Laten we er ook eens een quiz tegenaan gooien

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Welke band is dit?

http://www.rogerteeling.nl/images/bandje.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Friday, 21 March 2003 21:15 (twenty-three years ago)

Die man in het midden lijkt op Robert Long...

Martijn Grooten (martijng), Friday, 21 March 2003 21:19 (twenty-three years ago)

Tis em niet...

Roger Teeling (Roger Teeling), Friday, 21 March 2003 21:36 (twenty-three years ago)

Alquin?

Klaas (Klaas), Friday, 21 March 2003 21:42 (twenty-three years ago)

Ik weet niet. Wu Tang Clan?

Omar (Omar), Friday, 21 March 2003 21:46 (twenty-three years ago)

Dark Angel???

michaël baptiste, Friday, 21 March 2003 22:25 (twenty-three years ago)

De tweede van rechts speelt/speelde in Spinal Tap en de meest linker is ongetwijfeld Pieter Bos van De Platenworm in Groningen. Degeen uiterst rechts is waarschijnlijk Eddie Vedder.
Maar ik gok op een oerversie van Venom.

Jan Peter (janpeter), Friday, 21 March 2003 23:54 (twenty-three years ago)

is die middelste niet paul rodgers van free?

bas (bas), Friday, 21 March 2003 23:56 (twenty-three years ago)

ja,alquin?
joe heb je trouwens de foto ingevoegd?
groeten seb

sebastiaan van den corput (sebastiaan van den corput), Saturday, 22 March 2003 04:29 (twenty-three years ago)

ja,alquin?
hoe heb je trouwens de foto ingevoegd?
groeten seb

sebastiaan van den corput (sebastiaan van den corput), Saturday, 22 March 2003 04:30 (twenty-three years ago)

The Bangles!

Ronald (Ronald), Saturday, 22 March 2003 08:01 (twenty-three years ago)

Hint: de middelste draagt tegenwoordig een hoed.

Sebastiaan: je kunt geen plaatjes uploaden, je kunt er enkel naar eentje elders verwijzen, via standaard html - in dit geval: img src="http://www.rogerteeling.nl/images/bandje.jpg"

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 08:05 (twenty-three years ago)

Hawkwind misschien?
Die gozer uiterst links heeft wel wat van Lemmy.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 09:28 (twenty-three years ago)

Na die hint:
The Scorpions?

Vasquesz, Saturday, 22 March 2003 09:38 (twenty-three years ago)

Vasquesz is de winnaar!!! Ja,ja, die middelste is ons aller Klaus Meine, met links van hem Rudolf Schenker, en rechts van hem die zijn broer Michael. Tja...

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 09:42 (twenty-three years ago)

Volgende foto graag :-)

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 09:52 (twenty-three years ago)

http://services.windowsmedia.com/artistpic/P19289LT4XC.jpg

JoB (JoB), Saturday, 22 March 2003 10:51 (twenty-three years ago)

Dat wordt gokken.
Mai-tai, the ronettes of the crystals?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 11:03 (twenty-three years ago)

Koud, koud, koud.

JoB (JoB), Saturday, 22 March 2003 11:07 (twenty-three years ago)

The Sequence !

Erik van den Berg (Erik van den Berg), Saturday, 22 March 2003 11:13 (twenty-three years ago)

Die linker lijkt op Jeltje van Nieuwenhoven. Is de foto genomen tijdens de sterrenplaybackshow?
Serieus: geen flauw idee.

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 22 March 2003 11:13 (twenty-three years ago)

En in The Sequence zat een nog prille Angie Stone dus...

Erik van den Berg (Erik van den Berg), Saturday, 22 March 2003 11:14 (twenty-three years ago)

Ja, en die zie je in het midden. Eerste vrouwelijke hiphopgroep, zo'n beetje.

JoB (JoB), Saturday, 22 March 2003 11:15 (twenty-three years ago)

Midden of links? Die linker komt me niet onbekend voor namelijk.

