindeer Section en Godspeed.

Veel goeds dit jaar maar ook teleurstelling alom:
Lambchop's 'Is A Woman': doodzonde na 'Nixon'. The Streets wilde maar niet kloppen [het zal wel aan Mark Skinner's stemgeluid hebben gelegen] en Underworld: sorry, 3 fijne tracks en een bak filler? Met DJ Shadow was ik ook sneller klaar dan de bedoeling was.

Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 28 October 2002 14:43 (twenty-three years ago)

Lambchop's 'Is A Woman': doodzonde na 'Nixon'.
Temeer daar 'Nixon' na 'What Another Mans Spills' al een doodzonde was.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 14:50 (twenty-three years ago)

Ik zou graag Moby willen zeggen maar vreemd genoeg is de terreur van Moby beperkt gebleven tot een maand kale koppen op elk tijdschrift. "And just like that, he was...gone!" Hetzelfde trucje is blijkbaar niet aangeslagen bij de reclame jongens & meisjes.

oh ja, niet helemaal rampzalig, maar toch zwaar overgewaardeerd (mijn kindamuzik homies van Beats moeten er niet achter komen), ik geef u: JAZZANOVA!

Omar, Monday, 28 October 2002 14:54 (twenty-three years ago)

Jazzanova: muziek om het gras bij te zien groeien.
En wie het water wil geven: An Pierle - Helium Sunset.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 14:58 (twenty-three years ago)

Slechte muziek vermijden gaat me wel goed af. Ik ben zo stom geweest om naar één nummer van Jazzanova te luisteren. Underworld is altijd al 3 goede singles per plaat en de rust gevuld met New Age muzak, dus dat heb ik ook vermeden. En Sigur Ros begin ik niet eens aan.
De slechtste plaat die ik helemaal heb afgeluisterd (vanwege recenseren) is Planeshift van Rakoth. Russische black metal met een drum computer en totaal misplaatste en mislukte folk invloeden. Een sooft Safety Dance op speed zeg maar.
Ook niet vrolijk werd ik van de powermetal van Freedom Call en de trash-glam van Slipknot side-project Murderdolls, een soort slap aftreksel van LA Guns, wat op zich al geen band is waar ik blij van word.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 28 October 2002 15:05 (twenty-three years ago)

mooi hoe iedereen plots Interpol als Joy Division clonen ziet terwijl de muziek slechts in kleine momenten lijkt op Curtis en co. en dan ook nog eens alleen ten tijde van Warsaw. funny.

theo (theo), Monday, 28 October 2002 15:43 (twenty-three years ago)

Hoho: ik vind Interpol wél leuk en géén kloon!

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 15:47 (twenty-three years ago)

Coldplay inderdaad waardeloos evenals Jazzanova.
Daryll-Ann ook zwaar overschat. (de OUDE platen mensen! haal die nou maar.. na weeps kun je het VERGETEN.. ;))

oneens Lambchop. die is GAAP maar wel goed. ja dat is paradoxaal.. maar toch mijn mening. subtiele plaat. Nixon dat was pas slecht!

zou er ook een meevaller van het jaar zijn? een band waarvan je niks verwachtte die met een goeie plaat kwam?

Ludo (Ludo), Monday, 28 October 2002 16:01 (twenty-three years ago)

Cornelius! das nog een teleurstelling.

en kan iemand zich Flip Kowlier nog herinneren? die plaat heb ik ook alweer maanden niet geluisterd terwijl ik eerst zo enthousiast was..

And You Will Know Us By The Trail Of Death – Source Tags & Codes
(ook niet goed..)

en ook de nieuwe Gomez en eigenlijk ook de nieuwe GBV (dit doet pijn) stelden niet veel voor.

Mum's Finally we Are No one (mijn toetenbord is kapot dus ik krijg het streepje er niet op)
was ook lang niet zo goed als debuutplaat. hoewel niet echt slecht. degelijk, net niet zoals ik al zei.

Ludo (Ludo), Monday, 28 October 2002 16:10 (twenty-three years ago)

Meevallers.
Alec Empire - Intelligence & Sacrifice viel me mee. Als vanouds meer van hetzelfde, maar deze keer weer goed te pruimen.
Ik hoop dat de nieuwe Tori Amos gaat meevallen (na twee niet al te goede bandplaten + een draak van een coverplaat).
[fanmode]Na stapels platen (solo en band) vol leuke doch volstrekt inwisselbare soundscapes, hebben de Legendary Pink Dots twee nieuwe cd's uitgebracht vol prachtige liedjes en zonder enige flirt met wat-voor-rock ook: meevaller. Ze kunnen het nog! [/fanmode]

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 16:13 (twenty-three years ago)

Durf ik het zeggen? Ik durf het zeggen! -> Belle & Sebastian: Storytelling. Weg ermee!

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 16:17 (twenty-three years ago)

Daryll-Ann Weeps vind ik nog steeds beste album allertijden dus ja, alles wat daarna komt is vergeleken dat werk minder. Maar vergeleken de grote rest: Happy Traum stond bij mij op 1 in het jaarlijstje van 1999 en Trailer Tales was ook zeker mooi, al wel de mindere van deze drie.

Even over naar een ander favorietje: Storytelling was zeker een tegenvaller omdat B&S tot op dat moment nog geen slechte release had gehad. En ST was gewoon te kort en die instrumentaaltjes kwamen niet goed over. Een mislukt experiment MAAR als je in staat bent om toch nog nummers als Storytelling, Black & White, Wandering Alone en Scooby Driver te schrijven mag je van mij toch gerust blijven en hoeft het ook geen draak oid te worden genoemd.

Zie inderdaad ook nog een naam voorbijkomen die ik ook al weer vergeten was. Het veel te brave Cornelius album. Die zou moeten knallen als hij live ook doet.

