Week 30

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Gisteren bijna gesmolten in Paradiso bij die amateurs van Girls Against Boys (geen reservegitaar mee, kan het sneuer!), daarom iets later, maar plichtsgetrouw als een Hezbollah katoesja-schutter: de lijstjes.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 26 July 2006 19:43 (nineteen years ago)

in een uitverkocht Rotown naar een verlegen "I Love You But I've Chosen Darkness" staan kijken/luisteren. Verlegen waren ze en erg geschrokken van de hoge opkomst. Ik ook!.... De zelf meegebrachte geluidsman bakte er niks van wat weer vuur uit oren opleverde bij de getergde huisgeluidsmus... was wel aardig concert maar wat de plaat beloofde kwam er (nog) niet uit. Hier en daar een verdwaalde vleermuis maar waar heeft die grapevine gestaan? Vandaag vertelde een vriend dat stubru het wel eens draait... wie nog meer?

Bonnie Prince Billy - The Letting Go

Chad van Gaalen - Skelliconnection

Weasels Ripped My Flesh / Roxy & Elsewhere --- Mothers


ronnie b (ronnie b), Wednesday, 26 July 2006 21:15 (nineteen years ago)

Vandaag vertelde een vriend dat stubru het wel eens draait... wie nog meer?

De programmeur van vera. Minstens twee keer op een avond. Zes oktober staan ze overigens ook daar. Ik ben er in elk geval bij.

Hielke (Hielke), Wednesday, 26 July 2006 22:16 (nineteen years ago)

Waarom heeft niemand mij ooit ingelicht over het bestaan van ene Jandek?

Ludo?

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 27 July 2006 06:34 (nineteen years ago)

ik heb er notabene tot in de oneindigheid over die man geschreven op mijn weblog. :)

thegonewait.blogspot.com
tussen 27 januari 2005 en 22 december 2005 (bijna elke donderdag)

*Beirut - Gulag Orkestar
*Bellwether - The Stinging Nettles
*Thom Yorke - The Eraser
*Bettie Serveert - Dust Bunnies
*films (oa Kind Hearts and Coronets en About Schmidt)

Ludo (Ludo), Thursday, 27 July 2006 07:03 (nineteen years ago)

Waarom heeft niemand mij ooit ingelicht over het bestaan van ene Jandek?

proest! kijk uit wat je zegt hier en vooral je oren en ogen open houden. Ludo heeft er een prachtige serie aan gewijdt.

Rizz (Rizz), Thursday, 27 July 2006 07:34 (nineteen years ago)

Deze week weer direct aan de slag na de vakantie alsof er niks aan de hand is. Mooie dingen van GPC-radio opgepikt. Zoals de Plaat 'take me to your leader' van King Geedorah. Toffe plaat, maar wel een dikke overkill aan TV-geluidjes. Uit '03 alweer, als ik me niet vergis. Ook opgepikt: de weëige tunes van Colin Blunstone. Heerlijk! Verzamelaartje binnengehaald. Vooral 'Caroline Goodbye' is echt heel erg mooi.
En dan nog Robbers On High Street. Heb de plaat nog niet gevonden, maar 'Love Underground' klinkt in ieder geval al heel fijn. Is dat wat, die plaat?

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 July 2006 08:04 (nineteen years ago)

Is dat wat, die plaat?

heb één ROHS plaat. geen idee of het die is die je bedoeld. kan me herinneren hem wel-aardig-maar-niet-goed-als-ik-gehoopt-had-op-basis-van-dat-ene-nummer-wat-ik-kende vond. maar hij kwam uit een uitverkoopbak dus erg teleurgesteld was ik verder niet.

(jg) ((jg)), Thursday, 27 July 2006 08:11 (nineteen years ago)

Four Tet - DJ Kicks

Ok. Wie gaat Keiran vertellen dat een van z'n platen in z'n favoriete top 3 van dit moment helemaal niet door Timbaland geproduceerd is?

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 27 July 2006 08:33 (nineteen years ago)

Pipettes - We are the Pipettes
Leuk! Vooral "ABC" en "Sex" en natuurlijk de singles.

