HOe geniaal is die nieuwe Sonische Jeugd?

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Laat ons hier verder discuzeuren.

Ik zeg: slappe hap.

Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 20:03 (twenty years ago)

openingsnummer is geniaal, daarna krijg ik het typische sonic-youth-albums-gevoel: veel te eenvormig en de stem van lee renaldo (of thurston moore, ik vergeet altijd wie wie is) die zich saai en lijzig door de nummers heenploegt.

bas (bas), Thursday, 27 April 2006 20:08 (twenty years ago)

Ik kan er weinig mee, ongeïnspireerd en futloos.

rizzx (Rizz), Thursday, 27 April 2006 20:12 (twenty years ago)

Ja, dat had ik ook, die stemmen vervelen me na al die jaren. Het is het Stereolab syndroom, ikzweerhetje.

Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 20:14 (twenty years ago)

de nummers waar kim zingt zijn dan wel weer behoorlijk genietbaar.

bas (bas), Thursday, 27 April 2006 20:21 (twenty years ago)

Ok, kopij+pasta:

Leuke CD.
(Al krijg ik bij beluistering vooral zin om "Chapel Hill" of "Theresa's Sound World" te draaien, dat is nooit zo'n goed teken. Ik was één van de weinige mensen die de laatste New Order wel te pruimen vond, maar dat was denk ik ook vooral omdat ik hem na 4 nummers steeds afzette om vervolgens Brotherhood op te zetten. Dat vertekent je beeld van een album enigszins)

naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 20:26 (twenty years ago)

Oh ja, en (het door Kim gezongen) The Neutral is dus lííef!

naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 20:28 (twenty years ago)

Waar kan ik hem rippen? Ik wil ook een mening hierover hebben.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 20:31 (twenty years ago)

Heb ik niet, dat futloos en slappe hap. Zeker niet, zit veel beweging in, al is het dan lichtvoetig voor Sonics begrippen. Een plaat voor op vakantie, draaien in de auto op de route du soleil. Met je blote voeten uit het raam geprikt als je niet hoeft te rijden.

Ik zei het al in de andere draad, het zijn meer liedjes geworden. Goeie liedjes, catchy tunes incluis hele heldere Sonic-karakteristieken. Reena opent idd fantastisch, Do You Believe In Rapture en Rats vind ik wat minder, de rest klinkt heerlijk stuwend en voor verdere gespecificeerde toppers ga ik 'em vaker luisteren.

Wat de zang betreft, de verwarring is niet raar. Lee en Thurston zingen door hun discografie heen allebei. Hier hoor ik Thurston en Kim, Lee nog niet kunnen ontwaren.

Op soulseek is het album in grote getale te vinden.

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 20:36 (twenty years ago)

Ik vind het vooral jammer dat Moore zijn neusje voor experimentaal geweld niet voor SY gebruikt. Het is misschien een ander beestje maar ik zoek toch meer fuzzfucks a la Confusion Is Sex

rizzx (Rizz), Thursday, 27 April 2006 20:39 (twenty years ago)

Ik zoek meer van die nummers die halverwege opeens in gitaarlava transformeren.

Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 20:40 (twenty years ago)

Dat deden ze 20 jaar geleden. Times... are changing.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 20:42 (twenty years ago)

Monique, je haalt me de woorden uit de mond..
gitaarlava voor nu is Sunn 0))) toch?

fijn om met een band als Sonic mee te mogen groeien!

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 20:44 (twenty years ago)

'Pink Steam' is ook erg goed trouwens.

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 20:50 (twenty years ago)

gitaarlava voor nu is Sunn 0))) toch?

mjaaah, maar dat is alleen lava, ik vond juist dat contrast altijd wel fijn. Ik ben toch, vrees ik, voor het idee dat bands op een gunstig moment moeten nokken.

Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 20:54 (twenty years ago)

fijn om met een band als Sonic mee te mogen groeien!

groeien? Het lijkt er meer op dat ze een jaar of 10 geleden ergens zijn blijven hangen.

rizzx (Rizz), Thursday, 27 April 2006 20:55 (twenty years ago)

hmm ik weet niet of ze zijn blijven hangen, ik vind niet dat ze stil staan, ze veranderen elk album heel subtiel.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:06 (twenty years ago)

ik ben trouwens net zo oud als de band zelf, maar ken ze zo'n zeven jaar..misschien maakt dat verschil.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:07 (twenty years ago)

Hoe kan een plaat waar Steve Shelley op drumt nou niét geniaal zijn???
Ik vind 'm wederom erg mooi. Zo.

