Trek je wiitte pak aan, het is de onverbiddelijke old skool disco-draad.

Message Bookmarked
Bookmark Removed
knip: Een oldskool discodraad zou ook wel leuk zijn trouwens. Mag koen zijn blasfemische (want TSOP-marginaliserende) statement onderbouwen.
Bij deze. Als aftrap een top 3-tje:

1) SOS band - Take your time, do it right
2) Stomp - Brothers Johnson
3) Foxy - Get Off

Wie volgt?

ç$ (central), Friday, 21 April 2006 10:47 (twenty years ago)

allemaal die draadjes over onderwerpen waar ik geen verstand van heb/wil hebben. Ik kijk wel uit naar melancholische aanraders

rizzx (rizzx), Friday, 21 April 2006 10:52 (twenty years ago)

Ik kijk wel uit naar melancholische aanraders
dan moet je bij de neodisco draad zijn joris en dan even mijn post bekijken. allemaal aanraders.

theo ploeg (theo), Friday, 21 April 2006 11:02 (twenty years ago)

1) Cheryl Lynn - Got to be real
2) George McCrae - Rock your baby
3) Donna Summer - Bad Girls

André (Andre Rozendaal), Friday, 21 April 2006 11:08 (twenty years ago)

Roop Ki Rani, Choron Ka Raja van Laxmikant Pyarelal

Verder ben ik nie zo van de disco.

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 11:12 (twenty years ago)

okido th, ga ik die eens opsnorren. hoef ik hier niet meer terug te komen :)

rizzx (rizzx), Friday, 21 April 2006 11:15 (twenty years ago)

Hoe oldschool moet het zijn? Vóór de jaren '80? Geen haartje electro toegestaan? (dus geen Shannon, Indeep, Imagination, etc, mijn favoriete disco?)

naranjito (Koens), Friday, 21 April 2006 11:16 (twenty years ago)

@rizzx: Kan 'm wel ff in m'n shares zetten, als u ook slsk't. Is die room er nog trouwens? Hoe heette die ook alweer?

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 11:18 (twenty years ago)

Soulseek is mijn eerste levensbehoefte, ik ben The Kid (ik moet die naam toch eens echt veranderen) maar nu niet online want aan het werk (denken ze;))

Ik bedoelde eigenlijk bedankt Theo maarre die aanrader van jou, hoe klinkt dat?

rizzx (rizzx), Friday, 21 April 2006 11:22 (twenty years ago)

Bollywood disco, dus zwaar overstuurd. :)

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 11:34 (twenty years ago)

OK, ik houd het even op

1) Odyssey - Going Back to my Roots
2) Hues Corporation - Rock the Boat
3) Donna Summer - Could it be Magic?

naranjito (Koens), Friday, 21 April 2006 11:35 (twenty years ago)

(die eerste twee komen rechtstreeks uit de Philly Soul-hoek, natuurlijk, lees voor de bubblegum/disco-connectie het gelijknamige hoofdstuk uit Eddy)

naranjito (Koens), Friday, 21 April 2006 11:44 (twenty years ago)

Bijvoorbeeld:

Double Exposure: Ten Percent (de eerste commercieel verkrijgbare 12-inch)

Bettye Holloway: Doin' The Best That I Can

Beide zijn remixen van de legendarische Walter Gibbons, en typisch niet van het soort dat destijds alhier hits werden.

jacob haagsma (jacob haagsma), Friday, 21 April 2006 11:47 (twenty years ago)

@ ¢$: Eddy verwijst naar een aantal specifieke nummers, waaronder "The Rapper"[!] van The Jaggerz, je weet toch, die blanke boys.

naranjito (Koens), Friday, 21 April 2006 12:16 (twenty years ago)

Giorgio Moroder - The Chase

Omar (Omar), Friday, 21 April 2006 12:27 (twenty years ago)

telex - moskow diskow

theo ploeg (theo), Friday, 21 April 2006 12:30 (twenty years ago)

Chic en Edwards/Rodgers-producties in het algemeen zijn bij mij groot favoriet, niet echt een controversieel standpunt... :-)

