Is dit het eindpunt of kan Marco nog barokker? Gaat dit navolging krijgen door Bløf en Kane en wordt het dan over 30 jaar op verzamelaars uitgebracht, net als nu de meest bizarre uitwassen van de psychedelica?
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 28 April 2006 17:31 (twenty years ago)
Marco Borsato anno '88 was met veel meer haar, net teer, zoals dit:
http://www.dick-blick.com/images/people/bob-ross.jpg
Nu is hij meer barok ja, zoals dit:
http://chypor.free.fr/ronjeremy.jpg
― Bas van Duren (BvD), Friday, 28 April 2006 20:26 (twenty years ago)
hahaha...schoft!
(mmm, het klopt ook nog eens :)
― Omar (Omar), Friday, 28 April 2006 20:29 (twenty years ago)
Afgezien daarvan is het best een leuk liedje geworden. Brian May speelt er in ieder geval niet op mee, dat is al heel wat.
En nu ga ik weer verder met luisteren naar Motor.
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Friday, 28 April 2006 21:41 (twenty years ago)
Rood
Rood is al lang het rood niet meerHet rood van rode rozenDe kleur van liefde van weleerLijkt door de haat gekozen
Dat mooie rood was ooit voor mijEen kleur van passie en van wijnIk wil haar terug, die mooie tijdMaar zij lijkt lang vervlogen
En alle beelden op tvVan bloed en oorlog om ons heenWerken daar ook niet echt aan mee
Dus ik neem heel bewust het besluitDe krant leg ik wegEn de tv gaat uit
Vandaag is rood de kleur van jouw lippenVandaag is rood wat rood hoort te zijnVandaag is roodHet rood van rood wit blauwVan heel mijn hart voor jouSchreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je houVandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij
Ik loop de deur door en naar buiten waar de zon begint te schijnenLaat alles achter, kijk vooruit en met mijn laatste rooie centKoop ik een veel te grote bos met honderdvijftig rode rozenEen voor elk jaar waarvan ik hoop dat jij nog bij me bent
En nu sta je hier zo voor meDe rode avondzon streelt jouw gezichtJe bent een wonder voor meDenk ik, terwijl een doorn mijn vinger prikt
Rood is mijn bloed dat valt op de grondEn even lijk ik verlorenMaar jij brengt mijn vingers naar je mond
En je kust zeEn ik weet
Vandaag... is rood
Gooi de loper uitEn drink een goed glas wijnPluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijnVandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij
Vandaag staat rood weer voor de liefdeTussen jou en mij
― joost heijthuijsen (joosth), Friday, 28 April 2006 21:48 (twenty years ago)
Dood is al lang de dood niet meerDe dood van dode dozenDe kleur van liefde van weleerLijkt door de haat gekozen...
Vandaag is dood de kleur van jouw lippenVandaag is dood wat dood hoort te zijnVandaag is doodHet dood van rood wit blauwVan heel mijn hart voor jouSchreeuw van de doodbedekte daken dat ik van je houVandaag is dood gewoon weer liefde tussen jou en mij
― joost heijthuijsen (joosth), Friday, 28 April 2006 21:55 (twenty years ago)
http://img.photobucket.com/albums/v90/verabas/savemarco.jpg
― Bas van Duren (BvD), Friday, 28 April 2006 22:02 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Friday, 28 April 2006 22:05 (twenty years ago)
Dat is meer iets voor Gordon. Die kwam een keer TV maken op een gothic feest, en liep daar een voorliefde voor PAL en Converter op. Die man luistert thuis stiekum keiharde ritmische industrial. :D
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Friday, 28 April 2006 22:43 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Friday, 28 April 2006 22:54 (twenty years ago)
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Saturday, 29 April 2006 06:00 (twenty years ago)
― PATRICK IVO VERMEIRSCH (PATJEPATATJE), Saturday, 29 April 2006 06:41 (twenty years ago)
― John Prop' (john p), Saturday, 29 April 2006 10:31 (twenty years ago)
― Jon V (Jon V), Saturday, 29 April 2006 11:03 (twenty years ago)
Dat is het fascinerende aan dit nummmer. Zouden Marco en John Ewbank echt denken met 'Rood' hun Magnum Opus te hebben afgeleverd?
Marco: "John, dit is echt helemaal toppie! Misschien nog wel beter dan Bohemian Rhapsody. Daar zat geen stukje trance in."John: "Nou, ik vind Bohemian Rhapsody altijd een beetje flauwe nichtenrock. 'Rood' heeft diepte. Ik denk dat het nog het meest in de buurt komt van 'Total Eclipse of the Heart' gecombineerd met 'Music'."
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 29 April 2006 14:21 (twenty years ago)
― diekhoes (diekhoes), Saturday, 29 April 2006 18:43 (twenty years ago)
― cs (central), Monday, 1 May 2006 06:57 (twenty years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 1 May 2006 07:08 (twenty years ago)
― Ludo (Ludo), Monday, 1 May 2006 08:16 (twenty years ago)