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 11:18 (twenty-three years ago)

De middelste is volgens mij Rick James :)

michaël baptiste, Saturday, 22 March 2003 13:40 (twenty-three years ago)

http://www.rogerteeling.nl/images/goh.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 13:43 (twenty-three years ago)

Bon Scott?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 13:46 (twenty-three years ago)

Baldwin the Great???

michaël baptiste, Saturday, 22 March 2003 13:48 (twenty-three years ago)

Ernst Jansz?

Klaas (Klaas), Saturday, 22 March 2003 14:20 (twenty-three years ago)

IJs- & ijskoud...

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 14:20 (twenty-three years ago)

Zo'n guitig en onschuldig koppie......is het misschien Lee Dorrian?

Of is het een meisje?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 14:27 (twenty-three years ago)

Nee, is een jongentje.

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 14:28 (twenty-three years ago)

Jon Spencer, Bobby Gillespie, Brett Anderson...

Zucht, volgens mij is het de hoogste tijd voor een hint.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 14:57 (twenty-three years ago)

Hij is net zijn gitarist kwijt...

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 15:01 (twenty-three years ago)

Nick Cave

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 22 March 2003 15:09 (twenty-three years ago)

helemaal :-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 15:10 (twenty-three years ago)

Deze moet makkelijk zijn, de foto is nog geen 20 jaar oud.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 22 March 2003 19:46 (twenty-three years ago)

Moet ik geen typfouten maken als scr i.p.v. src...

http://members.chello.nl/w.haar/x.jpg

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 22 March 2003 19:48 (twenty-three years ago)

Jon Bon Jovi?

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 22 March 2003 21:29 (twenty-three years ago)

Nee. Billy?

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 21:38 (twenty-three years ago)

Of is het toch Dinand???

Roger Teeling (Roger Teeling), Saturday, 22 March 2003 21:39 (twenty-three years ago)

O ja, dat [Billy] zou ook wel kunnen. Hij ziet er in ieder geval uit alsof hij tegenwoordig nooit meer GBH-shirtjes draagt. ;)

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 22 March 2003 21:41 (twenty-three years ago)

barney van napalm death.

bas (bas), Sunday, 23 March 2003 00:04 (twenty-three years ago)

Driemaal is scheepsrecht, hoop ik dan maar.

Evan Dando?

Klaas (Klaas), Sunday, 23 March 2003 00:43 (twenty-three years ago)

Nee, nee, nee.

Hij heeft wel dezelfde kapselontwikkeling doorgemaakt als Billy.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 23 March 2003 08:56 (twenty-three years ago)

O wacht, dat knaapje van Masters of Reality wellicht? Chris Goss of zoiets....

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 23 March 2003 09:22 (twenty-three years ago)

Bijna.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 23 March 2003 09:33 (twenty-three years ago)

George Kooimans, Josh Homme?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Sunday, 23 March 2003 09:54 (twenty-three years ago)

ach natuurlijk, nick olivieri ten tijde van blues for the red sun.

bas (bas), Sunday, 23 March 2003 10:13 (twenty-three years ago)

Klopt.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 23 March 2003 10:20 (twenty-three years ago)

niet valsspelen en de properties checken aub :) (kan 'm niet linken vanaf een eigen website aangezien ik die niet heb...)

http://www.bowieaudio.com/pictures/part1/01.jpg

willem (willem), Monday, 24 March 2003 08:02 (twenty-three years ago)

Tja, da's gewoon Bowie. Ook zonder blauw oog/groen oog direct herkenbaar.

Vasquesz, Monday, 24 March 2003 08:09 (twenty-three years ago)

tsja, 't was zo 1-2-3 de oudste foto die ik op 't web kon vinden... maar om 'm nou gewoon te noemen... :)

willem (willem), Monday, 24 March 2003 08:18 (twenty-three years ago)

http://image.guardian.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/arts/2001/08/10/Neu3.jpg

willem (willem), Monday, 24 March 2003 08:23 (twenty-three years ago)

John Lennon (l) en Ringo Star (r)?

