Nog ontdekkingen gedaan op vakantie?
Op mijn trip door denemarken en zweden kwam ik in aanraking met:
Efterklang (dk) – negenkoppig collectief dat electronica combineert met instrumenten als gitaar, toetsen, toeters, drums en strijkers. De strijkers zitten ook in amina (ice) wat dan weer de strijkmeisjes van sigur rós zijn. Tip voor liefhebbers van múm en the album leaf. Plaat (tripper) komt in oktober uit in nl. Live zeer overweldigend.
www.efterklang.net
Audrey (s) – Vier dames (maar noem ze géén girlband) die mooie liedjes maken in de trant van low en cat power. Stem van de gitariste heeft veel weg van björk. hebben net een ep uit.
www.heylisa.net/audrey
Book of Daniel – singer songwriter uit göteborg. Doet ergens denken aan stef kamil carlens toen ‘ie nog leuke platen maakte. www.blindstalkersunion.com
Boy Omega – De broer van book of daniel heeft een heel andere stem en doet meer denken aan elliot smith. www.boyomega.com
September Malevolence (s) – combineert indie met post-rock. Niet vernieuwend wel goed.
www.septembermalevolence.tk
Die laatste band zit samen met audrey op het label van de in de haldern thread al genoemde jose gonzalez:
www.tenderversion.com
veel ontdekt op het forma nova festival in het deense fredericia.
www.formanovafestival.com
― bart looman (bart looman), Wednesday, 25 August 2004 12:10 (twenty-one years ago)
Goede draad. :) Ik niks ontdekt, maar ik zal deze dingen zeker checken.
― Ludo (Ludo), Wednesday, 25 August 2004 13:09 (twenty-one years ago)
De enige ontdekking die ik op mijn vakantie deed was dat het in de zomer in de belgische ardennen behoorlijk flink kan regenen.... :(
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 25 August 2004 13:18 (twenty-one years ago)
I zag twee bandtjes in Carcans-plage,
LAREPLIK, wel geinig, cdtje gekocht.
En nog een , naam vergeten, was ook wel leuk!
― Remko (Remko B.), Friday, 27 August 2004 16:38 (twenty-one years ago)