Dat we van Moby niets hoorden kwam natuurlijk omdat hij niet aan reclames mee wou werken. Maar wat zagen we laatst opeens voorbij komen? Moby’s nieuwe single ‘In This World’ wordt gebruikt in de nieuwe Renault reclamecampagne. De Europese campagne zal 5 oktober starten en 12 maanden duren…. Daar gaan je goede voornemens! Over een paar weken in elke reclame een Moby nummer en aangezien er maar 18 zijn (te veel) ook per nummer 3 mixen.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 28 October 2002 16:35 (twenty-three years ago)

Zeperd-Single van het Jaar: Babys Got a Temper - Prodigy
(Meevaller van het jaar: By the Way - Red Hot Chili Peppers)

JoB (JoB), Monday, 28 October 2002 16:40 (twenty-three years ago)

Storytelling is voor mij een draak. Vier mooie liedjes op een totaal van 18 songtitels. Het had zo'n mooie EP geweest kunnen zijn...

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 16:41 (twenty-three years ago)

by the way van de red hot chili peppers was eigenlijk geen tegenvaller, als ik er zo over denk. hij was zo slecht als ik had verwacht.

bas (bas), Monday, 28 October 2002 16:47 (twenty-three years ago)

Temeer daar 'Nixon' na 'What Another Mans Spills' al een doodzonde was.
Nixon dat was pas slecht!

Ja hallo, mensen!;-) 'Up With People'...of ben ik de enige hier die dat een van de briljantse nummers van de afgelopen 5 jaar vindt?

Babys Got a Temper - Prodigy
Spot on, JoB. Ik voel mijn avondeten nu omhoogkomen, waar een thread als deze al niet goed voor is.

Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 28 October 2002 16:53 (twenty-three years ago)

Ik luister ook geen slechte platen, da's mijn vak ook niet.
Maar idd Hives, Coldplay (viel me erg tegen, geef mij 10x Saybia!), Oasis... hmmm, Daryll-Ann kon me ook niet bekoren...

Notwist was goed, Interpol ook

Erik Stronks (erik), Monday, 28 October 2002 17:07 (twenty-three years ago)

Tsja.. Dat wordt inderdaad een hele lijst:

Vines (wat een overschatte hype.., wat is dat toch met al die zogenaamde nieuwe opwindende Rock & Roll..), Coldplay (moet poepen), The Music, Spinvis, And you will know.., De nieuwe Gabriel (een klein beetje maar hoor.. l'art pour l'art ofzo..??).
In de categorie: Heel erg slecht: RHCP, by the way. Nog veel slechter dan Californication.. Wie had dat kunnen denken..
Daryll-Ann heeft wel eens betere dingen gedaan, maar er staan toch wel mooie dingen op Trailer Tales.
De nieuwe GBV vond ik een behoorlijk meesterwerk.. Komt wat mij betreft bijna in de buurt van de Bee Thousand, Alien Lanes enz. periode.
Maar wat mij toch opvalt is de opkomst van de gehypte rock&roll bandjes als the Vines en die hele zooi.. En altijd maar dat niet nieuwe maar wel leuk.. niet nieuw en ook niet leuk zeg ik!

Jasper (oblomov), Monday, 28 October 2002 18:30 (twenty-three years ago)

inderdaad waardeloos evenals Jazzanova
zwaar overgewaardeerd, ik geef u: JAZZANOVA!

OK, hierbij vervalt het KMbeats-lidmaatschap van Omar ;-)

Iemand zin om hier ook wat uitleg bij te geven?

Voor mij is dat album voorlopig het beste "album" van de weliswaar nog jonge eeuw! Een subliem samengaan van allerlei genres wat culmineert in moderne muziek deze eeuw waardig in een strakke productie, met goeie vocals en originele samples....

en dan spreken we nog niet over hun sublieme dj-sets, de output op sonar kollektiv, de remixen,.....
om 1 van jullie nationale helden (within temptation) te parafraseren: fantasties toch ! :)

Johan (Johan), Monday, 28 October 2002 18:37 (twenty-three years ago)

Ik draai met veel plezier de dubbelaar met remixen van Jazzanova. Soulvol, warm, gedreven, inventief. Die termen ook op hun eigenlijke plaat van toepassing, echter: in het kwadraat. En da's het probleem dat ik met die 'Brothers In Arms' van deze eeuw heb: compleet drooggekookt, uitgeteerd en geëtaleerd. Je staat erbij en je kijkt ernaar. Muziek waar niets meer aan toe te voegen valt. Batteries included. Saaaaaaaaaaaaiiiiiii...

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 18:51 (twenty-three years ago)

Tsja uitleg. Te glad geproduceerd. Teveel fusion geneuzel. Teveel Gezahanhahahanggg. Het is niet echt slecht (daarom ook niet bij mijn eerste lijst dieptepunten), zitten zelfs wat leuke nummers tussen maar ik kan nooit over de helft komen. Het is allemaal erg knap gedaan hoor maar het heeft zo weinig ballen. En ik ken een paar mensen die het zo de hemel in hebben geprezen dat de muziek daar nooit aan kon voldoen. ;)

edit: Roger slaat de spijker op de kop: The Brothers in Arms van de dance!! Geniale vondst.

Wat mij verrast is dat Visstick er zo slecht van af komt. De redder van de Vaderlandsche Popmuzick? Wat is er gebeurt in de afgelopen maanden?

Omar, Monday, 28 October 2002 18:59 (twenty-three years ago)

Roger slaat de spijker op de kop: The Brothers in Arms van de dance!! Geniale vondst.
eh... © Koen Poolman.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 19:01 (twenty-three years ago)

oei hadden we hier bijna een diekstra-iaanse affaire.

Visstick? dat deed me aan Spinvis denken.. HUH!?

Up with people is leuk maar om dat nou een van de betere nummers van de laatste jaren te noemen.. dat zie ik niet. Het is toch een vrij simpel nummer volgens mij.. beetje soul maar ook niet echt..

Ludo (Ludo), Monday, 28 October 2002 19:46 (twenty-three years ago)

En ik maar denken dat ik de enige was aan wie de genialiteit van Spinvis en The Notwist is voorbijgegaan. Tot nu toe kreeg ik telkens slaande ruzie als ik hier openlijk voor uitkwam. Mijn nummers 3, 4 en 5 zouden ongetwijfeld een aantal loungeverzamelaartjes zijn.