JoB (JoB), Friday, 21 April 2006 12:37 (twenty years ago)

idd daarom: Sister Slegde - Lost in Music

Omar (Omar), Friday, 21 April 2006 12:47 (twenty years ago)

@ naranjito
Old Skool itt Nu. De jaren 80 moeten wel meetellen want oh mensen wat word ik gelukkig van Zapp & Roger (en laten we dat nou geen electrofunk gaan noemen okee)

ç$ (central), Friday, 21 April 2006 13:00 (twenty years ago)

Ok, dan natuurlijk:

1) Shannon - Let the Music Play
2) Indeep - Last Night a DJ Saved My Life (over Edwards/Rodgers gesproken, prachtige ripoff van hun sound)
3) Freeez - IOU

En natuurlijk alles wat naar Italo ruikt, met voorop Fun Fun.

naranjito (Koens), Friday, 21 April 2006 13:05 (twenty years ago)

Don't Stop Till you Get Enough - Michael Jackson (beste disco liedje ever)
Dancing Queen - Abba
You should be dancing - Bee Gees
Ring my bell - Anita Ward

arnout (arnout), Friday, 21 April 2006 13:06 (twenty years ago)

Rock Your Body van Justin Timberlake hoort er eigenlijk ook bij

arnout (arnout), Friday, 21 April 2006 13:09 (twenty years ago)

het zal niemand verbazen dat ik disco haat.

vincent koreman (rax), Friday, 21 April 2006 13:17 (twenty years ago)

Grace Jones - "Pull Up to the Bumper"

willem -- (willem), Friday, 21 April 2006 13:19 (twenty years ago)

"AAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.....kent get ienaf-af-af-af-af!!!"

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 21 April 2006 13:26 (twenty years ago)

x-post
maar disco houdt wel van jou.

ç$ (central), Friday, 21 April 2006 13:27 (twenty years ago)

Hee en waar blijft de onvermijdelijke obscure Italo?

ç$ (central), Friday, 21 April 2006 13:28 (twenty years ago)

wat word ik gelukkig van Zapp & Roger (en laten we dat nou geen electrofunk gaan noemen okee)

Ja, als we het zó gaan spelen.

Zou ik idd liever electrofunk noemen. :D

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 13:34 (twenty years ago)

je bedoelt van die Alexander Robotnick - 'Dance Boy Dance'?

Omar (Omar), Friday, 21 April 2006 13:36 (twenty years ago)

Hee en waar blijft de onvermijdelijke obscure Italo?
die hoort bij neodisco ;-)

theo ploeg (theo), Friday, 21 April 2006 13:49 (twenty years ago)

Hee en waar blijft de onvermijdelijke obscure Italo

Hoe obscuur? Ken Laszlo - Tonight-obscuur? Koto-obscuur? Alpha-obscuur? Boot Mix-obscuur?

diekhoes (diekhoes), Friday, 21 April 2006 14:12 (twenty years ago)

Gloria Gaynor - I Will Survive
Jason Ankeny op AllMusic hierover "The ultimate diva anthem. Equal parts dancefloor juggernaut and Broadway show-stopper, Gloria Gaynor's "I Will Survive" remains the disco era's definitive expression of feminine empowerment, a gloriously over-the-top celebration of strength, independence, and finger-wagging defiance in the face of heartbreak and loss."
En toen kwam de Hermes' House Band en verpestte het voor altijd...

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 21 April 2006 14:16 (twenty years ago)

Op Filles Sourires nu Sheila & Black Devotion met Spacer (een Rodgers/Edwards productie), en sinds vanmorgen dan ein de lijk gevonden: The Medicine Song van Stephanie Mills.

GzZz (Gzz), Friday, 21 April 2006 14:27 (twenty years ago)

Andere favorieten: The Sound of Music van Dayton, Do What You Wanna Do van T-Connection, Changin' van Brass Construction, Twilight van Maze en natuurlijk In De Disco van Noodweer.

GzZz (Gzz), Friday, 21 April 2006 14:46 (twenty years ago)

was Bobby O(rlando) al genoemd?

