Stemmen Tegen De Borst

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Ooit stuitte (stootte?) de stem van Morrissey me enorm tegen de borst: zeurderig, huilerig, valsig, bah! In de loop der jaren ben ik weliswaar geen Mozzer-adept geworden, maar tegen een liedje van The Smiths (There is a light, Hand in Glove, Asleep) op zijn tijd zeg ik geen nee.
Recent deed hetzelfde 'probleem' zich voor bij de platen van Sahara Hotnights en Riplets, twee damesrockbands. Muzikaal dik in orde, en normaal ga ik heel hard op meisjesstemmetjes, maar deze keer...nee. Niet gebald genoeg voor rock, ofzo.
Herkent u dit? De muziek wel goed vinden, maar de stem van de zanger/zangeres belet u de band in kwestie ook goed te vinden? Gaat dat over, of is dat blijvend (zo kan ik Milton Nascimento, een Braziliaanse sambapopzanger, maar niet uitstaan, nog steeds niet, dat zijige hoge gepiep van de man, brrr!)

Gzz (Gzz), Sunday, 22 December 2002 14:21 (twenty-three years ago)

Heel herkenbaar: ik heb dat met veel vrouwenstemmen, volgens mij de wat lagere, doorleefde stemmen al is dit ook weer geen regel. In ieder geval is dit de voornaamste reden waarom ik niet houdt van muziek van Catpower, Liz Phair, Edith Frost en een aantal anderen.
Of het over gaat weet ik niet. Het is voor mij reden om niet meer uit mezelf platen van betreffende artiesten te kopen.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 22 December 2002 14:31 (twenty-three years ago)

Twee woorden: Bob Dylan.

JoB (JoB), Sunday, 22 December 2002 14:45 (twenty-three years ago)

Bob Dylan, inderdaad. Als zijn liedjes door anderen worden gezongen (Jimi Hendrix) vind ik ze wél goed. Bruce Springsteen idem dito.

Guuz (Gzz), Sunday, 22 December 2002 14:51 (twenty-three years ago)

Motorpsycho! Heerlijke muziek, vooral live maar die stemmen klinken vaak vreselijk.

Bob Dylan vind ik juist geweldig, vooral op recenter werk.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 15:07 (twenty-three years ago)

Motorpsycho, alletwee de zangers, maar vooral de gitarist.

Ik houd van zangers die erg over-the-top emotioneel zijn en daar kan ik dan ook meer van hebben. Dus Nick Cave en Jack White mogen van mij behoorlijk krom hun demonen van zich af zingen, maar als een Pavement-achtig bandje zo quasi-ongeïnteresserd van die semi-intellectuele teksten ter berde brengt of NoFX-achtige poppunkers flauwe meligheid dan kan het maar beter flink zuiver zijn.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 15:10 (twenty-three years ago)

Bob Dylan heb ik leren waarderen, alsook Thom Yorke - die ik op Amnesiac dan weer niet te pruimen vind. Met Rush, Spinvis, Smashing Pumkins en Fish zal het vrees ik nooit wat worden, terwijl met name die derde puike songs weet te brouwen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 15:30 (twenty-three years ago)

De drummer van Motorpsycho zingt niet het valst van de drie, maar z'n Engels is wel verreweg met meest beroerd. De gitarist zingt meestal irritant vals en de bassist zingt geregeld 'wel aardig' tot soms mooi.

Nick Cave kan bij mij ook een potje breken evenals de zanger van Interpol. Over-the-top emotioneel graag maar het moet niet nep en gemaakt klinken zoals bijvoorbeeld die knakker van The Mission.

Er zijn ook heerlijke valszingers zoals Neil Young, Bernard Sumner, Fred Cole, Shaun Ryder, Patti Smith en vele vele anderen.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 15:30 (twenty-three years ago)

Die zanger van Rush zingt mij ook TE hoog, Radiohead is een goed bandje mar het raakt me niet echt, misschien te geforceerd dramatisch willen klinken.

Maar ik zal er niet de radio voor uit zetten. Als The Cranberries voorbij komen vlieg ik wel naar de volumeknop, dat trek ik niet.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 15:34 (twenty-three years ago)

The Cranberries zijn net als La Morissette en La O'Connor voor mij slechts enkele nummers te doen, waarbij de Cranberries wel het meest over-the-top zijn. Doe toch normaal, is altijd wat ik denk als ik een nummertje van hen hoor. Typische band waarvan ik enkel wat singles heb.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 15:40 (twenty-three years ago)

Alannis is inderdaad ook zo iemand. Net een hinnekend paard.