Els (Aurora), Monday, 28 October 2002 19:56 (twenty-three years ago)

De eerste keer dat ik Spinvis beluisterde vond ik het wel oké. Toen ik echter na even een kop koffie in de keuken te hebben gehaald terugkeerde in de huiskamer dacht ik: 'wat is dat toch voor kutmuziek die ik heb opstaan?' Spinvis dus. Dit ritueel heeft zich zo'n zes keer herhaald. Toen ben ik er even bij gebleven, maar dat hielp op termijn toch ook niet echt. Gekunstelde muziek, gekunstelde teksten.

The Notwist zou daarentegen wel eens in mijn jaarlijstje van goede platen kunnen komen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 20:03 (twenty-three years ago)

OJA SPINVIS ZUIGT! Ghe... En Moby ook. en The Vines en de hier zo bejubelde Death in Vegas. En de nieuwe Van Dik Hout ook, maar dat zal niemand verbazen

marieke (marieke), Monday, 28 October 2002 20:09 (twenty-three years ago)

Nog zoiets: Gotan Project. De Nescafé reclamemuziek is er niets bij. Bah.
En die driedubbele live-cd van Dream Theater hoop ik ook nooit meer te hoeven meemaken.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 20:20 (twenty-three years ago)

Jajajajaja! Gotan Project! Dat is precies wat ik bedoel. Binnen de grachtengordel verkoopt het ding als een tiet, nog steeds. Iedereen vertelt iedereen wat voor een lekkere plaat het is (ik haat 'lekkere' platen) en iedereen gelooft iedereen klakkeloos. Het is ook zo'n coole naam voor een band. En het doosje is zo mooi vormgegeven. O ja, daar heb ik ook een hekel aan: mooi vormgegeven doosjes.

Els (Aurora), Monday, 28 October 2002 20:54 (twenty-three years ago)

O ja, daar heb ik ook een hekel aan: mooi vormgegeven doosjes.
Zoals die van Jazzanova! Jaha, de cirkel is weer rond. Lekker! ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 28 October 2002 21:00 (twenty-three years ago)

zucht :-)

Johan (Johan), Monday, 28 October 2002 21:41 (twenty-three years ago)

Ik vind Spinvis en zeker The Notwist dus geweldig. Storytelling viel inderdaad erg tegen... Interpol mag echt bij de schroothoop.

Patrick, Monday, 28 October 2002 21:50 (twenty-three years ago)

Gotan Project, dat is zeker de St. Germain van dit jaar?
Spinvis is op het MusicFrom.nl forum helemaal afgezeken met de rest van de Excelsior stal (saai, voorspelbaar en duf) wat weer leidde tot één van de hoogtepunten van het jaar: persoonlijke hatemail van iemand van Johan!
The Vines zijn de Moby van dit jaar. Kocht je na het horen van Bodyrock en Honey Play, bleek die vol te staan met Tibetaanse klankschaal samples. Kocht je na het horen van Get Free en Highly Evolved Highly Evolved blijkt die vol te staan met zwakke Britpop.
Wel positief aan 2002 is dat die hele irritante 'kinderliedje met een 4-to-the-floor-beatje-en-Lolita-zangeresje-met-opblaastieten' rage (Aqua, Vengaboys) rage over is.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 28 October 2002 22:04 (twenty-three years ago)

Ik heb Gotan Project als volgt horen omschrijven: Jammer dat St. Germain maar 1 cd boeit he? (zelfs dat niet denk ik dan) maar daarvoor hebben we Gotan Project, dat boeit ook 1 cd lang voor St Germain in de plaats... (hmmm denk ik dan)

Spinvis en The Notwist zijn erg goed, al vond ik de laatste zwaar tegenvallen op lowlands...

Erik Stronks (erik), Monday, 28 October 2002 22:51 (twenty-three years ago)

De Absolute Draken van dit jaar:
1. Red Hot Chili Peppers
2. Coldplay
3. Hooverphonic

Jan Peter (janpeter), Monday, 28 October 2002 22:59 (twenty-three years ago)

julie kunnen nu wel zo schijnheilig lopen te doen over hoe slecht de Gotan Project is en dat iedereen het ding binnen de grachtengordel koopt omdat iedereen tegen iedereen zegt dat het een lekkere plaat is, maar daar staat tegenover dat iedereen binnen de grachtengordel iedereen binnen de grachtengrodel vertelt dat Interpol een Joy Division kloon is, dat Ladytron de beste eighties plat van de laatste dertig jaar gemaakt heeft en dat LCD Soundsystem zo ongekend cool is.

Wat is de waarde van al dit gezever?

theo (theo), Tuesday, 29 October 2002 08:26 (twenty-three years ago)

Wat is de waarde van al dit gezever?
Niets, zoals met alle gezever. Heerlijk toch?

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 08:29 (twenty-three years ago)

Vanwaar trouwens jouw pertinente ontkenning dat Interpol een Joy Divisionkloon is?

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 08:30 (twenty-three years ago)

Omdat Interpol in slechts één nummer op Warsaw lijkt. En die eerste editie van Joy Division leek ook al niet op de latere. Verder lijkt Interpol veel meer op de oude Sound, snufje Wire in de snellere nummers en chamelions, Smith en Kitchens Of disctinction in de langzamere. Aan het einde van plaat komen zelf de invloeden van de Amerikaanse eind jaren tachtiggitaarrock opzetten. Door wave beinvloede dan wel. denk aan The wipers enzo. kortom: Interpol afdoen als JD kloon doet onrecht aan hun plaat en kunde om allerlei jaren tachtig elementen in elkaar te laten versmelten.

theo (theo), Tuesday, 29 October 2002 08:40 (twenty-three years ago)

Ik word vegetarier: Beef

gieteling (fietswiel), Tuesday, 29 October 2002 08:42 (twenty-three years ago)

Oh, en ik had zo gehoopt dat Bright Eyes hier in Nederland nooit ontdekt zou worden.

gieteling (fietswiel), Tuesday, 29 October 2002 08:46 (twenty-three years ago)