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 April 2006 21:12 (twenty years ago)

een jaar of 10 geleden ergens zijn blijven hangen.
Ah, okee. Dan zal dat voor mij ook wel gelden. Als dat medisch bewezen zou worden sta ik daar trouwens absoluut niet van te kijken hoor. Ik heb ongeveer precies al 10 jaar geen groeipijntjes meer. En wel nog steeds last van acné.

Ja, idd, Sunn is alleen maar lava, bedacht me dat nog. Er is vast een ander alternatief voor het gitaar-lava contrast.
Ik ben voor het idee dat bands moeten stoppen wanneer ze er geen zin meer in hebben. Misschien ook achterhaald. Oubollig. Ouderwets.

God, ga slapen Erik. Je wordt immers een ouwe zak en hebt die slaap hard nodig.

-gekruiste post met het levende hotel

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 21:15 (twenty years ago)

Nee, Erik, het is niet ouderwets, bands hoeven nooit hun instrumenten in de wilgen te hangen. Op mijn 65ste sta ik nog steeds in Paradiso te kijken naar bandjes en hopelijk ook naar Sonic Youth. Het lijkt me wel een interessante ontwikkeling.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 21:22 (twenty years ago)

Toch nog een blaat:
@Daisy: waarom zou dat uitmaken, de relatief (op de totale levensduur) korte tijd waarin je ze kent? Grappig dat je de veranderingen 'heel subtiel' noemt.. Hoe korter de tijd waarin, hoe baanbrekender je de veranderingen eigenlijk zou moeten ervaren... Evolutie wordt revolutie.. In theorie zou rizz dan gelijk krijgen.. ik zou wel groeien, sonic zou wel groeien, maar zo traag dat de groei vergeleken bij andere groei verwaarloosbaar wordt.. gelukkig ervaar ik dat zelf niet zo.. pfoeh moe man.

hee Monique, nee, ik vind het lekker ook niet ouderwets. Ik scherts maar wat.

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 21:27 (twenty years ago)

En, ik ben er dan ook bij, in Paradiso. Als jij 65 bent Monique, ben ik rond de zestig en Sonic zo tussen de zeventig en tachtig. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er iemand is die dat concert wil missen.

Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 21:33 (twenty years ago)

Natuurlijk maakt het wel uit. Ik moest destijds een tot twee jaar wachten op een nieuwe Sonic Youth-plaat. Daisy kan gelijk de beste selectie maken uit tig platen.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 21:58 (twenty years ago)

Sonic Youth moet nodig eens uit elkaar gaan en dan over een jaar of 10 weer bij elkaar komen, dan zijn ze weer net zo hip en "credible" als de Pixies nu.

oratonastick (oratonastick), Thursday, 27 April 2006 22:14 (twenty years ago)

Hou op over de Pixies. Alleen gitarist Joey Santiago heerste op het podium bij hun reunie=tour.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 22:25 (twenty years ago)

Lee en Thurston zingen door hun discografie heen allebei. Hier hoor ik Thurston en Kim, Lee nog niet kunnen ontwaren

"Rats" wordt gezongen door Lee Ranaldo.

Sonic Youth moet nodig eens uit elkaar gaan en dan over een jaar of 10 weer bij elkaar komen, dan zijn ze weer net zo hip en "credible" als de Pixies nu.

The Pixies zijn dan ook netjes op tijd gestopt, en hebben nooit een slappe, futloze - of zelfs maar 'doorsnee Pixies' - plaat gemaakt.

naranjito (Koens), Friday, 28 April 2006 04:39 (twenty years ago)

"Rats" wordt gezongen door Lee Ranaldo
Ja, volgens mij heb je gelijk. Rare baslijn zit er in dat 'Rats' trouwens.

In Amerika tourt Sonic Youth zeven maal met Pearl Jam:

http://www.sonicyouth.com/main/index.html

Erik H (kuddedier), Friday, 28 April 2006 07:10 (twenty years ago)

Nou ja, 'netjes' gestopt wil het niet noemen. Dat verhaal met die fax, enzo..