Ondertussen, elders:
http://www.rogerteeling.nl/images/monster.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 09:18 (twenty-three years ago)

Roger: nope.

Elders = Peter Gabriel...?

willem (willem), Monday, 24 March 2003 09:20 (twenty-three years ago)

yep!

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 09:35 (twenty-three years ago)

nou weet ik het weer, die twee hippies, niet leden van Deep Purple zoals ik in eerste instantie dacht, maar NEU! pfff nu kan ik rustig gaan slapen.

Omar (Omar), Monday, 24 March 2003 14:58 (twenty-three years ago)

Genau!

willem (willem), Monday, 24 March 2003 14:59 (twenty-three years ago)

Bij nadere inspectie zit het antwoord ook gewoon in de foto verstopt (la van het kastje rechts...)

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 16:53 (twenty-three years ago)

http://sharingpensions.co.uk/images/celebrity3m.jpg

Deze ziet er nu ook heel anders uit.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 24 March 2003 16:58 (twenty-three years ago)

Michaël Jackson?

Ze worden steeds simpeler de foto's.

michaël baptiste, Monday, 24 March 2003 17:03 (twenty-three years ago)

Wat knap van je Michaël! Ik had niet verwacht dat iemand 'm zou raden.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 24 March 2003 17:07 (twenty-three years ago)

Deze is misschien wat lastiger:
http://members.chello.nl/w.haar/y.jpeg

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 18:21 (twenty-three years ago)

David lee roth?

Ronald (Ronald), Monday, 24 March 2003 18:44 (twenty-three years ago)

Freddy Mercury?

michaël baptiste, Monday, 24 March 2003 18:45 (twenty-three years ago)

Trent Reznor

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Monday, 24 March 2003 19:07 (twenty-three years ago)

tommy lee

bas (bas), Monday, 24 March 2003 19:23 (twenty-three years ago)

Bas wint.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 19:30 (twenty-three years ago)

Holy shjeet...wat een verschrikkelijke foto! De misdaden van de jaren 80 deel 894.0989. Dat haar. :)

Omar (Omar), Monday, 24 March 2003 19:32 (twenty-three years ago)

Oké, hopelijk nog moeilijker:

http://www.rogerteeling.nl/images/fotob.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 19:47 (twenty-three years ago)

En ken u deze nog:

http://www.rogerteeling.nl/images/foto02.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 19:48 (twenty-three years ago)

Is de bovenste Kid Rock?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 20:00 (twenty-three years ago)

De misdaden van de jaren 80 deel 894.0989. Dat haar. :)

Heel veel meer op Metal Slüdge Exposed.
Met hier alvast de absolute topper (het gaat om de persoon met het wijnglas in het midden):
http://www.metal-sludge.com/ExposedZombie.jpg

Maar kijk vooral ook naar de Fred Durst rapvideo.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 20:23 (twenty-three years ago)

Rob Zombie!! hahahahahaaaaaa.... Dio is trouwens ook niet mis:
http://www.metal-sludge.com/ExposedDio.jpg

Kid Rock ist eg nie!

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 20:28 (twenty-three years ago)

man met Oakland-shirt = G.G. Allin?

man met hoed? pff. geen idee. lijkt wel de verlopen oude broer van Daniël Lohues...

willem (willem), Monday, 24 March 2003 20:38 (twenty-three years ago)

Kan de man met hoed Elvis Costello zijn? Of een verre neef van Elvis Costello? ZIjn vader?

Gerard (Gerard), Monday, 24 March 2003 22:06 (twenty-three years ago)

neen, neen, neen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 22:07 (twenty-three years ago)

Roger, give me something to work with! Die man laat me niet los.

Gerard (Gerard), Monday, 24 March 2003 22:13 (twenty-three years ago)

Oké, hint:
http://www.rogerteeling.nl/images/foto.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 22:17 (twenty-three years ago)

Matt Johnson

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Monday, 24 March 2003 22:28 (twenty-three years ago)

nee. Let nou op die hi-hint!! ;-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 22:30 (twenty-three years ago)

die doodskop zegt me niks, logo van band die me niks zegt waarschijnlijk.
gokje: The Skilful Skullfuckers?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Monday, 24 March 2003 22:32 (twenty-three years ago)

De doodskop alleen mischien niet, maar kijk eens verder naar dat T-shirt?