Interpol lijkt in alle nummers op Joy Division, al is het maar door de zang die sterk geënt is op hoe Curtis tijdens Closer klonk. En die enting is zodanig dat ik opzet in het spel vermoed. De muziek koppelt diverse jaren tachtig Engelse popelementen samen, maar ook daarin - compositiegewijs, etc. - is Joy Division de grootste gemene deler. Conclusie:...
En wat is schijnheilig? Ik heb die Gotan Project vanaf dag één rampzalig gevonden, een belediging van het prachtgenre de Tango. LCD Soundsystem ken ik niet. Ladytron is gewoon leuk, meer niet. Interpol is een JD-kloon, maar wel eentje die erg goed is, wellicht beter dan het origineel. O kom er eens kijken... ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 08:49 (twenty-three years ago)

ik ben het niet met je eens, dat wat jij toeschrijft aan joy division is gewoon een manier van componeren die de hele wave-kant van de postpunk gemeen had. the sound deed hetzelfde, evenals wire. als er dan toch een band moet zijn waarop Interpol het meest lijkt is het wel de eerste drie platen van The Sound. Daarbij vind ik Paul's zang maar in een aantal nummer typisch Curtis klinken. in andere nummers klinkt hij namelijk vrijwel precies als de zanger van Kitchens Of Distinction. ik ben van mening dat Interpol zich op momenten begeeft in het postpunk, pre-new wave en dus ook pre joy division gebied. maar goed. blijkbaar is de media op zoek naar een nieuwe JD.

theo (theo), Tuesday, 29 October 2002 08:57 (twenty-three years ago)

maar goed. blijkbaar is de media op zoek naar een nieuwe JD.
Dat is zeker waar, vrees ik. Al staat dit verder wel los van de discussie.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 09:02 (twenty-three years ago)

Al staat dit verder wel los van de discussie
Dat is waar. het gaat hier over de absolute draken van het jaar op muzikaal gebied, niet op popjournalistiek gebied :-)

theo (theo), Tuesday, 29 October 2002 09:07 (twenty-three years ago)

Okee, veel welles/nietes in deze thread maar oh wat is Spinvis toch verplichte kost: vernieuwend en origineel en ook nog eens mooie liedjes en een paar nu al klassieke oneliners.

Nog een draak vergeten: Green Blade Rising van de Levellers. Tijd is rijp voor het bejaardentehuis.

Ben ik hier trouwens de enige die de laatste Hooverphonic wél kan waarderen?

Norbert Pek (Norbert Pek), Tuesday, 29 October 2002 09:32 (twenty-three years ago)

Wel positief aan 2002 is dat die hele irritante 'kinderliedje met een 4-to-the-floor-beatje-en-Lolita-zangeresje-met-opblaastieten' rage (Aqua, Vengaboys) rage over is.

Hmm, Barbie Girl en We Like to Party! zijn wat mij betreft popklassiekers. Veel erger is de huidige rage van trance-covers van foute jarentachtighits. A match made in hell. Ik weet niet meer hoe al die artiesten heten, maar ze verkeren voortdurend in de toptien en op de clipzenders. Volgens mij komen al die platen uit bij het Digidance-label uit Maassluis. Die lui lopen binnen.

Zo'n draak dat het weer grappig is: L'Amour Toujours - Gigi d'Agostino (uit '99 maar volgens mij dit jaar pas doorgebroken in NL)

JoB (JoB), Tuesday, 29 October 2002 10:54 (twenty-three years ago)

volgens de meest recente popbitch-nieuwsbrief schijnt er zelfs ergens een trance-cover van velvet underground's Sunday Morning rond te waren... the horror!!! the horror!!!

ik kon dingen als Alice Deejay trouwens altijd wel waarderen en zo'n I Begin To Wonder van JCA is toch ook gewoon een fantastische popsong (en eigenlijk het soort deun dat St. Etienne zou moeten maken)

jg, Tuesday, 29 October 2002 11:03 (twenty-three years ago)

Ah, eindelijk iemand die op deze site durft te zeggen dat Aqua, Venga Boys en JCA geniale popliedjes maken (beter: uitvoeren, want van schrijven en produceren is bij deze Mooie Mensen natuurlijk geen sprake, hulde aan de producers dus). Persoonlijk kon ik dit jaar ook geen genoeg krijgen van Hot in Herre, niet in de laatste plaats vanwege de meiskes in de clip.

Afknappers 2002:
- Richard Ashcroft, de J-o-d-o-c-u-s van popmuziekland (Jodocus is de e-r-g l-a-n-g-z-a-a-m p-r-a-t-e-n-d-e schildpad in de Heinz-strip)
- Manu Chao's live plaat (lijkt wel gabberremix van 60 minuten)
- Godspeed YBE (eigenlijk een trucjesband)
- Moby (Re-play)
- Christina Aguilera (Dirrty is zó goed, de rest van de plaat een groot compromis)
- The Vines (u weet wel waarom)
- Pukkelpoppubliek bij Nickelback(Dat aanhoudende applaus!Verraders!!)
- Nieuwe nummers Guns 'N Roses (het oude werk was heerlijk nostalgisch , maar dat nieuwe werk tijdens Pukkelpop, huuuh, wat een lauwe poep!)
- Madrugada remixplaat (overbodigheid troef)
- Prodigy single (JoB, you're sooooo right!)
- Los de Abajo (vreselijk leuke plaat, maar live een modale salsaband, niet slecht, maar waar was alle electronica gebleven?)
- Dj Shadow's Private Press (Tom Engelshoven schreef terecht: één lange drumsolo. En dat Moby-nummer, Six Days, daar moet Josh lang en hard voor gestraft worden!)


guuz, Tuesday, 29 October 2002 14:38 (twenty-three years ago)

daar moet Josh lang en hard voor gestraft worden!)

Amen!

Nou kom ik regelmatig in die grachtengordel en ik heb geen idee wie Gotan Project zijn (al klinkt het zoals hier beschreven best wel erg kut) en heb al helemaal niemand over LCD Soundsystem of Ladytron gehoord.

Omar, Tuesday, 29 October 2002 15:17 (twenty-three years ago)

En dat Moby-nummer, Six Days, daar moet Josh lang en hard voor gestraft worden!)