Lilly Allen - Allright, still
Zomer!!!!!!!!!!!! (met een cynisch randje)

TV on the Radio - Return to Cookie Mountain
Onbekende klanken en instrumenten, vreemde arrangementen, maar toch zo meeslepend en fijn in het gehoor liggend!

Peter, Bjorn and John - Young Folks (single)
Fluit u mee..

CSS - Let's make love and listen to Death from Above (single)
Briljante titel, briljante single. De Spank Rock remix is nog net iets lekkerder.

Dus (Dus), Thursday, 27 July 2006 08:34 (nineteen years ago)

Dank Vido, voor de aandacht voor A Cock and Bull Story. Herinnert me er weer aan dat ik die dvd als de wiedeweerga moet bestellen. Een film over de verfilming van mijn favoriete boek (compleet onverfilmbaar), en dan ook nog met Steve Coogan. Hij draaide twee maanden geleden nog in Manchester trouwens, maar toen had ik geen avond vrij om hem te gaan zien. Dan maar de thuisbioscoop.
[betweterige opmerking: volgens mij is Tristram aan het slot van het boek bij zijn 5e levensjaar of daaromtrent. Zijn geboorte is juist één van de meest hilarische scènes]

naranjito (Koens), Thursday, 27 July 2006 08:53 (nineteen years ago)

Het boek heb ik nog niet gelezen, dus ik heb de achtergrondinformatie uit recensies gevist in de hoop het allemaal goed te hebben begrepen (niet dus). In de film wordt de geboortescène over het hele verhaal uitgesmeerd met flink wat gegil van actrice Keeley Hawes.

Vido Liber (Vido), Thursday, 27 July 2006 09:14 (nineteen years ago)

kijk uit wat je zegt hier en vooral je oren en ogen open houden

o ja, nou goed, brr, ahh, oeff, vergeten meneer Rizz. er flapt toch altijd zomaar vanalles uit me. voortaan maar goed oppassen wat ik zeg hier en de poep vanavond uit mijn ogen en oren wassen.

erikh (kuddedier), Thursday, 27 July 2006 09:19 (nineteen years ago)

In de film wordt de geboortescène over het hele verhaal uitgesmeerd

Ja, dat is in het boek over de eerste 4 of 5 delen - ruim de helft van het boek :)

naranjito (Koens), Thursday, 27 July 2006 10:00 (nineteen years ago)

poep vanavond uit mijn ogen en oren wassen

http://www.hanz.be/mail/thumbs-up.jpg

Rizz (Rizz), Thursday, 27 July 2006 10:06 (nineteen years ago)

hihi. wat een gek mannetje ben jij eigenlijk. het gebouw achter je zwelt uit in z'n reflectie.

maar goed, ga die prachtige notities van Ludo over Jandek van het weekend eens raadplegen. Dank voor tip.

erikh (kuddedier), Thursday, 27 July 2006 10:36 (nineteen years ago)

Oeh, trouwens: http://www.nu.nl/news/789327/61/Lange_Frans_en_Baas_B_komen_met_kledinglijn.html

"Overigens reiken de plannen van Lange Frans en Baas B verder dan alleen de mode. Twee weken terug liet de rapper aan weekblad Elsevier weten een dildo op de markt te willen brengen. "En die noem ik dan De Lange Frans." Naar eigen zeggen is het rapduo ook bezig met een eigen drankje."

Lilyjugend (jeroen), Thursday, 27 July 2006 11:09 (nineteen years ago)

Naar eigen zeggen is het rapduo ook bezig met een eigen drankje."

*vul hier je eigen ijsklontjes grap in*

(jg) ((jg)), Thursday, 27 July 2006 11:14 (nineteen years ago)

Stortvloed aan Lekkend Metaal deze week, zou het door de hittegolf komen?

Slayer Christ Illusion
Napalm Death Smear Campaign
Terrorizer Darker Days Ahead
Strapping Young Lad The New Black

8)8)8)

Hiram (hiram), Thursday, 27 July 2006 19:29 (nineteen years ago)

Vandaag vertelde een vriend dat stubru het wel eens draait... wie nog meer?

