2005, week 4

Message Bookmarked
Bookmark Removed

Met gevaar voor eigen leven – Norberts leven vooral – zijn ze daar weer gewoon op de dinsdag: de nieuwe lijstjes.

Adam Green - Gemstones [Monique]
Greg Weeks - Blood Is Trouble [Jan Willem]
Ballboy - The Royal Theatre [Martijn G]
Justus Köhncke - Doppelleben [Guuz]
M83 - Before The Dawn Heals Us [Bas]
Hood - Outside Closer [Vido]
The Wedding Present - Take Fountain [Els]
Daft Punk - Human After All [Omar]
Gabriel Rios - Ghostboy [Norbert]
Chemical Brothers - Push the Button [Koen]
Jello - Voile [Marieke]

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 25 January 2005 17:28 (twenty-one years ago)

Nooit geweten dat Norbert eigenlijk gewoon de Henry Rollins van de Subs is. Die hard!

Der Arnold (Lester Bangs), Tuesday, 25 January 2005 18:24 (twenty-one years ago)

de nieuwe hallo venraij is erg fraai. en dat voor een band die ik in zijn geheel had afgeschreven. houd t in de gaten!

andre schaminee (andre), Tuesday, 25 January 2005 19:19 (twenty-one years ago)

en kan der een verbod komen op het woord jaarlijst tot tenminste eind november, koen ? ;)

andre schaminee (andre), Tuesday, 25 January 2005 19:22 (twenty-one years ago)

jaarlijst. hahaha.

mijn lijstje:
*Joe Jackson - Night and Day
*Joe Jackson - Night and Day II
*Bright Eyes - I'm Wide Awake It's Morning
*Zea - Kowtow To An Idiot

Ludo (Ludo), Tuesday, 25 January 2005 20:12 (twenty-one years ago)

Eh, OK...
Want? (Ik gebruik het nergens)

Koens (Koens), Wednesday, 26 January 2005 07:30 (twenty-one years ago)

Het belangrijkste laat je trouwens weg, Norbert: had je die bal nou nog?

Er ligt trouwens inmiddels jurisprudentie bij de Belgische rechter dat in het geval van exploderende spelonderdelen de hele wedstrijd overgespeeld dient te worden.

Koens (Koens), Wednesday, 26 January 2005 07:38 (twenty-one years ago)

Nou, volgens Niels A. was de bal niet goed. Ik had 'm nog wel gehaald. Maar ik pleit natuurlijk voor overspelen omdat er een exploderend spelonderdeel is.
Wat zou Henry Rollins doen?

Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 26 January 2005 10:22 (twenty-one years ago)

De volgende keer dat hele gedoe met die op te warmen balletjes en die rackets achterwege laten, en gewoon wéér door die glaswand.

Koens (Koens), Wednesday, 26 January 2005 10:30 (twenty-one years ago)

is het opgenomen op video?
Norbert bij Linda de Mol!

Ludo (Ludo), Wednesday, 26 January 2005 11:01 (twenty-one years ago)

Krijgen de TROS-kijkertjes ook eens een fatsoenlijk bloedbad te zien.

Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 26 January 2005 11:26 (twenty-one years ago)

Linda de Mol had misschien liever gezien dat Norbert door het glazen plafond was gevlogen.

Jim Pacobs (Jim Pacobs), Wednesday, 26 January 2005 13:26 (twenty-one years ago)

Best wel veel geluisterd wederom:
Zolof The Rock & Roll Destroyer - Jalopy Go Far
Siouxsie & The Banshees - Juju (lekker weer Spellbound meeblèren)
Enon - Lost Marbles And Exploded Evidence (mij net even teveel Brainiac en te weinig gitaarpop)
Belly - Star (Lekker weer Feed The Tree meeblèren)
Mirah - C'mon Miracle (OMG wat heeft zij een LEKKERE stem)
Frogpond - Safe Ride Home (zangeres zou zo het zusje van Kurt kunnen zijn)
Versus - Secret Swingers (yes! m'n vriendinnetje is verslingerd geraakt aan m'n Versus collectie)
Mercury Program - A Data Learn The Language (had de mensen van Victory At Sea over de vloer vorig weekend en dacht laat ik eens een mooi plaatje opzetten van een band die NIET uit Boston komt. Helaas...)
Victory At Sea - Memories Fade (de revanche plaat op de vorige twee Kim Chee platen, op Gern Blandsten, en hij is goed te pruimen)
Mates Of State - Team Boo
Minus The Bear - alles (leuk bandje wel, de boyband onder de tappende postrockers ;)
En verder nog wat dingen proberen te luisteren die ik snel weer uit heb gezet (o.a. The Clientele, The Futureheads en Yuppie Flu)

Helaas ligt mijn SLSK er tot nadere orde even uit i.v.m. aangescherpte "controle" op mijn werk. Over een weekje of twee gooi ik het wel weer aan.

AutoStatic (AutoStatic), Wednesday, 26 January 2005 14:59 (twenty-one years ago)

File Under: Werkweek
ma: Mono - Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and The Sun Shined
di: Jimmy Chamberlin Complex - Life Begins Again
wo: RPWL - World Through My Eyes
do: Maximilian Hecker - Lady Sleep
vr: Kirsten - Vanilla


En de uitverkoopbakken bij die verschrikkelijke platenzaak op Schiphol geplunderd. haven, the plan, venus in flames, alanis, john frusciante, ritual, tiles, echolyn, karmakanic.

Storm (Storm), Thursday, 27 January 2005 07:25 (twenty-one years ago)

Mag jij je arm al bewegen, Norbert?