Kijk dat verklaart een hoop. Ik ging op Lowlands even bij DJ Shadow kijken. Ik denk: dat lijkt wel Moby! Zo snel weg als de blubber het me toeliet. En iedereen later dat het zo fantastisch was. Blijkbaar heb ik net Six Days meegepakt.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 29 October 2002 15:56 (twenty-three years ago)

Heeft iemand I Get Wet van Andrew W.K. al genoemd? Hierbij dan: I Get Wet van Andrew W.K.
Wel de beste CD cover van het jaar, jammer van die muziek.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 29 October 2002 15:57 (twenty-three years ago)

Madrugada heeft geen remixplaat uitgebracht dit jaar (goddank), maar Madredeus helaas wel. En die bedoel ik dus. Volgens mij heeft Roger er voor Oor ook gehakt van gemaakt.

Guuz, Tuesday, 29 October 2002 16:00 (twenty-three years ago)

Ben t er niet mee eens, maar de Brothers in Arms-vergelijking is wel heel erg grappig!

Guuz, Tuesday, 29 October 2002 16:03 (twenty-three years ago)

Maar Party Hard en She Is Beautiful zijn toch erg komische tracks, niet? Of moeten we AWK serieus nemen? Zo had ik het nooit gezien ;-) Hij heeft ook een goed b-kantje op She is Beatiful met de veelzeggende titel We Want Fun. Verder hoeft die hele vent van mij ook niet.

Norbert Pek (Norbert Pek), Tuesday, 29 October 2002 16:05 (twenty-three years ago)

AWK neemt zichzelf wel serieus. Of hij kan heel goed straight face spelen. Maar ik heb hem live gezien en ik ben bang dat het echt serieus bedoeld is en helemaal niet tongue-in-cheek.
Domme party stamprock is in het verleden veel beter gedaan. Denk aan de betere nummers van Kiss en Twisted Sister.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 29 October 2002 17:40 (twenty-three years ago)

Ik weiger na te denken over welke platen ik echte draken vind. Ik luister namelijk zoveel mogelijk naar muziek die ik goed vind. Heel gek misschien, maar platen die enigszins "draak-neigingen" hebben komen mijn stereo niet in. Ik voel totaal geen behoefte om een gefundeerde mening te hebben over platen of bands waarvan ik - meestal op grond van een paar nummers - denk dat ze me niet zullen boeien.
Natuurlijk, ook ik koop een boel dingen die me tegenvallen, of die me totaal niet boeien, maar -die vergeet ik dan graag weer snel. Ik vind het zonde van mijn tijd om al deze platen nog eens langs te gaan en te bedenken welke nu echt ontzettend slecht zijn.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 29 October 2002 18:04 (twenty-three years ago)

Wel de beste CD cover van het jaar, jammer van die muziek.
Kom kom, verdiep je eens in de grindcore... ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 20:48 (twenty-three years ago)

Ik heb het hier dus over de cover. Dat van die muziek had er niet bij moeten staan. :-(

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 29 October 2002 20:50 (twenty-three years ago)

"Heeft iemand I Get Wet van Andrew W.K. al genoemd? Hierbij dan: I Get Wet van Andrew W.K."

dat vond ik nou net een van de leukere platen van het jaar.. Ja ik ben gek..
Als je ergens vrolijk van wordt is het wel van die plaat.

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 October 2002 09:36 (twenty-three years ago)

Komt omdat je geen verleden hebt als metalhead. Check eens Stay Hunry van Twisted Sister.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 30 October 2002 10:31 (twenty-three years ago)

Check eens Stay Hunry van Twisted Sister.
Die plaat had ook een leuke hoes. :-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 30 October 2002 10:42 (twenty-three years ago)

hebben ze niet in de bieb. :(

dan maar eens wat kazaa-en.

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 October 2002 13:36 (twenty-three years ago)

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat zo goed is aan Face Tomorrow? Meer overbodig en overgewaardeerd heb ik bijna niet gezien dit jaar. Heb sowieso veel meer verwacht uit de emo-hoek. Viel vies tegen.

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 30 October 2002 14:49 (twenty-three years ago)

Zoals Dave Grohl het al zei in Oor, er is maar 1 emoband, en dat is Rites of Spring.

GUuz, Wednesday, 30 October 2002 15:05 (twenty-three years ago)

Zoals Roger Teeling het zegt in de OOR van morgen: er is maar één muzieksoort die emo zou mogen heten en dat is de flamenco.
Tjonge, wat een stelling!
Ik lijkt wel een Engelse of Amerikaanse popjournalist! ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 30 October 2002 15:27 (twenty-three years ago)

ik snap emo ook niet zo... alles is tegenwoordig emo, ik weet niet precies wat het nu is eigenlijk.

AYWKUBTTOD is toch emo? en Pedro the Lion? of niet? die zijn goed.

Erik Stronks (erik), Wednesday, 30 October 2002 15:44 (twenty-three years ago)

mmm, als we het over die boeg gaan gooien zou ik de Fado niet vergeten, Roger.

marieke (marieke), Wednesday, 30 October 2002 15:57 (twenty-three years ago)

Fado is voor mietjes ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 30 October 2002 16:05 (twenty-three years ago)

Teeth Of Lions Rule The Divine en Khanate zijn ook heel emo. Bij een nummer als No Joy dekt de titel zeker de lading.

Face Tomorrow is gewoon een lekker no-nonsense, van dik hout zaagt men planken rockband.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 30 October 2002 18:14 (twenty-three years ago)

Face Tomorrow is gewoon een lekker no-nonsense, van dik hout zaagt men planken rockband.


...en daarvan heb ik genoeg betere gehoord. Weg met die meuk.

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 30 October 2002 18:44 (twenty-three years ago)

wat is emo? een heel goede vraag. het gaat er ook om wat je er achter zet. neurosis is emo, tolrtd en khanate zeer zeker ook. julie dioron, sophia en savoy grand ook. the god machine nog wel meer. allemaal emo. maar emocore? want daar gaat het hier om. rites of spring zal misschien de enige echte emocore band zijn (ik ken ze verder niet), de enige emo band zijn ze natuurlijk niet.

bas (bas), Wednesday, 30 October 2002 19:44 (twenty-three years ago)

ik vond het Face Tommorow album helaas erg tegen vallen. Geen goede songs., wat mij betreft.Jammer, maar misschien waen mijn verwachtingen wat te hoog gespannen.

sander, Wednesday, 30 October 2002 19:58 (twenty-three years ago)

Ik vind Ms. Dynamite heel emo.