De s/t EP draai ik nog redelijk vaak, en vind ik erg mooi, maar het debuutalbum viel me toch behoorlijk tegen. Ik vind het moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen, veel verder dan 'een gebrek aan intensiteit' kom ik niet. En toch denk ik dat dat het is.

Gerard (Gerard), Thursday, 27 July 2006 19:33 (nineteen years ago)

Mel Davis - Revealed
Goed, het hoesje ziet eruit alsof Mel het zelf heeft geprint bij de Kinko's. En okee, er staan versies op van Real Mother For ya, That's the way love goes en Smooth operator. Maar ik heb zo genoten van deze B3 held op het Blue Note festival dat ik dit plaatje toch lekker draai om na te genieten.

Euro Cinema (a.k.a CS) (central), Thursday, 27 July 2006 20:31 (nineteen years ago)

>>>"En die noem ik dan De Lange Frans."

Sjongejonge! Noem dat ding dan de 'Langer Schwanz'! Het is zo makkelijk!!!


Verder nog een kleine toevoeging aan deze week. Ik ben om. Ik heb gisteren het eerste seizoen van Little Britain gekeken, en shit. Wat! Ongelooflijk! Briljant!!! Vooral de man in de rolstoel. Enenenenen...alles eigenlijk.

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 July 2006 22:31 (nineteen years ago)

'een gebrek aan intensiteit'

Minder duister en meer 'vrolijk'? Het gonsde na afloop dat de twee nieuwe nummers die ze speelden nog uptempoër, poppiër en discoër waren dan de full length al was.
Ik kende ze niet en vind bijv. Editors voorlopig beter in het indie opwekken van het 8ties vleermuisjeugdhonkgevoel.

Mic B (Mic B), Thursday, 27 July 2006 23:21 (nineteen years ago)

She Wants Revenge speelde net in de Melkweg en die fucking boring eighties-revival kan me gestolen worden. I Love You But I've Chosen Darkness trek ik dan weer wel, omdat Paul Barker achter de knoppen zit, de gitaren me soms doen denken aan Swervedriver en de zanger niet doet alsof ie Brits is. Deze band heeft een bite.

monique (monique), Thursday, 27 July 2006 23:45 (nineteen years ago)

'een gebrek aan intensiteit'

Minder duister en meer 'vrolijk'?

Mmmja, ik heb dit over mezelf afgeroepen, and it's a sliding scale... maar inderdaad, 'meer vrolijk', zo zou je het kunnen zeggen. Het vleermuisjeugdhonkgevoel is iets wat ik kan waarderen en aan kan relateren zelfs, en - hoewel ik Editors dan weer niet goed ken, Interpol doet dat jeugdhonkgevoel goed genoeg opwekken - zou ik durven beweren dat de EP veel meer in fledermaustrant rondfladdert dan de langspeler. Maar goed, ik ben de band ook alleen maar op het spoor gekomen omdat er een ex-Windsor for the Derby bandlid in speelt...

Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 00:11 (nineteen years ago)

Maar die 'bite' -- het intelligent mengen van new wave en postrock -- dreigen ze te verliezen, was juist het geklaag. Ze schuiven op van duister naar new romantic, naar "die fucking eighties-revival". Qua Barker: nu snap ik wat die gozer in dat NIN-shirt deed tussen de Dead Can Dance style wavers.

Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:12 (nineteen years ago)

Juist de transitie van duister naar new romantic is de ware eighties revival - of refeelal -, niet new romantic zelf. If you're alive, you're a liar, je weet toch.

Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 00:16 (nineteen years ago)

I love You But I've Chosen Darkness wordt sowieso gezien als een band die op de '80s bandwagon is gesprongen. Ik ken alleen de CD maar blijkbaar klonken ze ooit anders en klinken ze nu -gezien het verhaal van Mic over de nieuwe nummers- weer anders. Moet kunnen lijkt me.

