nieuwe Blonde Redhead in maart 2004

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Op 4ad.com kun je een nieuw lied van BLONDE REDHEAD downloaden.
Houden er nog mensen van japans eten?

Remko (Remko B.), Friday, 23 January 2004 16:45 (twenty-two years ago)

goeiemorgen

Rizz (Rizz), Friday, 23 January 2004 16:51 (twenty-two years ago)

Remko, je hebt denk ik al iets gemist op het forum...er zijn al 2 links naar nieuwe nummers geweest.
Maar laat ik het iets aanscherpen: zijn er al mensen die de nieuwe cd helemaal gehoord hebben? Zoja, wat vond je ervan? Ik heb vriend slsk geraadpleegd en vind het een schaamteloos prachtige plaat!

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 23 January 2004 19:51 (twenty-two years ago)

Ik ben Blonde Redhead na "In an expression of the inexpressable" uit het oog verloren; ik vond die plaat nogal tegenvallen. Ik ben toch wel benieuwd naar hun nieuwe plaat.

Ferdinand (Ferdinand), Saturday, 24 January 2004 13:16 (twenty-two years ago)

dat heb ik zeker gemist, maar missen geen vinden!

Remko (Remko B.), Saturday, 24 January 2004 15:04 (twenty-two years ago)

Ik ben het helemaal met Jan Willem eens, ik vind hem spectaculair. Hij staat de hele dag al op, het is net een sprookjesplaat! Een hechte verzameling beklemmende liederen, die regelmatig terugvoeren naar de jaren '60 en '70. En die dramatische zucht en snik van Kazu Makino...
Ook moet ik steeds aan Jefferson Airplane denken, maar daar zal ik niet al te zeer over uitwijden. ;-)

Gerard (Gerard), Saturday, 24 January 2004 16:08 (twenty-two years ago)

de liefhebbers van Blonde Redhead wil ik graag wijzen op de NYC band Asobi Seksu. lees hier de recentie van hun prachtige debuut. het wachten is op de opvolger.

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Saturday, 24 January 2004 17:43 (twenty-two years ago)

recensie....

(sorry about that)

Der Arnold (Lester Bangs), Saturday, 24 January 2004 18:17 (twenty-two years ago)

recensie....
(sorry about that)

hahaha recentie... dat schrijven sommige mensen overigens echt in sollicitatiebriefjes naar KM. echt cool..

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Saturday, 24 January 2004 19:12 (twenty-two years ago)

Ik hoop niet dat die twee gratis MP3'tjes via het weekdraadje representatief zijn voor de hele nieuwe ceedee. Wat een ellende. Te erg, gewoon. Heel fout. Mijn vullingen spoten er spontaan van uit mijn kiezen.

Mic B (Mic B), Sunday, 25 January 2004 06:02 (twenty-two years ago)

En die dramatische zucht en snik van Kazu Makino...

Ik kende de band niet, maar nu ik het mp3'tje hoor stel ik vast dat het snerpende geluid van de zangeres het voor mij verpest. Hier had een warme alt of bariton bij gemoeten.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 25 January 2004 14:28 (twenty-two years ago)

Barbaar! Kazu is zuchtend precies op haar plek hier ;)

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Monday, 26 January 2004 14:52 (twenty-two years ago)

Er was eens...

een optreden in de Vlerk waarna wij met het volledige oeuvre tot dan huiswaarts fietsten. Zij had de ceedeetjes in haar jas. Ik droeg het vinyl. Zij ging er vandoor. Ik bleef met de kinderen achter met "Fake can be just as good" en "In an expression of the inexpressible". Haar nieuwe vent heet Guus.

Mic B (Mic B), Tuesday, 27 January 2004 02:15 (twenty-two years ago)

guus? of guuz?

rebisolleke (rebisolleke), Tuesday, 27 January 2004 09:20 (twenty-two years ago)

Blonde Redhead zijn goden
Misery Is A Butterfly is voor mij nu al beste plaat van 2004
Kazu is beter op dreef dan ooit terwijl Amedeo helaas wel op z'n retour is.
Er staan klassiekers op deze plaat, echt waar. Anticipate, Equus, Misery Is A Butterfly, Magic Mountain en het echt ongelovelijke Melody.
Ik ben lyrisch, al bij de eerste luisterbeurt zat ik met tranen in m'n ogen. Heb 3 jaar moeten wachten maar was het meer dan waard.
Half mei komen ze naar Nederland. Ga ze zien, live zijn ze ongenaakbaar.

Natuurlijk heeft deze plaat zijn minpunten. De nummers van Amedeo zijn niet zulke toppers als de bijdragen van Kazu. Amedeo maakt ook meer gebruik van eerder beproefde concepten terwijl Kazu de ene na de andere indie-avant-garde klassieker volzingt.
Ook is de productie niet zo mooi als vorige platen, vooral het drumwerk is teveel weggemoffeld naar mijn smaak, terwijl Simone één van de beste drummers is die ik ken. Het is vooral een vocale plaat geworden en in het geval van Kazu haar bijdragen pakt dat wel erg goed uit want ze zingt beter dan ooit. Maar productie technisch zou het me niet verbazen als de uiteindelijke plaat veel beter klinkt, misschien zijn de ongemasterde tracks losgelaten op het Internet, wie weet. Ze zijn al wel bijna 2 maanden beschikbaar, hoeven dus nog geen definitieve edits te zijn.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 3 February 2004 12:54 (twenty-two years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.