JoB (JoB), Thursday, 31 October 2002 09:10 (twenty-three years ago)

Ik vind alle muziek heel emo.

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 31 October 2002 09:11 (twenty-three years ago)

Ik vind alle muziek heel emo.

Ik ook (wat zijn we het weer eens met elkaar, Roger!). En ik ga GEEN ruzie maken in deze thread. Ik vind dat liedje van die vrouw van 40 van Spinvis wel leuk. Weten jullie wat echt heel erg is, dat liedje van die film dat 1000 keer op The Box voorbij komt EN dat vreselijke "Kutmarokkanen" van die Raymster.

Hibernia (Hibernia), Thursday, 31 October 2002 11:45 (twenty-three years ago)

Ah mooi dat "Kutmarokkanen" ter sprake komt. Heeft iemand al gelezen wat Dieter "Stasi" Nawijn in Elsevier over Raymster heeft gezegd? Ben wel erg benieuwd, volgens mij komt er binnenkort een Nawijn-rap aan. :)

Omar, Thursday, 31 October 2002 12:29 (twenty-three years ago)

eh nee, wat zij nawijn?

Raymzter's optreden bij B&vD was trouwens slecht. onverstaanbare raps en tenenkrommend valse zang. Wel leuk hoe hij Winnie "manische koe" de Jong van repliek diende.

Erik Stronks (erik), Thursday, 31 October 2002 13:04 (twenty-three years ago)

Eh juist slecht geformuleerd: ik heb het ook nog niet gelezen helaas. :(

Omar, Thursday, 31 October 2002 13:14 (twenty-three years ago)

FADO IS VOOR MIETJES????? Nu moet je toch echt nader verklaren.

marieke (marieke), Thursday, 31 October 2002 18:23 (twenty-three years ago)

Geintje!!!! ;-)
Wat wil je onder de term emo verstaan? Ik zeg, alle muziek is emo. Stap je daar overheen, dat vind ik het met je hele ziel en zaligheid voordragen van je liedjes, tot wanhoop aantoe, het meeste emo. Dan praat ik over flamenco (de authentieke hè, niet die voor mietjes ;-), de Arabische kwartnotenzang (waar de flamenco ook een kindje van is) en de traditionele muziek uit het (midden)oosten. Maar ook het zingen van eskimo's gaat je niet in de koude kleren zitten. In vergelijking daarmee vind ik fado maar een ingetogen en eenvormig genre. Check trouwens die fraaie dubbel-cd van Chabuca Granda uit, Criollisima (Nuevos Medios/Harmonia Mundi). Peruaanse zangeres die een brug slaat tussen fado en flamenco. Waarlijk prachtig!

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 31 October 2002 18:33 (twenty-three years ago)

mmmm, juist die ingetogenheid, het getergde vind ik wel emo.

marieke (marieke), Thursday, 31 October 2002 19:05 (twenty-three years ago)

trouwens, in het blad Jazz Nu staat een artikel over fado. Ik had Jazz Nu in geen jaaaaaaaaaren gelezen, maar het is absoluut niet slecht.

marieke (marieke), Thursday, 31 October 2002 19:06 (twenty-three years ago)

Het is vooral de eenvormigheid die me is gaan tegenstaan. Welke platen/artiesten spreken jou aan?

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 31 October 2002 19:07 (twenty-three years ago)

In de Oye!Listen staan ook geregeld - misschien zelfs wel regelmatig - artikelen over fado die zeer te pruimen zijn.

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 31 October 2002 19:08 (twenty-three years ago)

Alfredo Marceneiro, Fernando Farinha, Cristina Branco, Jorge Fernando, João Braga, Rodrigo Costa, Amália Rodrigues. Ik vind het niet bepaald eenvormig. Flamenco is ook gebaseerd op een klein aantal verschillende dansen, daar wordt op voortgeborduurd. Net als met blues, of metal (die maar uit één dans bestaat ;-))

marieke (marieke), Friday, 1 November 2002 08:56 (twenty-three years ago)

Tja. Ik vind het wel eenvormig. :-(
De variaties binnen de flamenco (fandango, rumba, bularias, etc.) bieden - voor mij - meer invalshoeken, zeker als je daarnaast nog eens kijkt naar de flamenco die vanuit Zuid-Amerika weer terugkeerde naar Spanje (wat nu weer gebeurd, sinds de crisis in Argentinie e.o. - die ellende gaat ons weer veel mooie kruisbestuivingen opleveren :-). Dat gebeurd ook weer in Portugal, maar voor mij minder spannend. Verder vind ik dus die link met Arabische muziek - op zichzelf al prachtig - prachtig.
Blues vind ik vreselijk, veel teveel van hetzelfde.
Wanneer heb jij voor het laatst naar metal geluisterd? Daarin is toch best veel gebeurd, inmiddels.

Roger Teeling (Roger Teeling), Friday, 1 November 2002 09:07 (twenty-three years ago)

Coldplay? Red Hot Chili Peppers? Boards Of Canada? Sigur Ros? GSYBE?Zijn DAT draken van platen? Waar is de liefde voor goede muziek gebleven, mensen? Werkelijk, dat geneuzel hier in deze thread: rubriceren onder "Kant noch wal".

Plaat om op te poepen: Alles wat jullie goed vinden (NA-NA-NA eah)

Op deze post verwacht ik 1 van 3 reakties:
a) Geen enkele
b) Meer specialistisch geneuzel
c) Pseudo-scherpzinnige sneren t.o.v. grammatica, spelfouten etc.

EN ANDERS STUUR IK DIE VISAGIST VAN KREZIP OP JULLIE AF!!!

CHILL
brownr

Robert Brown (Robert Brown), Friday, 1 November 2002 14:49 (twenty-three years ago)

of:
d) een toevoeging op de drie bovenstaande reaktie-opties

Erik Stronks (erik), Friday, 1 November 2002 14:55 (twenty-three years ago)

Congratulations Erik,

You have been selected for an exclusive make-over, Jacqueline will get in touch with you...