En duister naar new romantic is de ware late seventies revival. In de jaren '80 zagen we toch de hiphop opkomen en de grunge? En Faith No More: ik zie mezelf nog op de dansvloer staan en denken wat hoor ik nu voor iets geweldigs.

monique (monique), Friday, 28 July 2006 00:28 (nineteen years ago)

@Gerard: ik ben geen kenner, maar al googlend kwam ik Windsor for the Derby eerder tegen. Voor de poptrekjes werd ene Britt Daniel verantwoordelijk gehouden.
Is dit nou het type band dat je krijgt als je jaarlijks een mega incrowd festival in een niet nader genoemde middelgrote stad houdt?

Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:29 (nineteen years ago)

Dat is wellicht de EP. Britt Daniel, de man met de grote oren oftewel Spoon. Klopt.

monique (monique), Friday, 28 July 2006 00:32 (nineteen years ago)

Ah Spoon... Maar in je zin daarboven haal je er wel erg veel bij, Monique. "Duister naar new romantic is de ware late seventies revival", die munt is nog niet gevallen :)
Was nog bezig met waar bij I love you... de zere plek is. Toch de sound die een schmerz-gevoel van vroeger triggert, maar als je dan naar de band kijkt, een stel schuchtere indienerds ziet. Bij Editors is dat gevoel nog veel extremer trouwens. Een bierteam zonder coherente looks (althans op Lowlands vorig jaar toen ze ook nog op geleende spullen speelden), vier menstypes die niet bij elkaar passen. Raar.

Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:52 (nineteen years ago)

The Editors zag ik vorig jaar op London Calling. Goed, jong en ach nietszeggend. Dat Schmertz-gevoel heb ik achter me gelaten in de jaren '80 en ja inderdaad zie je nu schuchtere indienerds dat gevoel overbrengen, terwijl vroeger die lui... Het voelt gewoon niet goed. Er mist iets: een atoomdreiging wellicht.

monique (monique), Friday, 28 July 2006 01:01 (nineteen years ago)

Ieder jaar een zomerplaatje. vorig jaar MIA, dit jaar Lili Allen. Uitermate genietbaar, zeker met de argumenten op het 3voor12 forum waarom dit helemaal verschrikkelijk zou zijn. Gelukkig dacht de redactie anders: disque pop!

o ja: http://www.myspace.com/lilymusic

andre schaminee (andre), Friday, 28 July 2006 05:56 (nineteen years ago)

Jaren zag ik Windsor for the Derby eens live, dat was eigenlijk best goed, beter dan I Love You But I've Chosen Darkness in Rotown. Mijn week 30 bestaat vooral uit het draaien van Everything Under the Sun van de Walker Brothers. Het is een beetje veel zo'n box, maar toch... erg mooi.

Maurice (Maurice), Friday, 28 July 2006 10:38 (nineteen years ago)

Dank Maurice, ik was niet op de hoogte van die nieuwe boxset, maar zal snel op zoek gaan!

Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 11:00 (nineteen years ago)

Box is recent uitgekomen, met alles van The Walker Brothers.
http://images.amazon.com/images/P/B000FBH2LE.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V64183743_.jpg

Maurice (Maurice), Friday, 28 July 2006 12:34 (nineteen years ago)

Overigens, nog even over die naam 'Fugezi'. In de Volkskrant stond dat het een verbastering van een Italiaans woord is. Dat is wel en niet waar:

# An Italian-American slang term for something that is fake/not authentic, made famous by the popular tvshow The Sopranos. However this is not an italian term.
# A slang version of "Fugacious" derived from Latin fugax, fugac-, meaning "ready to flee, flying; hence, fleeting, transitory".
#This resulted in the backronym "Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In", a U.S. Army slang from the Vietnam war era, meaning chaotic, out-of-control fighting, especially in jungle warfare. Used as in a soldier fucked up, got ambushed and zipped into a body bag. (Similar to SNAFU)

En natuurlijk kennen we de naam ook van Ian MacKaye en de zijnen.
(Van Wikipedia.org)

Lilyjugend (jeroen), Sunday, 30 July 2006 10:13 (nineteen years ago)