Er zijn ook erg goede zangers/zangeressen die in zwakke bands zitten. Ik vind Julianne Reagan van All About Eve (bestaan ze nog?) een mooie stem hebben, maar de muziek vind ik niks.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 15:52 (twenty-three years ago)

O ja, zangers/zangeressen die niet weten wat goed voor hun is. Mij het meest aan het hart gaande voorbeeld: Ronnie James Dio. Wanneer wordt die man nu eens opgepikt door een Rick Rubin? Straks is het te laat...

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 15:57 (twenty-three years ago)

Mmm, die ken ik eerlijk gezegd alleen van naam. Ik dacht dat het een gitarist was.Wat voor plaat moet het dan worden met Rubin? Een American V opnemen met Dio als Johnny er niet meer is?

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 16:02 (twenty-three years ago)

Aan mijn lijstje vrouwenstemmen die ik niet trek wil ik nog even Carol van Dyk van Bettie Serveert toevoegen.

Overigens heb ik (zoals een ieder die weet wat ik leuk vind ongetwijfeld al heeft begrepen) niets tegen valse zang. Al vind ik dat over het algemeen minder erg als het het gevolg is van enthousiasme dan van ontdettende dramatiek.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 22 December 2002 16:15 (twenty-three years ago)

Nee, Dio is een ongelooflijk krachtige zanger. Altijd al geweest, en - gelukkig - nog steeds (maar voor hoe lang nog?). Alleen, hij zit al zo'n twintig jaar in uiterst oubollige hardrock vast, vol duffe, middelmatige songs. Vergelijk die eens met zijn prijswerk tentijde van Rainbow, Black Sabbath & zijn eerste soloplaten. Rubin zou hem eens moeten samenbrengen met een stel jonge rockhonden met veel in hun mars en een kneiterharde klassieke rockplaat voor ze moeten produceren. Of wellicht iets heel anders. Wieweet wel Pianosongs of zo...

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 16:22 (twenty-three years ago)

Mmm, die ken ik eerlijk gezegd alleen van naam

Je kent hem waarschijnlijk wel van 'Love Is All'.

Wat voor plaat moet het dan worden met Rubin? Een American V opnemen met Dio als Johnny er niet meer is?

Nou nee. Ronnie is DE hardrock zanger, maar ook een erg vervelend mannetje met een enorm ego die niet weet wat goed voor hem is en getalenteerde bandleden snel wegjaagt om ze te vervangen door middelmatige ja-knikkers.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 16:23 (twenty-three years ago)

Chris Cornell is een grote RJD-fan (en af en toe schaamteloos imitator). Misschien kan die een paar nummertjes leveren?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 16:25 (twenty-three years ago)

'Love is all', zegt me niks. Ik moest even aan dat lied van Roger Glover denken maar dat zal het wel niet wezen.

Ronnie lijkt Axl Rose wel als ik dit alles zo eens doorlees.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 16:37 (twenty-three years ago)

Jawel, dat lied van Roger Glover is het. Gezongen door Ronnie James.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 16:47 (twenty-three years ago)

De muziek wel goed vinden, maar de stem van de zanger/zangeres belet u de band in kwestie ook goed te vinden?

Trockener Kecks is ook nog een mooi voorbeeld. Ik kan maar niet wennen aan die stem, dus laat de muziek ook maar zitten.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 17:48 (twenty-three years ago)

De zang van Stuart Staples van Tindersticks kan ik, ondanks vele pogingen, ook maar moeilijk verdragen. Toch zonde.

Sander Geerdink, Sunday, 22 December 2002 17:53 (twenty-three years ago)

Sting, zowel solo als bij The Police. David Sylvian, zowel idem als dito.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 17:56 (twenty-three years ago)

Er zijn ook diverse stemmen die ik goed kan verdragen, maar die voor anderen de muziek verpest. Sean Tollefson van Crayon/Tullycraft bijvoorbeeld (volgens velen te zeikerig - kun je nagaan hoe het klinkt als hij in een nummer een andere band afkraakt...) of Gregory Webster van The Razorcuts/Saturn V/Sportique met zijn ontzettende Engelse accent.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 22 December 2002 17:59 (twenty-three years ago)