FIJN WEEKEND
brownr

Robert Brown (Robert Brown), Friday, 1 November 2002 14:59 (twenty-three years ago)

Dat is jammer. Dreads à la Anne zou ik ook wel gewild hebben. ;-)
(Dat meen ik overigens serieus.)

Roger Teeling (Roger Teeling), Friday, 1 November 2002 15:07 (twenty-three years ago)

En ik word ook helemaal gek van de triangel in het refrein van 'Just like a pill' van Pink!

gieteling (fietswiel), Friday, 1 November 2002 20:28 (twenty-three years ago)

we hebben het natuurlijk over platen die redelijkerwijs binnen ons smaakgebied zouden kunnen liggen. Anders zou er ook geen discussie mogelijk zijn.

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 11:44 (twenty-three years ago)

Ik denk dat de visagist van Krezip een hele goede is. Daarom zou ik graag negatief reageren op meneer Brown. Het probleem is alleen dat ik het met hem eens ben.

Patrick, Saturday, 2 November 2002 12:26 (twenty-three years ago)

we hebben het natuurlijk over platen die redelijkerwijs binnen ons smaakgebied zouden kunnen liggen. Anders zou er ook geen discussie mogelijk zijn.

En daarom mag Pink niet???

gieteling (fietswiel), Saturday, 2 November 2002 12:59 (twenty-three years ago)

nee gekkie! Ik reageer op de kritiek van Robert Brown.

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 13:11 (twenty-three years ago)

We kunnen natuurlijk een hele batterij draken opnoemen en het daar allemaal roerend over eens zitten zijn. Maar da's niet zo boeiend lijkt me. A hundred days off een draak vinden is natuurlijk belachelijk ;-), en zou dus tot discussie kunnen leiden.
Ik vind de draak van jaar het eigenlijk Kut Marokkanen. Ik hoorde 'm gisteren op Radio Brussel en snap niet waarom zo'n kutnummer door 'progessief' muziekland wordt omarmd.

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 13:18 (twenty-three years ago)

Oh, OK.

gieteling (fietswiel), Saturday, 2 November 2002 16:31 (twenty-three years ago)

Ik vind de draak van jaar het eigenlijk Kut Marokkanen.

Het enige wat me aan dat lied stoort, zijn de kromme zinnen. Maar daar hebben wel meer Nederlandstalige rappers last van.

gieteling (fietswiel), Saturday, 2 November 2002 16:34 (twenty-three years ago)

Kromme zinnen en een lelijke flow, maar vooral ook dat Midden-Oosterse riedeltje, echt van het niveau James Last en BZN. Die jongen kan toch met iets veel beters voor de dag komen?

Dubnobasswithmyheadman vond ik een dijk van een plaat. Second Toughest was daar de perfectionering van. En Hunderd days een volstrekt overbodige herhaling, waar de groep er volgens mij tenminste twee van per jaar zou kunnen uitbrengen als ze dat zou willen. Ieder het zijne...

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 2 November 2002 17:30 (twenty-three years ago)

Dankjewel Gieteling, voor het wijzen op de triangel in Pink's Just Likea Pill. Die tingel was me nog niet opgevallen, maar nu hoor ik 'm ook en nu is het nummer verpest. Grrrr!

Guuz, Saturday, 2 November 2002 19:02 (twenty-three years ago)

Kromme zinnen en een lelijke flow, maar vooral ook dat Midden-Oosterse riedeltje, echt van het niveau James Last en BZN. Exact! En dan inhoudelijk: zingen/rappen (whatever) over 'ze willen ons dit en dat'. Ik dacht dat we daar juist vanaf wilden, van 'ze'.

Ik vind Second Thoughest geweldig. Beter ook dan A hundred days off, maar dat maakt die laatste nog niet tot een draak. En ik vind 'm zeker beter dan Beaucoup fish.

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 19:15 (twenty-three years ago)

Ik vind dat Underworld altijd leuke singles heeft. Ga je vervolgens naar de hele plaat luisteren dan blijkt dat tussen die singles de dolfijnen lustig zingen en de klankschalen galmend schallen.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 2 November 2002 19:33 (twenty-three years ago)

Underworld albums hebben altijd de neiging gehad tegen het einde ontzettend in te kakken, zowel Dub als Second hadden daar last van. Bij Veel Vis hadden ze dat blijkbaar door en hielden ze Kittenz achter de hand, slim want dat is ongeveer het geluid van kilo's drugs die door je aderen sjeesen. De nieuwe kakt niet in maar is tegelijkertijd te gelijkmatig, te weinig pieken en dan mis je dus nummers als Cups of Juanita.

Omar, Saturday, 2 November 2002 19:44 (twenty-three years ago)

Mmmm, ik vond het altijd wel mooi afbouwen. Dat je niet ineens weer terug wordt geworpen in je koude werkelijkheid. Mooi aan de nieuwe vind ik de rustige nummers, zo hebben vol en uitgebalanceerd hebben ze ze nog niet eerder gemaakt.

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 21:28 (twenty-three years ago)

En volgens mij houden ze zich ver van dolfijnen en klankschalen...

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 21:37 (twenty-three years ago)

Zoals het hele oeuvre van Godspeed Etc! teruggebracht kan worden naar de eerste zes minuut veertig van F#A#Infinity kan Underworld gereduceerd tot Born Slippy/Pearls Girl (zoek de verschillen ;-). De rest is volstrekt optioneel.

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 2 November 2002 22:00 (twenty-three years ago)

neeeeeee!! eg nie! d'r is veel meer dan dat. In Born Slippy gaat het weinig subtiel van beukenstein. En Underworld heeft wel meer kanten (die ik hopelijk weer mag mee maken volgende week vrijdag in de HMH!)

marieke (marieke), Saturday, 2 November 2002 22:39 (twenty-three years ago)

Beste platen van dit jaar:
1. Ikara Colt - Chat & Business
2. Rudy Trouvé - 1999-2002
3. Spinvis
4. Dead man Ray - Cago
5. Mardigrah - Lazydrunkblackdiamondsaid
En ik vind de nieuwe 'Coldplay' plaat heus niet zooooooo slecht als overal wordt gezegd.

chrizzz, Sunday, 3 November 2002 10:55 (twenty-three years ago)

Nee, ik ook niet. En er is een verschil tussen een Draak of een cd die je niet zo goed vindt, of die tegenvalt. Een Draak is écht slecht.

marieke (marieke), Sunday, 3 November 2002 11:09 (twenty-three years ago)

Echte draken spugen vuur;-)

Patrick, Sunday, 3 November 2002 11:54 (twenty-three years ago)

Echte draken spugen vuur;-)

Daarom bestaan er geen echte draken. Had iets te maken met een te groot deel aan lichaamsgewicht wat uit brandstof zou moeten bestaan.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 3 November 2002 12:39 (twenty-three years ago)

volgende week vrijdag in de HMH!