@ludo, lekker hoor, zo'n enorme database aan informatie over de platen van Jandek. aangenaam geschreven ook. ik ga er gretig gebruik van maken. heb zojuist Blue Corpse (5 mei 2005) gelezen en geluisterd. dat dat als het hoogtepunt van zijn oeuvre wordt beschouwd wist ik niet. ben blij dat ik 'em ook erg goed vind. mijn mening sluit aan..
het pretentieuze van de Jandekfan neem ik graag voor lief :)

erikh (kuddedier), Sunday, 30 July 2006 12:11 (nineteen years ago)

dank je Erik. Het was een heel werk. Als ik het zelf teruglees vind ik 't toch heel vaak wat te negatief van toon. Wat dat betreft zijn er veel grotere fans, die er misschien enthousiasmerender over hadden kunnen schrijven.

ILM regular Ned Raggett heeft trouwens fictie geschreven geinspireerd op het oeuvre van de man. Ook erg interessant. (maar ik kan de link niet vinden!)

ergens hier: http://www.kuci.org/~nraggett/

Ludo (Ludo), Sunday, 30 July 2006 19:09 (nineteen years ago)

http://www.kuci.org/~nraggett/eatadiamond/

Ludo (Ludo), Sunday, 30 July 2006 19:12 (nineteen years ago)

Deze week, en alle komende weken, zullen in het teken staan van mijn gisteren geboren zoon Stijn. Grootste zorg: waar moet ik, als hij en zijn moeder uit het ziekenhuis komen, mee beginnen? Jobim, Stereolab, Serge, Chet, Miles, 'Trane (mwah, lijkt me wat vroeg), Sly Stone, Stevie....tips altijd welkom

GzZz (Gzz), Sunday, 30 July 2006 20:45 (nineteen years ago)

gefeliciteerd guus + vrouw/vriendin!

laat em maar even lekker wennen met wat rustieke ambient.

vincent koreman (rax), Sunday, 30 July 2006 20:49 (nineteen years ago)

Van harte Gzzz. Ik hoop niet dat je zoon zijn luiers zal bevlekken met azijn, dat zijn lastige vlekken - ervan uitgaande dat je milieu vriendelijk bent en dus luiers van katoen gaat gebruiken.

snowman (snowman), Sunday, 30 July 2006 20:54 (nineteen years ago)

Wow, gefeliciteerd Guuz!
Hm, hou rekening met het afzet-effect. Mijn vader draaide Kinks, m'n moeder Roxy music en ik luister jazz. Zou dus maar Sky radio opzetten als je tijdens de puberjaren geen Phil Collins uit dat kamertje wilt horen schallen.

CS (central), Sunday, 30 July 2006 21:01 (nineteen years ago)

http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000001YCG.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

En van harte gefeliciteerd natuurlijk!

Martijn Busink (twIXta), Sunday, 30 July 2006 21:03 (nineteen years ago)

Gefliciteerd! Mozart. Ik vind het terreur, maar het schijnt voor de kinderoortjes heel goed te zijn.
En Music for Babies van Howie B.

marieke (marieke), Monday, 31 July 2006 06:11 (nineteen years ago)

Gefeliciteerd Guuz, maar ik waarschuw je alvast: K3 zijn de werkelijke rattenvangers van Hamelen. Geen kind kan er weerstand aan bieden (het effect op knaagdieren weet ik eigenlijk niet.)

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 06:13 (nineteen years ago)

Eerste doopnaam wordt 0))), mag ik hopen? Van harte Guuz.

Hiram (hiram), Monday, 31 July 2006 06:43 (nineteen years ago)

Gefeliciteerd, Guuz. Dit schijnt zeer relaxerend te zijn:

http://www.jackjohnsonmusic.com/uploads/gallery/Albums_bfft.jpg

Mic B (Mic B), Monday, 31 July 2006 07:22 (nineteen years ago)

Congrats Guuz!