Staples staat toch vrij hoog in mijn favorieten-lijstje.
Sting zingt met zo'n rare intonatie/ raar accent, alsof hij niet uit Engeland komt. Erg irritant.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 18:04 (twenty-three years ago)

Engelse accenten schijnen inderdaad erg gevoelig te liggen. Persoonlijk ben ik er gek op, Mark E. Smith, Mike Skinner, David Tibet, John Balance (prijslocomotief in de klasse Ongemeen Vals Zingen), Colin Newman & Edward Ka-Spel. Maar voor velen is het alleen daarom al niet te doen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 18:06 (twenty-three years ago)

Er zijn ook diverse stemmen die ik goed kan verdragen, maar die voor anderen de muziek verpest.

Tsja zo kan ik maar geen genoeg krijgen van Mark E. Smith. Er zijn echter maar weinig mensen die ik een plezier doe als ik The Fall op zet. Maar ik geef het niet op.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 18:09 (twenty-three years ago)

Engels met een Nederlands accent daarentegen...

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 18:11 (twenty-three years ago)

Engels met een Nederlands accent daarentegen...

Bij Damer vind ik het nog wel ok, daar valt het me ook niet enorm op, maar bij sommige bands kan het ergerlijk werken (Krezip...). Maar goed dat ik zelf niet in een bandje zing dus. :-)
Vreemd genoeg vind ik andere accenten (Duits, Frans, Spaans) nooit een probleem en soms juist wat extra's hebben.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 22 December 2002 18:15 (twenty-three years ago)

Krezip en zo?
Het ergste is wel Bob Fosko. Die moet gewoon bij het Nederlands blijven dat gaat hem erg goed af.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 18:15 (twenty-three years ago)

Nou, als ik nu mijn Duitse heavy metalplaatjes van welleer terug beluister... da's nie best hoor, het Engels, de uitspraak van dat Engels. Ver over de rand van charmant.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 18:20 (twenty-three years ago)

Zo'n dik accent vind ik meestal onbedoeld wel grappig, bijvoorbeeld dat singletje van The Scorpions over "ze vind of change" :)

Sander Geerdink, Sunday, 22 December 2002 18:32 (twenty-three years ago)

Hilarisch is het verhaal van Steven Tyler van Aerosmith die de Scorpions - toen die voor het eerst door de VS toerden - vroeg waarom ze zo heetten. Ze wilden antwoorden, 'because they sting', maar hun accent maakte er 'because they stink' van.

In vergelijking met de vele thrashbandjes is het Engels van Meine trouwens zo slecht niet.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 18:37 (twenty-three years ago)

Ook heel irritant: buitenwijken jongensrap met belabberde flow. Komt vooral voor bij nu-metal en boybands, maar Robbie Williams heeft zich er ook schuldig aan gemaakt.
En dan heb je nog grunten, ook iets waar veel mensen maar niet aan kunnen wennen. Zelf ben ik er ook niet zo een fan van, er zijn maar een paar grunters die ik echt goed vind (John Tardy, Lars-Goran Petrov, Jan-Chris de Koeyer). Maar er zijn ook weinig death-metal bands die ik vanwege de grunts niet kan aanhoren. Dave Vincent vond ik altijd niks.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 18:48 (twenty-three years ago)

John Tardy heb ik altijd te gemaakt gevonden. Wel geweldig: die goeie ouwe (wijlen) Chuck & natuurlijk Lee Dorrian.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 18:56 (twenty-three years ago)

En zijn er nog liefhebbers van ons aller Diamanda Galas out there?

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 19:02 (twenty-three years ago)

Yep. Ten minste Litanies of Satan is wel de shit. En nogal eng.

Verder inderdaad de gebruikelijke namen: Dylan, Pipo van Motorpsycho en Springsteen. Neil Young hangt ervan af, soms krijg ik daar de kriebels van en heel soms zoals op Tonight's the Night werkt.

En ja dat soort over-zingen zoals gebezigd door Mariah, Alanis, Whitney krijg ik ook uitslag van. Whoooooo-oeooeoeeeeee-bbbbaaaaayyyeeeeeeeebeeeeeeyyyy. Rot op.

Omar (Omar), Sunday, 22 December 2002 19:13 (twenty-three years ago)

Bright Eyes kan me soms ook behoorlijk op de zenuwen werken echt emotioneel over the top.En dan natuurlijk jong hondje in prikkeldraad Bob Dylan. En ook het accent van die jongen van The Streets en Kurt Cobain gaan me na 4 a 5 nummers de keel uithangen.