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 24 March 2003 22:42 (twenty-three years ago)

Hij komt me zo bekend voor... Mike Patton? Maar wat heeft die met die doodskop te maken? Die lijkt op het logo van The Dwarves, maar dan net anders. En van die letters kan ik alleen een S onderscheiden. Hij lijkt ook best wel op een vriend van me, die zat ook in een bandje. Rene Pool? ;-)

Die kale spierbundel lijkt op 90% van de NYC hardcore zangers. Of M-Town hardcore zangers. Of elke andere hardcore band dan ook die van Onno Cro-Mag een 10 zou krijgen in de Aardschok.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 22:46 (twenty-three years ago)

doodskop met piratenpet... enige dat in me opkomt is rock'n'rolf van die verschrikkelijke duitse metalband wiens naam ik nu kwijt ben. maar dat zal hem vast niet zijn.

bas (bas), Monday, 24 March 2003 22:47 (twenty-three years ago)

Running Wild! Rock 'n' Rolf is van Running Wild!

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 24 March 2003 23:06 (twenty-three years ago)

"doodskop met piratenpet"

Oh,is het soms Adam Ant? :)

michaël baptiste, Tuesday, 25 March 2003 03:23 (twenty-three years ago)

Roger, die hardcore gast met Oakland t-shirt is toch niet Mike Muir van de Suicidal Tendencies?

Stephan Schipper (Stephan Schipper), Tuesday, 25 March 2003 04:45 (twenty-three years ago)

Michaël wist het, doodskop met piratenpet & gekruiste pistolen: Het is Adam Ant anno nu...
Hint voor die 'hardcore gast' ->
De Mega Platen & CD Beurs, 5&6 april te Utrecht.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 25 March 2003 07:16 (twenty-three years ago)

kwam daar niet een oude hardrocker buurten...? ben daar niet in thuis & de beste man ziet er niet echt uit als een klassiek hardrockgeval, dus verder kom ik niet...

[5 of 6 april trouwens weer eens lekker platen snuffelen!]

willem (willem), Tuesday, 25 March 2003 08:00 (twenty-three years ago)

'hardcore gast' moet dan voormalig Iron Maiden zanger Paul Di'Anno zijn.. Of niet?

En ja ik ga ook platen snuffelen!

Stephan Schipper (Stephan Schipper), Tuesday, 25 March 2003 16:44 (twenty-three years ago)

Helemaal!! De ouwe Iron Maiden-zanger.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 25 March 2003 17:10 (twenty-three years ago)

met dank aan roger....
wie is dit:
http://www.rogerteeling.nl/images/wie_is_dit.jpg

Bart Looman, Wednesday, 26 March 2003 14:46 (twenty-three years ago)

Maynard Keenan van Tool. Eitje.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 26 March 2003 14:58 (twenty-three years ago)

damn....

bart looman, Wednesday, 26 March 2003 15:00 (twenty-three years ago)

Deze dan. Vooral herkenbaar aan de neus. http://www.rogerteeling.nl/images/122.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 27 March 2003 07:09 (twenty-three years ago)

mien met de mandoline?

bart looman, Thursday, 27 March 2003 08:48 (twenty-three years ago)

Ze heeft wel wat weg van Heather Nova.

Vasquesz, Thursday, 27 March 2003 09:13 (twenty-three years ago)

Is het soms K.D. Lang?

michaël baptiste, Thursday, 27 March 2003 14:17 (twenty-three years ago)

Nee, nee, nee, niet eens warm of zo. Hier een hint. Nu kun je haar aan heur haar herkennen?

http://www.rogerteeling.nl/images/141.jpg

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 27 March 2003 19:59 (twenty-three years ago)

Kate Bush

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Thursday, 27 March 2003 20:11 (twenty-three years ago)

Kijk! :-)

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 27 March 2003 20:12 (twenty-three years ago)

Ja bij die tweede was het wel duidelijk...kortom, ze is altijd mooi geweest.