Ik heb mij trouwens laten vertellen dat bij het concert dat uitgerekend ZZ Top daar onlangs gaf het bier op was. Het bier op in de HMH! Hahahaha... Gelukkig had de Mediamarkt nog wat treetjes Grolsch staan. ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 3 November 2002 14:05 (twenty-three years ago)

Ik heb mij trouwens laten vertellen dat bij het concert dat uitgerekend ZZ Top daar onlangs gaf het bier op was. Het bier op in de HMH!

Als je Motörhead en ZZ Top vlak na elkaar laat optreden valt daar niet tegen op te brouwen. :-)

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 3 November 2002 15:16 (twenty-three years ago)

Mooi aan de nieuwe vind ik de rustige nummers, zo hebben vol en uitgebalanceerd hebben ze ze nog niet eerder gemaakt.

Dat zijn de dus dolfijnen en klankschalen. Ik ben officieel allergisch voor ambient, daar word ik namelijk ontzettend zenuwachtig van. Doorbeuken dus, a.u.b.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 3 November 2002 15:18 (twenty-three years ago)

RHCP was net bij Top Of The Pops. Zingt die Kiedis weleens niet vals?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 3 November 2002 17:27 (twenty-three years ago)

Dat vroeg ik me ook af.
En of die zanger van Kane niet gewoon de tekst van het liedje kan zingen en verder zijn bek houden?

gieteling (fietswiel), Sunday, 3 November 2002 18:05 (twenty-three years ago)

De 'ohnononono-yeeaah'-aandoening waar de zangeres van Krezip en Anouk ook aan lijden.

gieteling (fietswiel), Sunday, 3 November 2002 18:12 (twenty-three years ago)

hahaha..kostelijk...waarom draken niet kunnen bestaan, de 'ohnonono-yeeaah'-aandoening (heel erg vervelend), het bier op in de HMH (inderdaad voorspelbaar na zo'n marathon).

Zangeres van Krezip lijdt vooral een beetje aan een zonnebankporum dacht ik zo te ontwaren bij TOTP.

'k vind 'Born Slippy' altijd een beetje middenmoot, Kijk 'Rez' dat is weer een heel ander verhaal.

Omar, Sunday, 3 November 2002 19:49 (twenty-three years ago)

Ik ben officieel allergisch voor ambient

Ik ben officieel allergisch voor new age en dát is dat klankschalengeneuzel volgens mij.

marieke (marieke), Monday, 4 November 2002 08:22 (twenty-three years ago)

Dat geloof ik ook, ja. Van die cd's die je bij De Tuinen kunt kopen. Kwinkelerende vogeltjes, converserende dolfijnen en trompeterende walvissen. Dát valt Underworld niet te verwijten. In iets meerdere mate Eno en Geir Jenssen dan weer wel. Maar ze zijn er mijnerzijds goed me weggekomen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 5 November 2002 17:19 (twenty-three years ago)

Kwinkelerende vogeltjes, converserende dolfijnen en trompeterende walvissen. Dát valt Underworld niet te verwijten.

Zeker wel. Zodra Karl Hyde "dromerig" op zijn gitaar begint te pingelen met rustieke beats op de achtergrond is het zover.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 5 November 2002 19:30 (twenty-three years ago)

NIEHIET! :-(

marieke (marieke), Tuesday, 5 November 2002 19:37 (twenty-three years ago)

Ik zou meer die nieuwe van Sigor Ros als new age willen typeren.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 5 November 2002 19:50 (twenty-three years ago)

Ik zou meer die nieuwe van Sigor Ros als new age willen typeren.

De oude ook wel.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 5 November 2002 22:09 (twenty-three years ago)

Nou, ik dacht echt even dat het aan mij lag. Toen ik de nieuwe Sigor Ros opzette vond ik het direct een ongelooflijke zeikplaat. Maar even de voorganger erbij gepakt - je weet het nooit - maar nee: da's nog steeds een prachtige plaat. De Dave Gilomour-gitaar en klassieke orchestraties geeft die plaat ballen. De nieuwe bevat enkel dweperige pianoballads die al snel tien minuten te lang duren.

Roger Teeling (Roger Teeling), Wednesday, 6 November 2002 07:31 (twenty-three years ago)

... maar die laatste 5 minuten van de Nieuwe Sigur Ros, echt kippevel!

Hans, Saturday, 9 November 2002 13:05 (twenty-three years ago)

Ja hallo!! Dan hebbie er al wel 63 minuten geluid geworden verveling opzitten... Het hele oeuvre van Godspeed Etc! kan teruggebracjt tot de eerste vijf minuten van het debuut. Dat van Sigor Ros tot de laatste vijf van hun derde? ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 9 November 2002 13:18 (twenty-three years ago)

... Nee, ik bedoelde alleen het positieve van de laatste plaat. Vind de hele plaat so wie so te veel verschillen met de anderen om te kunnen gebruiken als representatie voor oeuvre. Die vorige is in zijn geheel nog steeds meesterlijk. Zullen we die maar (tot eventuele opvolgers van de laastste) als representatief aanhouden? ;-)

Hans (Hans), Saturday, 9 November 2002 14:18 (twenty-three years ago)

Ja, ik zal wel doof aan het worden zijn maar zóveel verschil tussen Ageatis en ( ) hoor ik niet, eigenlijk. Behalve dat ik de eerste heel sprankelend vind en de laatste een dooie boel.

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 9 November 2002 14:26 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.