Dit schijnt zeer relaxerend te zijn:

:P

Bas van Duren (BvD), Monday, 31 July 2006 07:25 (nineteen years ago)

Gefeliciteerd Guuz! Als Stijn ook op het Subs-forum wil, dan lijkt dit me een goede babydoll:
http://www.thinkgeek.com/images/products/front/newbie.jpg

Ionica (Ionica), Monday, 31 July 2006 07:27 (nineteen years ago)

K3 zijn de werkelijke rattenvangers van Hamelen. Geen kind kan er weerstand aan bieden

Martijn Grooten (martijng), Monday, 31 July 2006 07:40 (nineteen years ago)

En daar moest dan nog onder dat dat totaal geen ramp is. En dat de zuchtmeisjes volgens mij ook bij de allerjongsten aanslaan. En vooral: gefeliciteerd!

(Trouwens, dat riedeltje dat in álle opwinddingetjes zit, is dat van Mozart?)

Martijn Grooten (martijng), Monday, 31 July 2006 07:44 (nineteen years ago)

guuz, proficiat! ik hoop dat ik je over een tijd na kan doen.

muzikaal lijkt me music for airports een leuke start, of in a silent way. of sunn o))) natuurlijk.

bas (bas), Monday, 31 July 2006 07:56 (nineteen years ago)

Deze week, en alle komende weken, zullen in het teken staan van mijn gisteren geboren zoon Stijn. Grootste zorg: waar moet ik, als hij en zijn moeder uit het ziekenhuis komen, mee beginnen? Jobim, Stereolab, Serge, Chet, Miles, 'Trane (mwah, lijkt me wat vroeg), Sly Stone, Stevie....tips altijd welkom

Als het zoals Ophelia, mijn baby, zal zijn: muziek zal het laatste zijn waar je aan denkt. Pampers, borstvoeding (al zal dat eerder voor je partner zijn) en heeeeeeeeeeeeel weinig slaap.

Nathalie (stevie nixed), Monday, 31 July 2006 08:03 (nineteen years ago)


Gefeliciteerd Guuz! Als je wil dat hij later een beetje meekan, is dit een goede eerste cd:

http://www.purewhitenoise.com/cdcovers/Babys_First_White_Noise_order.jpg

Jon V (Jon V), Monday, 31 July 2006 08:17 (nineteen years ago)

Van Harte, Guuz!


Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 31 July 2006 08:29 (nineteen years ago)

proficiat :)

een mooie poster voor op zijn kamer:
http://www.style.com/theshop/directory/images/bebe.jpg

Ludo (Ludo), Monday, 31 July 2006 09:03 (nineteen years ago)

En daar moest dan nog onder dat dat totaal geen ramp is

Als je het een of twee keer hoort niet, maar peuters horen hun favoriete liedjes graag honderd keer op een dag.

(Trouwens, dat riedeltje dat in álle opwinddingetjes zit, is dat van Mozart?)

Bedoel je Für Elise? Dat is van Van Beethoven.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 09:04 (nineteen years ago)

Wat een heerlijk houterige midi-versie...

Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 09:06 (nineteen years ago)

Guuz, van harte gefeliciteerd!

Van mij ook maar een muziektip dan. Stijn zal de rebelse trekjes van papa ongetwijfeld overnemen, dus weg met speciaal voor babies gecomponeerde muziek! Wat denken die volwassenen wel niet? DIY van leeftijdsgenoten is wat hij wil:

http://www.muzprosvet.ru/graphics/cd14-kindermusik.jpg

Kindermusik: Improvised Music by Babies (Amorfon, amorfon005) (Japan) (CD)
Tracklist:
1. Benjamin Deutsch - Toy (2:59)
2. Myona Sonobe - Steel Pan (3:37)
3. Maya Konishi - Voice (1:51)
4. Alyssa Elliott - Electric Piano (4:52)
5. Erophey Dobrovolski - Zitar (2:05)
6. Bela Elektra Brillowska - Organ + Tape Recorder (2:34)
7. Kristina Postic - Toy (3:19)
8. Goh Yokota - Toy (3:51)
9. Hinata Miyazaki - TSI (teething ring sound instrument) (3:18)
10. Aoi Sato - Toy (2:44)

All tracks were recorded when the artists were under 1.5 years old (2003-2005).