Olaf Molenaar, Sunday, 22 December 2002 20:16 (twenty-three years ago)

Jeff Buckley soms ook Hij is de Mariah Carey van de Alternatieve Pop.
In sommige live nummers denk ik van nu weet ik wel hoe goed je kunt zingen jongen!

Olaf Molenaar, Sunday, 22 December 2002 20:25 (twenty-three years ago)

Roger schreef: Mij het meest aan het hart gaande voorbeeld: Ronnie James Dio

Zoals Tenacious D. al zong: Dio, time to go. No more rocking for you.

Gzz (Gzz), Sunday, 22 December 2002 20:36 (twenty-three years ago)

Dus toch! Ronnie, tijd voor een volgende muziekfase. Kijk naar je voormalig broodheer Ritchie Blackmore. Of nee, doe maar niet, eigenlijk. Wie biedt een nieuw genre voor Ronnie God?

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 20:47 (twenty-three years ago)

Muddy Waters-achtige blues? Geproduceerd door Jon Spencer?

Gzz (Gzz), Sunday, 22 December 2002 21:25 (twenty-three years ago)

Hij is toch op zijn best als hij een gitaarmuur mag omblazen. Ik kan hem zo Steel Rain van Chris Cornell horen zingen. Of misschien iets met The Tea Party als begeleidingsband? Net als Neil Young met Pearl Jam zeg maar, maar dan beter.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 21:29 (twenty-three years ago)

Onzin, zet die platen van Elf nog eens op. Is toch ook prachtig? En anders wel Love Is All of Rainbow Eyes (die o zo mooie andere kant van zijn stem). Naast rock is er nog genoeg, dus. Wat te denken van zoiets wat Gavin Friday op Each Man Kills The Thing He Loves laat horen? Ik zou Dio wel eens met The Rachel's willen horen spelen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 21:37 (twenty-three years ago)

neil young kan zulke mooie liedjes schrijven en ze dan zelf ook weer verkrachten. voorwaar een prestatie van formaat.

john tardy kon wel grunten, maar niet goed genoeg, want hij heeft alles in de studio vol effecten laten stouwen. nick holmes ten tijde van de eerste twee paradise lost albums moet wel de beste grunt aller tijden zijn.

ik kan alledrie de zangers van motorpsycho goed aanhoren. rush ook trouwens. bob dylan daarentegen had nooit stembanden mogen krijgen.

bas (bas), Sunday, 22 December 2002 23:42 (twenty-three years ago)

Ik geniet enorm van de muziek op verzamelaar ' In the beginning there was rhythm', tot het moment dat The Slits gaan zingen. Afschuwelijk, en de muziek is zo mooi... King Crimson had van mij ook instrumentaal mogen zijn.

marieke (marieke), Monday, 23 December 2002 12:37 (twenty-three years ago)

Neil Young, Dylan, Morrisette zijn al genoemd, mooi zo.
Graag ook die knakkert van Muse erbij. En eigenlijk alle overthetop/emotiezangers (Thom Yorke!). Weg ermee.
Martijn heeft denk ik een probleem met sterke vrouwen, als je Carol van Dijk en Liz Phair niet kunt verdragen is er iets mis met je. Dat er, daarentgen, iemand is die dat meiske van de Cranberries kan aanhoren is mij een raadsel.

Engelse accenten? Super! Amerikaanse accenten, althans die uit de zuidelijke staten, vind ik minder. Nou hou ik toch niet van country en rootsrock, dus dat scheelt.
Nederlandse accenten (Engels gezongen) zijn dodelijk, en de belangrijkste reden waarom ik vrijwel geen Nederlandse band kan hebben. Krezip is een goed voorbeeld; die labiodentale [w] is wel het eerste wat ze eruit meppen als je Engels gaat studeren (de verwarring tussen de klinkers in foot - boot de tweede). Je mag verwachten dat daar ook een cursusje voor is op die rockacademie.

Lava, Monday, 23 December 2002 21:12 (twenty-three years ago)

Nederlandse accenten (Engels gezongen) zijn dodelijk, en de belangrijkste reden waarom ik vrijwel geen Nederlandse band kan hebben.