GzZz (Gzz), Friday, 21 April 2006 14:47 (twenty years ago)

We zijn de edits van Francois K. vergeten!

joost heijthuijsen (joosth), Friday, 21 April 2006 15:01 (twenty years ago)

En toen kwam de Hermes' House Band en verpestte het voor altijd...

Onder andere door een van origine toch leuk strijkje te vervangen door dronkemansgelal. Studenten, bah!

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 15:12 (twenty years ago)

Groot liefhebber van old skool disco en van Italo. Tijdje geleden Dance Classics 1 t/m 16 in MP3-formaat gevonden en die tijdens het hardlopen (over een maandje eerste marathon als alles meezit) geluisterd. Dat liep wel lekker moet ik zeggen. Teveel favorieten om op te noemen, zowel jaren 70 als 80. Als iemand een YSI-verzoekje heeft dan hoor ik het wel ;-)

Marcel M (Green Psyche), Friday, 21 April 2006 15:33 (twenty years ago)

Was zonet bij mn platenzaak. Toen ik vroeg naar de discobak sprak de verkoper met metallook (bijnaam "De indiaan") de denigrerende woorden: "We hebben geen bakje disco en ook geen deurbeleid,"

joost heijthuijsen (joosth), Friday, 21 April 2006 15:37 (twenty years ago)

Tja, metal en disco, da ga nie. :)

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 15:48 (twenty years ago)

Aan de andere kant... een indiaan...

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 15:49 (twenty years ago)

Metal & disco, dat ging dus wel, zie Maniac van Carnival in Coal (bah, zegt Martijn B nu)

GzZz (Gzz), Friday, 21 April 2006 15:53 (twenty years ago)

Bah!

Origineel is 10x, nee 100x, beter.

Martijn Busink (twIXta), Friday, 21 April 2006 15:56 (twenty years ago)

Disco is voor homo's!

ronnie b (ronnie b), Friday, 21 April 2006 21:18 (twenty years ago)

- Manu Dibango - Soul Makossa
- Dinosaur L - Kiss Me Again en I Wanna Go Bang!
- Peech Boys - Don't Make Me Wait
- Grace Jones - Pull Up To The Bumper (Larry Levan Garage Remix)
- Zo'n beetje alle tracks op Nicky Siano At The Gallery (Souljazz)
- Rock Me Again & Again van Lyn Collins. Omdat disco gewoon dansbare funk en soul is en geen Bee Gees-shit (alhoewel 'Jive Talkin' wel een geile track blijft...)

Perfecte Disco Mediterraneo-uitsmijter voor in de kleine uurtjes: Raffaela Carra - A Far L'Amore Comencia Tu
Oprot-plaat: Benihana van pornoster Marilyn Chambers

Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 21 April 2006 23:19 (twenty years ago)

Disco heeft ons de Hermes House Band gebracht......

ronnie b (ronnie b), Saturday, 22 April 2006 11:40 (twenty years ago)

Het is natuurlijk óók Beegees-shit, Ariën. Ideaal voorbeeld voor de bubblegum-connectie, trouwens. Evenals "Far l'Amore Cominicia Tu" ('Scoppia scoppia mi sco!'), bijna net zo leuk als Luv'.

En het Rotterdams studentenwezen heeft ons de Hermes Houseband gebracht. Don't blame it on the boogie.

naranjito (Koens), Saturday, 22 April 2006 11:41 (twenty years ago)

Tja, metal en disco, da ga nie. :)

Vertel dat aan Lee Dorrian. "Oohwah! Disco supanovah!"

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 22 April 2006 12:33 (twenty years ago)

In de jaren 80 was het oorlog, heb ik nog net een staartje van meegepakt.

Martijn Busink (twIXta), Saturday, 22 April 2006 12:37 (twenty years ago)

Het is natuurlijk óók Beegees-shit, Ariën.

Weet ik, maar mag ik ook een voorkeur hebben?

Het succes van The Bee-Gees (en van Gloria Gaynor) heeft ons o.a. Village People, disco-platen van Kiss, Rod Stewart en Polka Disco gegeven. Who can we blame it on then, damnit?

Ariën Rasmijn (Ariën), Saturday, 22 April 2006 19:55 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.