Omar (Omar), Thursday, 27 March 2003 20:32 (twenty-three years ago)

En ze heeft twee hele mooie anti-oorlog songs geschreven "Army Dreamers" en "Breathing".
Door "Breathing" heen hoor je trouwens een BBC(?) documentaire uit de vijftiger- of zestiger jaren.Daarin zie je wat de gevolgen zijn van een atomaire aanval en wat je dan moet doen.Met echt belachelijke adviezen zoals;zet de keukentafel rechtop en ga daar achter schuilen.

michaël baptiste, Friday, 28 March 2003 14:46 (twenty-three years ago)

Daarin zie je wat de gevolgen zijn van een atomaire aanval en wat je dan moet doen.Met echt belachelijke adviezen zoals;zet de keukentafel rechtop en ga daar achter schuilen.

Als trotse bezitter van het diploma "Stralingshygiëne 5B" kan ik je vertellen dat dat niet zo heel gek is

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 29 March 2003 00:26 (twenty-three years ago)

Okay, even deze vraag die mooi kan dienen als kwisvraag. Ik ben al jaren op zoek naar het antwoord, elke keer als ik Bowies Low opzet kan ik dagen daarna niet slapen omdat de steeds dezelfde vraag door mijn hoofd spookt:

'Speed of Life' van Bowie was ooit (eind jaren 70/begin 80) een tune voor een radioprogramma of een onderdeel van een radioprogramma (of was het toch televisie?). Welk programma was dat? Wie geeft het verlossende antwoord? :)

Omar (Omar), Saturday, 29 March 2003 19:56 (twenty-three years ago)

Jaaa, op 't puntje van m'n tong... kut! Hoe heette 't ook alweer? 't Was inderdaad een radioprogramma, op zondagochtend, presentatie door 'n vrouw, ik meen Jeanne Kooimans, maar ik weet 't niet zeker.

Ik graaf verder in de krochten van m'n geheugen...

willem (willem), Sunday, 30 March 2003 17:07 (twenty-three years ago)

Waar blijft een nieuwe oude foto?

Je wilt toch niet zeggen,Martijn,dat de lucht tegenwoordig zo vervuild is met onder andere lood,dat de houten keukentafel de straling tegenhoud?

michaël baptiste, Tuesday, 1 April 2003 02:32 (twenty-three years ago)

Eerst: waar blijft het antwoord op mijn vraag? ;) Willem gaf al een voorzet die bij mij wel enigszins "ahaa" veroorzaakte, maar de nevels der herinnering zijn flink opgetrokken rond '79-'82.

Omar (Omar), Tuesday, 1 April 2003 17:57 (twenty-three years ago)

Je bedoelt toch niet de "breakfast club"?????

michaël baptiste, Tuesday, 1 April 2003 18:54 (twenty-three years ago)

'k zat me na wat langer nagedacht te hebben af te vragen of het wellicht niet een programma was van Anne van Egmond... Enig zoekwerk leverde op dat J. Kooijmans haar opvolgster was bij de KRO. Het programma van van Egmond heette "de Wakkere Wereld"... Die info deed bij mij echter geen lichtje ontsteken, wellicht dat Omar bij een van z'n komende ruimtereizen eens kan proberen via een wormhole uit te komen rond die periode eind '70, begin '80? ;)

willem (willem), Tuesday, 1 April 2003 19:30 (twenty-three years ago)

jullie dachten dat dat een fout jaren '80 kapsel was?
check dit:

http://www.twistedsister.com/photocd/posed/posed_01.jpg

koen, Saturday, 12 April 2003 10:17 (twenty-three years ago)

en sommige mensen vroegen zich nog af waar Christina Aguilera het kapsel voor Lady Marmelade vandaan had...

koen, Saturday, 12 April 2003 10:19 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.