Ryan Adams: Jacksonville City Nights

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Al gehoord? Al meningen? Het is weer country, jongens! Ik heb hem nog niet helemaal zitten, maar het enorme warme live-geluid van de cd, met veel viool, pedal, piano, is erg opvallend. Zelfs zang lijkt me live ingezongen want die is op zijn tijd behoorlijk vals, waardoor een enorme Tonight's the Night-associatie ontstaat. Luister eens naar "The End". Wat een sound. Het is Gram Parsons in zijn beste dagen. Kippevel!

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 22 September 2005 10:38 (twenty years ago)

Kijken of ik dat ook kan wat Norbert doet:

http://s65.yousendit.com/d.aspx?id=0NAPGGSMKK2ML28CZZ1ZYWPSNO

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 22 September 2005 10:43 (twenty years ago)

Klinkt goed (kheb 'm nog niet gehoord)! "Cold Roses" was al een stap (terug) in de goede richting natuurlijk. Kijk wel uit hè, met die Young / Parsons vergelijkingen, dat ontploft zó in je gezicht ;-)

Hiram (hiram), Thursday, 22 September 2005 10:48 (twenty years ago)

Ach voor iemand die Ryan Adams getalenteerder vindt dan Gram Parsons maak ik me daar niet zo druk over hahaha.

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 22 September 2005 10:51 (twenty years ago)

olaf op je favo site pitchfork stond onlangs mooi interview met adams over deze plaat (heette eerst nog september), over de thema's en opnametechnieken..

melvin wevers (melvin), Thursday, 22 September 2005 10:52 (twenty years ago)

Gelezen Melvin, moest ik erg om lachen.

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 22 September 2005 10:54 (twenty years ago)

ben wel erg benieuwd naar die plaat die ook dit najaar nog komt. Moet erg ingetogen zijn.

en the end is erg mooi opgenomen indeed..

melvin wevers (melvin), Thursday, 22 September 2005 10:57 (twenty years ago)

Eerste indrukken: zeer mooie plaat, vooral het al een aantal keer genoemde The End

freakystyle (freakystyle), Thursday, 22 September 2005 19:06 (twenty years ago)

Ik vind het ook een fijn plaatje, bovenstaande opmerkingen over warm geluid e.d. kloppen.

Ben ook benieuwd naar de cd die Ryan Adams volgende week uitbrengt. En ook naar de cd van over twee weken. En die van over drie weken...

Bonald (mories), Thursday, 22 September 2005 19:24 (twenty years ago)

Ik vind dattie wel een heel vreemd 'gemaakt' stemmetje opzet in "The End" eerlijk gezegd. Mislukte poging tot straight country? Of inderdaad een welbewuste Parsons-imitatie? Goed nummer, dat wel maar hij had 't beter aan George Jones kunnen geven m.i.

Hiram (hiram), Thursday, 22 September 2005 19:41 (twenty years ago)


Dit is nou precies zo'n album waar ik niet genoeg tijd voor heb. Op eerste gehoor is het weinig interessant (en dan heb ik 3 liedjes geluisterd) en dan gooi ik het weg. Zonde he.

Jon V (Jon V), Friday, 23 September 2005 10:23 (twenty years ago)

Erg rommelig. De woorden 'quality' en 'control' zijn weer bij hem van toepassing... Gooi de helft weg en maak nou een erg goeie plaat ipv elke scheet op nemen.

Alex Tobin (Alex Tobin), Friday, 23 September 2005 12:20 (twenty years ago)

2 dagen later: ik moet je gelijk geven Alex...

Olaf K (Olaf K.), Saturday, 24 September 2005 10:38 (twenty years ago)

Helaas, ja. Ik heb net weer mijn interview met Adams (2001) tevoorschijn gehaald (http://www.kindamuzik.net/article.shtml?id=881).

Daar werd me al - bij nader inzien - meer of min duidelijk dat Adams een soort muzikaal dagboek bij wil houden, d.w.z. zijn ontwikkelingen en zijn leven in muziek op plaat opnemen en ook uitbrengen. Niks mis mee natuurlijk, maar normaliter blijft zulk materiaal voor een evt box set over. Hij beschouwt zichzelf als een soort poeet, een 'rock 'n' roll rebel' en volgens mij hecht hij zelf niet al te veel waarde aan individuele releases, maar is een 'work in progress'. Alleen logisch dat de 'fans' dan niet alles even goed vinden, lijkt mij. Als dat al bij iemand als Dylan niet het geval is...

Desalniettemin geniet hij nog bij mij het voordeel van de twijfel en was overigens erg charmant (!) tijdens het interview. You never can tell, eh?

Alex Tobin (Alex Tobin), Saturday, 24 September 2005 12:42 (twenty years ago)

Bij Ryan Adams is de kans in ieder geval klein dat over een jaar of 10, bij een heruitgave van een album, je wordt verveeld met allerlei bonustracks. En dat vooruitzicht vind ik wel heel prettig!

Bonald (mories), Saturday, 24 September 2005 13:48 (twenty years ago)

ryan adams blijft strooien met prachtige liedjes. menig alt countrybandje lukt het niet eens één liedje van zulke kwaliteit te pennen. de overvloed hoort bij zijn mythe: de singer-songwriter die sneller schrijft dan zijn shaduw. hier stond onlangs een draad over het beste liedje op het eind. voeg daar maar ryan adams aan toe met always on my mind, inderdaad dat liedje van elvis, willie nelson en the petshop boys. het meest vreemde aan adams vind ik dat hij zijn muziek niet country vindt. het is toch eerder parsons dan the beatles nietwaar?

trabhcsibe (altcountrynl), Sunday, 25 September 2005 18:23 (twenty years ago)

Eh... Ken je AC Newman al?

Jeroenjugend (jeroen), Sunday, 25 September 2005 19:35 (twenty years ago)

menig alt countrybandje lukt het niet eens één liedje van zulke kwaliteit te pennen.

Eh... Ken je AC Newman al?

Je wou The New Pornographers toch niet als alt.country typeren... Vanwege Neko Case ofzo?

Hiram (hiram), Sunday, 25 September 2005 21:16 (twenty years ago)

Mooie plaat.Maar wat al eerder gezegtmis,sommige nummers zijn nogal vals ingezongen.Vooral Peacefull Valley,tis wel een erg mooi nummer alleen jammer van de zang.

Ik vind Trouwens deze nummers het moost:

Whitering Heights
Hard way to Fall
Dear John

Mooier als The end

Rai (Freaky), Thursday, 6 October 2005 10:18 (twenty years ago)

Trouwens wat me ook opvalt,dat de opname rommelig is opgenomen,je hoort gewoon af en toe,de zang kraken.

Rai (Freaky), Thursday, 6 October 2005 10:25 (twenty years ago)

Alt.country of niet: die plaat van New Pornographers wordt 1 van mijn favorieten dit jaar.

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 6 October 2005 21:17 (twenty years ago)

Van mij ook hoor, nog steeds niks beters gehoord dit jaar!

Hiram (hiram), Friday, 7 October 2005 07:39 (twenty years ago)

Aaaah oktober. Het wordt tijd voor de jaarlijstjes. ;-)

Jim Pacobs (Jim Pacobs), Friday, 7 October 2005 09:10 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.