Gerard (Gerard), Monday, 31 July 2006 09:19 (nineteen years ago)

En natuurlijk be my baby, baby Jane, B.A.B.Y., baby please don't go, baby I love your way, augar baby love, ruby Baby, maybe baby, maybe your baby, babies making babies, the electric spanking of war babies, beach baby, just like a baby, always be my baby, baby boy, baby I love you, baby one more time, baby you belong to me, born to be my baby, don't worry baby, I'm gonna love you just a little more baby, baby we better try to get it together, baby got back etc etc.

CS (central), Monday, 31 July 2006 10:16 (nineteen years ago)

van harte!
http://www.bizarrerecords.com/galleries/children/Bendixbabysitter.jpg

joost heijthuijsen (joosth), Monday, 31 July 2006 11:42 (nineteen years ago)

Eerste doopnaam wordt 0))), mag ik hopen?

@Hiram: Hahahahahaha!

jenneke (jenneke), Monday, 31 July 2006 12:04 (nineteen years ago)

http://shakti.trincoll.edu/~jgilbert/jwstuff/anthology.GIF

Gefeliciteerd Guuz!!

Mijn zoontje (9 mnd.)luistert graag naar Live '93 van The Orb.

André (Andre Rozendaal), Monday, 31 July 2006 12:23 (nineteen years ago)

Felicidados Guuz!

rizzx (Rizz), Monday, 31 July 2006 12:26 (nineteen years ago)

merci, allen, ook namens vriendin & zoon

GzZz (Gzz), Monday, 31 July 2006 17:49 (nineteen years ago)

Guuz, van harte!!! Geen tips van mijn kant. Ik heb namelijk geen flauw idee waar kinderen naar luisteren. En eerlijk gezegd voel ik me daar voorlopig bijzonder prettig bij. Maar dat terzijde.
Mams voetjes gingen letterlijk van de vloer op 'Sultans of swing'. maar dat waren andere tijden he. Toen waren de Straits nog cool hé...

Hotel Lives (Hotel Lives), Monday, 31 July 2006 19:09 (nineteen years ago)

Oké, ik doe ook een duit in het zakje:

http://eil.com/newgallery/Blur-Theres-No-Other-W-69741.jpg

JoB (JoB), Monday, 31 July 2006 20:17 (nineteen years ago)

Ook Ochblog.com (zie daar) feliciteert Guuzbourg, en wel hiermee: http://www.fbesp.org/jordy/01%20Dur%20Dur%20D%27etre%20Bebe.mp3

Lilyjugend (jeroen), Tuesday, 1 August 2006 07:20 (nineteen years ago)

Weer mooi nieuws over James Blunt: http://www.ananova.com/news/story/sm_1934890.html?menu=

" The You're Beautiful singer came fourth in the list of 100 things that get up people's noses. The poll of 2,059 adults rated him more irritating than stepping in dog poo, reports the Mirror."

Lilyjugend (jeroen), Tuesday, 1 August 2006 07:54 (nineteen years ago)

Gefeliciteerd Guuz!

Om er even een andere draai aan te geven:
http://www.mac13.nl/dtp/burn.jpg

Jim Pacobs (Jim Pacobs), Tuesday, 1 August 2006 08:05 (nineteen years ago)

Verplichte aanschaf (ze hebben vast ook blauwe voor jongens-baby's):
ihttp://www.ideologic.org/news/images/1220-1.jpg

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 09:58 (nineteen years ago)

Zo dan:
http://www.ideologic.org/news/images/1220-1.jpg

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 09:58 (nineteen years ago)

nuh-uh

Stay the fuck out of my stuff

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 10:21 (nineteen years ago)

Pff, dan maar op nette manier.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 10:27 (nineteen years ago)

nope, hetzelfde. O'Malley de control freak

iLiKETRAiNS = de nieuwe Arcade Fire? Skitterend mini album in ieder geval

http://www.myspace.com/iliketrains

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 13:37 (nineteen years ago)

check ook die clip op de myspace site.