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 28 April 2006 07:28 (twenty years ago)

goede plaat. niet geniaal, maar dat verwacht ik ook niet meer van ze. beste plaat sinds goo zeg ik. en gitaarlava bij sun o)))? die moet ik nog ontdekken dan, vrees ik.

theo ploeg (theo), Friday, 28 April 2006 07:39 (twenty years ago)

Hoe kan een plaat waar Steve Shelley op drumt nou niét geniaal zijn???

hahaha!

bas (bas), Friday, 28 April 2006 07:48 (twenty years ago)

beste plaat sinds goo

*spuugt koffie over beeldscherm*

naranjito (Koens), Friday, 28 April 2006 08:24 (twenty years ago)

Voor mij is het is een beetje een groeiplaat denk ik. Moet hem nog een paar keer luisteren want totnogtoe knalt hij bij mij nog niet (net zomin als de vorige paar albums van Sonic Youth). Maar toch blijf ik van ze houden!

jelger (jelger), Friday, 28 April 2006 08:33 (twenty years ago)

en gitaarlava bij sun o)))? die moet ik nog ontdekken dan

dat is van die zwarte lava, met lekker veel teer:

http://pubs.usgs.gov/dds/dds-40/images/JPG/small_screen/fig96.jpg

Sonic Youth rond 88 is meer:

http://lvo.wr.usgs.gov/images/Effusive.jpg

Omar (Omar), Friday, 28 April 2006 08:56 (twenty years ago)

>>>...een beetje een groeiplaat denk ik.

*voelt vreemde, jeukende sensatie in de liesstreek*

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 28 April 2006 10:13 (twenty years ago)

Dat zijn groeiplatjes Hotel...

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Friday, 28 April 2006 11:03 (twenty years ago)

:-D

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 28 April 2006 13:43 (twenty years ago)

Wat is dat in hemelsnaam de Sonische jeugd ???
Ik hoor het even donderen in Keulen nu denk ik
?????????

PATRICK IVO VERMEIRSCH (PATJEPATATJE), Friday, 28 April 2006 15:17 (twenty years ago)

Is uit de tijd van de Elfjes, de Kleine Dinosaurus en Aarsgat Surfers.

Omar (Omar), Friday, 28 April 2006 16:12 (twenty years ago)

En Pompoenen Gooien niet te vergeten. Okay die zijn iets later.

monique (monique), Friday, 28 April 2006 16:51 (twenty years ago)

Ja, dat was meer in de tijd van het hemelse Paradijs en de Stenen Tempel Piloten enzo.

Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 28 April 2006 17:56 (twenty years ago)

Je had wel Zwanen in die tijd en Gooiende Muzen.

Omar (Omar), Friday, 28 April 2006 18:03 (twenty years ago)

En hier in Nederland natuurlijk Poot Jongens Poot.

flap (flap), Saturday, 29 April 2006 09:06 (twenty years ago)

Locatie: de Belgisch Bier Borrel van het Josephine Nefkens Instituut
Datum: 27-04-2006

Collega 1 ziet een cd-r liggen voor de achtergrondmuziek. Daarop onder andere Sonic Youth
Collega 1: "Sonic Youth, wat is dat?"
MtH: "Ken je dat niet? Dat is een heel bekende rockband uit New York. Hun grootste hit is '100%'"
Collega 1: "Zegt me niks."
Collega 2 voegt zich erbij: "Wat is er?"
MtH: "Ze kent Sonic Youth niet."
Collega 2: "Wat is dat?"
MtH: "Een band. Ken jullie dat echt niet? Ze zijn al meer zo'n twintig jaar bezig."
Collega 2: "Nou, ik heb er nog nooit van gehoord."
MtH (tegen collega 3): "Ken jij Sonic Youth?"
Collega 3: "Nee. Is dat van die herrie die jij altijd draait?"
(Sonic Youth wordt gedraaid.)
MtH: "Dat is nou Sonic Youth. Dat kennen jullie toch wel."
Collega 1,2 & 3: "Nee, nooit eerder gehoord."

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 30 April 2006 10:47 (twenty years ago)

hehe erg typisch ja. nee dan r.e.m.

rizzx (Rizz), Sunday, 30 April 2006 10:56 (twenty years ago)

De Gooiende Muzen, die waren best leuk ook. Wat is daar eigenlijk mee gebeurd precies?

Erik H (kuddedier), Sunday, 30 April 2006 20:56 (twenty years ago)

Die stonden (hoe toepasselijk) 3 jaar geleden nog op Bevrijdingspop en heten tegenwoordig (zonder Donnely) 15 Meter Golf.

Mic B (Mic B), Sunday, 30 April 2006 21:03 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.