Vandaag heb ik dit tapeje (per ongeluk) weer opgeduikeld en veel komt weer terug. Nog steeds een hele goede plaat. Op het bandje staat niets geschreven, dus ik weet niet hoe de plaat heet. Alleen de naam van de band staat mij nog in het geheugen gegrift. Wat is er ooit met deze band gebeurd? Zijn ze eigenlijk ook buiten Nijmegen aan de bak gekomen? Hebben ze nog meer platen gemaakt? Wie weet meer?
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 10:10 (twenty-one years ago)
Op welke school gaf die wiskundeleraar/bandleider trouwens les?
― Bram, Friday, 27 August 2004 10:24 (twenty-one years ago)
Het Dominicus College. Bandleider was die wiskundeleraar overigens niet, hij wou op zijn feestje gewoon een goede band laten spelen. Ik geloof dat hij toen al tegen de 60 liep. Maar goede smaak had hij wel, die heer Jeuken.
Op het bandje dat ik heb staat o.a. het nummer Bad Daddy (?), wat toen mijn favoriete nummer was. Ik kan het nu nog steeds woord voor woord meezingen.
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 10:42 (twenty-one years ago)
Tot zover uw prive-reporter te N.
― Bonald (mories), Friday, 27 August 2004 10:52 (twenty-one years ago)
― centralscrutinizer, Friday, 27 August 2004 10:55 (twenty-one years ago)
― Bonald (mories), Friday, 27 August 2004 10:57 (twenty-one years ago)
De Waaghals was ook mijn leverancier in die dagen.
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 10:57 (twenty-one years ago)
― Bonald (mories), Friday, 27 August 2004 11:01 (twenty-one years ago)
Ik woon al een paar jaar niet meer in Nijmegen, maar weet nog wel dat Kroese jarenlang (in Oor?) aangewezen werd als de goedkoopste platenzaak van Nederland. Ik was ook altijd tevreden over het aanbod. Nee, ik heb geen aandelen.
@Boland
Zijn De Sjonnies niet ook een stel gesjeesde leraren uit De Bottendaal? Rijke muziekcultuur daar in De Bottendaal trouwens. Je had daar jaarlijks een rockabillyfestival, waarbij bandjes optraden vanuit bestelauto's. Trok meestal veel volk.
― Bram, Friday, 27 August 2004 11:08 (twenty-one years ago)
Hij klinkt een beetje als Peter te Bos. Op plaat komt dat niet geforceerd over vind ik, volgens mij heeft hij gewoon een lage stem. Misschien dat hij live wat meer strapatsen uithaalde, maar dat weet ik niet meer.
Er gaan twee docenten door elkaar lopen
Ja, ik gaf al aan dat mijn wiskundeleraar niks met de band te maken had, maar alleen de band op zijn partijtje liet spelen.
Kroese vind ik een veredelde Free Record Shop, terwijl de Waaghals ook 2e hands en vinyl heeft. Volgens mij is het aanbod ook breder.
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 11:15 (twenty-one years ago)
Kroese is er inderdaad ook. Kroese is/was meer voor het 'grote publiek' en was goedkoper. Als echte muziekliefhebber ging je naar 'meneer de Waag'. Vervolgens liep je na je keuze gemaakt te hebben, als een bewaker van je portemonnee, naar Kroese... Tja... daarbij moet gezegd worden dat de Waag op z'n tijd wel erg benauwd was met al die 'muziek kenners'. Dan was het bij Paultje Kroese prettig annoniem.
― Bonald (mories), Friday, 27 August 2004 11:26 (twenty-one years ago)
Oorspronkelijk van Karin Kent toch? Prachtig nummer.
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 11:48 (twenty-one years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 27 August 2004 11:56 (twenty-one years ago)
Ideale auto! Met veel plezier twee oudjes geheel opgereden. En ook voor bands ideaal , bank plat en je schuift er je hele backline in!
Engfin Tuxedo Buck heeft twee platen gemaakt naar ik meen, de tweede was :http://www.raucousshop.co.uk/static2/PID3650.htm
― vonx, Friday, 27 August 2004 12:38 (twenty-one years ago)
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 27 August 2004 12:46 (twenty-one years ago)
― Andre (Andre Rozendaal), Saturday, 28 August 2004 12:00 (twenty-one years ago)
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Saturday, 28 August 2004 12:36 (twenty-one years ago)
― Andre Rozendaal (Andre Rozendaal), Saturday, 28 August 2004 14:44 (twenty-one years ago)
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Sunday, 29 August 2004 10:52 (twenty-one years ago)
De cd is ontvangen, dank je. Ik zal je iets terugsturen, maar dat duurt effe, want ik ben komende drie weken op tour in Spanje. Voorkeuren qua stijlen?
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Thursday, 9 September 2004 12:37 (twenty-one years ago)
Ik mail je mijn voorkeuren..................
― Andre (Andre Rozendaal), Friday, 10 September 2004 08:30 (twenty-one years ago)