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 13:38 (nineteen years ago)

nope, hetzelfde. O'Malley de control freak

Maar niet zo'n heel goede, want die beveiliging werkt niet in Firefox...

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 15:15 (nineteen years ago)

Omdat dat plaatje op jouw machine al gecached was misschien?

Had iedereen z'n 'summersounds' opgemerkt, btw?

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:30 (nineteen years ago)

http://img384.imageshack.us/img384/1372/12201ga4.jpg

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:32 (nineteen years ago)

Hehe, na een bezoekje op ideologic.org doet het linkje van Martijn het ook. Cache dus. :)

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:33 (nineteen years ago)

summersounds?

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 19:08 (nineteen years ago)

Click the baby! ;)

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 19:13 (nineteen years ago)

oh die lijst bedoel je?

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 19:24 (nineteen years ago)

Lijst, open dir... muziek!

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 19:43 (nineteen years ago)

jaaaaa, wel lekkere muziek trouwens. ideale summerjamz yo

rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 20:01 (nineteen years ago)

Ah, vandaar Willie Nelson in je weeklijstje ;)

Hiram (hiram), Tuesday, 1 August 2006 21:02 (nineteen years ago)

Inderdaad. :)

Hoewel het natuurlijk nog maar afwachten was of ik het goed vond, meneer Nelson kan niet altijd beticht worden van goede smaak. Red Headed Stranger natuurlijk, maar behalve die draak met Iglesias is daar bijvoorbeeld ook Countryman... hoewel ik dat nog beter kon velen dan ik na de eerste noten had verwacht. Curieuze plaat, dat wel.

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 21:27 (nineteen years ago)

Er wordt trouwens wel wat aandacht besteed aan 'waar kinderen naar luisteren'.

http://www.fileunder.nl/archives/2006/06/va_-_see_you_on_the_moon_songs_for_kids_of_all_ages.php

en

http://www.fileunder.nl/archives/2005/05/va_childish_mus.php

Vooral die tweede is erg geslaagd, vind ik, al moet je 'm niet aan mensen cadeau doen die je vervolgens een James Taylor dvd laten zien. (Is écht gebeurd.)

jenneke (jenneke), Wednesday, 2 August 2006 05:20 (nineteen years ago)

meneer Nelson kan niet altijd beticht worden van goede smaak.

Die Demo Sessions (inderdaad wonderschoon) zijn wat dat betreft een safe bet, zeker als je (zoals ik) voorkeur hebt voor country van vóór 1970. Ik heb niet zoveel met die outlaw-shit eerlijk gezegd, doe mij maar een mooie Nashville grin...

http://www.prettymissnormajean.com/etthanks.jpg

Hiram (hiram), Wednesday, 2 August 2006 05:46 (nineteen years ago)

... & dank voor die summersoundz-snoepwinkel, ga ik vanavond 'ns even lekkâh voor zitten.

Hiram (hiram), Wednesday, 2 August 2006 05:55 (nineteen years ago)

die amateurs van Girls Against Boys

Zag het concert net op Fabchannel.com, gdvrr wat een goede band blijft dit zeg! Ze zijn cool as fuck, en die onderhuidse grotestadsspanning die voortdurend blijft zuigen. Heerlijk! Hopelijk komen ze weer eens naar Vera.

André (Andre Rozendaal), Wednesday, 2 August 2006 17:50 (nineteen years ago)

Bedoel je Für Elise? Dat is van Van Beethoven.

Nee hoor... :)
Maar het is het niet. Volgens mij is het Mozarts "Wiegenlied".

Zijn oude Shonen Knife-nummers trouwens ook niet erg geschikt voor jonge kinderen? Ik zal een dezer dagen eens "Cycling is Fun" op mijn neefje (twee maanden) uitproberen.

Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 2 August 2006 20:06 (nineteen years ago)

Gefeliciteerd, Guuz. Muziektips heb ik niet, maar knuffelen, voeden en verschonen schijnt de bomb te zijn de eerste maanden. En huiltjes herkennen natuurlijk, maar dat is meer voor je eigen gemoedsrust.

monique (monique), Friday, 4 August 2006 17:29 (nineteen years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.