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 28 January 2005 14:18 (twenty-one years ago)

High on Fire - Blessed Black Wings
Idlewild - Warnings Promises
The Kills - No Wow
Todd Snider - East Nashville Skyline


En gisteren naar The Radio Dept geweest.
Uitermate saaie "Shoegazer-lite". Jammer.

ronnie b (ronnie b), Friday, 28 January 2005 15:59 (twenty-one years ago)

Uitermate saaie "Shoegazer-lite"

...

Koens (Koens), Friday, 28 January 2005 18:01 (twenty-one years ago)

Ik zeg: Nilfisk

Billy Clismo (Billy Clismo), Friday, 28 January 2005 19:39 (twenty-one years ago)

Mag jij je arm al bewegen, Norbert?
Helemaal. Loop zelfs al weer in het wild rond. Vanavond denk ik nog even langs bij de Uur U voorronde. U ook daar?

Norbert Pek (Norbert Pek), Saturday, 29 January 2005 09:25 (twenty-one years ago)

Uitermate saaie "Shoegazer-lite".

Wel een sterke Lech Walesa-imitatie door de toetsenist.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 29 January 2005 18:25 (twenty-one years ago)

LOL

@Koens: "Shoegazer-lite" is mooie liedjes van drie lieve jongens die hun vriendinnetje (boegbeeld, inspiratiebron en sirene), hun geluidsman en hun drummer onderweg zijn verloren. "Shoegazer. The Real Thing" is meerlaags wauwsen waar geen psychedelische rockband tegenop kan.

Mic B (Mic B), Saturday, 29 January 2005 20:54 (twenty-one years ago)

Haha, hier, zonder trainingsjas, lijkt 'ie nog veel echter.

(Ik vond het overigens verre van saai hoor.)

Martijn Grooten (martijng), Saturday, 29 January 2005 21:09 (twenty-one years ago)

"Dáár hangt ie in het echie!", tetterde Mrs. Mic B terwijl we door Museé d'Orsay wandelden. Het was nog waar ook.

Mic B (Mic B), Sunday, 30 January 2005 00:56 (twenty-one years ago)

Mic B: oh ja, precies. Ik hou meer van shoegazer-lite.

Koens (Koens), Sunday, 30 January 2005 08:15 (twenty-one years ago)

En de stofzuiger-grap?? Man, die heb ik niet meer gehoord sinds Psychocandy.

Koens (Koens), Sunday, 30 January 2005 08:15 (twenty-one years ago)

Norbert, ik ben bang dat je door het uur U iets heel tofs hebt gemist: Utrecht Boft!, in Theater Kikker. Oke, ik moest er zelf ook spelen, dus de reclame is wellicht wat makkelijk, maar er kwamen echt héle leuke dingen! Encre bijvoorbeeld, The Projects, Mercy Giants, Fire Harvest(zijprojekkie van We vs. Death-leden) en een hele hoop electromeuk als Machinefabriek, Tok Tek, Durk Attaturk. T was lekker druk en erg interessant!
Kwam op het station nog een bevriende drummer tegen die aan het Uur U heeft meegedaan. Niet gewonnen, geloof ik.

Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 30 January 2005 11:34 (twenty-one years ago)

The Projects

Ja, hoe was dat? Had ze wel willen zien (cd-tje is leuk), maar behalve dat ik moe en lui was begreep ik dat ze om tien over half één pas speelden.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 30 January 2005 11:41 (twenty-one years ago)

Ja, het was laat. Ik heb ze ook niet gezien, moet ik zeggen. Moest veel te vroeg terug naar Den Haag, dus heb nogal wat gemist. Hoorde dat het erg leuk was, dat wel. En het waren aardige gasten...

Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 30 January 2005 13:27 (twenty-one years ago)

Ik heb the Projects afgelopen vrijdag gezien in de popcentrale in Dordrecht en het optreden was alles behalve goed.

De band speelde een erg ongeïnspireerde en futloze set en kreeg daarom ook weinig respons uit de zaal.

De intro's klonken steeds veelbelovend maar de liedjes bleven niet hangen en kwamen niet over.


Geriejan (geriejan), Sunday, 30 January 2005 19:42 (twenty-one years ago)

@Guuz: Aangezien ik je voorliefde ken voor zwoel zingende meisjes (je hebt er zelfs een genre voor bedacht), tip ik je Annett Louisan. Een vriend bracht haar plaat mee uit Berlijn. Check!

Koen ter Heegde (Koen ter Heegde), Monday, 31 January 2005 00:39 (twenty-one years ago)

Ja Utrecht Boft! was erg ok. Staartje Mercy Giants meegepikt wat erg inspirerend klonk, Stöma is gewoon geniaal, My Jazzy Child hebben we min of meer overgeslagen, nog wel een stukkie meegepikt maar dat kon me niet echt overtuigen, CD gewonnen bij Roy S, genoten van Encre en als afsluiter een stuk of 20 buttons geklaut bij The Fire Harvest. Nadat we de jassen hadden gehaald nog snel even naar binnen gekeken naar The Projects, maar Geriejan omschreef het al treffend vrees ik.

AutoStatic (AutoStatic), Monday, 31 January 2005 08:23 (twenty-one years ago)

Koen, wordt gechecked! dankvoor de tip!
Terzijde: de term 'zuchtmeisje' is niet uit mijn perverse brein geboren, maar is bedacht door Ronald Giphart.

Guuzbourg (Guuzbourg), Monday, 31 January 2005 11:24 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.