Ik vind het vooral een probleem als de band haar eigen teksten nogal serieus lijkt te nemen. Dan zou ik zeggen: ga zingen in een taal die je gewoon goed beheerst. Met hierbij gelijk de opmerking dat mijn Engels over het algemeen nog een stuk beroerder is - maar naar interviewtapes hoeft gelukkig nooit iemand anders te luisteren. :-)
Als de band het allemaal niet zo serieus lijkt (voor mij nogal eens een pre) vind ik het wel wat charmants hebben.

Martijn Grooten (martijng), Monday, 23 December 2002 21:42 (twenty-three years ago)

die gast van arid, jasper huppeldepupvinck. wat een afschuwelijke stem! nog pathetischer dan die zeikerd van muse! ongelofelijk! de muziek is wel okee, maar die stem, mijn huid gaat ervan kruipen.

vroeger probeerde guuz mij aan de kecks te krijgen, en het lukte maar niet. die stem van rick, ik kon het niet.
maar op een dag hoorde ik "dood van een held" en plots was ik verkocht. vervolgens werden we zelfs lid van de fanclub. het kan verkeren.

luba (luba), Tuesday, 24 December 2002 12:56 (twenty-three years ago)

Met Rick de Leeuw, een van de aardigste popmuzikanten die Nederland rijk is overigens, heb ik het tegenovergestelde als met Morrissey: ooit was ik een fan, maar in de loop der jaren is de weerzin alleen maar toegenomen. Met de liedjes is an sich niets fout, maar Rick begon steeds gemanieerder te zingen. Het laatste concert dat ik van de Kecks zag, als voorprogramma van Gorki, had ik zelfs moeite om mijn walging de baas de blijven. Mijn meest dierbare herinnering aan de Kecks was het optreden op Parkpop, het eerste van de Kecks aldaar (in 1988, ofzo), toen ze nét mijn nieuwe helden waren en een werkelijk verschroeiende versie van Dood van een Held speelden.

Nieuw kooltje op het vuur: hoe denken Forumbezoekers over zangers wiens stem heel erg lijkt op die van een andere, bekendere artiest? Neem Donnie, een Amerikaanse soulzanger wiens vocal chords gedrenkt lijken in het speeksel van Donnie Hathaway en Stevie Wonder (dat kan slechter, denk ik dan), de hier al eerder aangehaalde Jasper Steverdinges en die sirene van Muse, die vocale familie zijn van Jeff Buckley, de Tori Amos-Kate Bush-discussie, Neil Young-J.Mascis...
Kent iemand voorbeelden van zangers/zangeressen wiens stem heel erg overeenkomt met die van iemand anders, maar totaal andere muziek maken, bijvoorbeeld iemand met het timbre van pakweg John Lennon die extreme deathmetal zingt (thát I wanna hear!)?

Gzz (Gzz), Tuesday, 24 December 2002 14:15 (twenty-three years ago)

Met de liedjes is an sich niets fout, maar Rick begon steeds gemanieerder te zingen

heb ik ook trouwens. hoewel het niet zijn stem was die me opnieuw begon tegen te staan maar de het repertoire zelf. op een gegeven moment [zo ongeveer nadat die plaat met die laag overvliegende zwaan was uitgebracht] had ik die literaire miniatuurtjes en het "leoooooo!" wel gehoord, en theo's baret en toten hosen t-shirt over de gestreepte blouse wel gezien.

zangers wiens stem heel erg lijkt op die van een andere, bekendere artiest

op zich heb ik daar geen moeite mee, tenzij de muziek ook verdacht veel lijkt op die van degene op wiens stem de zanger[es] lijkt, zie bijvoorbeeld the twat in the hat. met donnie ben ik niet bekend. de jeff buckley-soundalikes kan ik wel slecht hebben, 1 jeff buckley is al meer dan genoeg. tori amos vind ik best wel anders dan kate bush, kwa muziek, ik vind het in ieder geval niet storend, en hetzelfde geldt voor j.mascis-neil young. die jongen van silverchair klonk toch heel erg als een kruising van kurt en eddie? en hun muziek ook. ik was erg bevooroodeeld toen die naar buiten kwamen, silverchair bedoel ik. wat dan weer wel mooi was aan silverchair was dat verhaal van de zanger die tijdens een gig in australië het publiek indook, niet opgevangen werd en dus keihard op zijn bek ging, en vervolgens moest vaststellen dat men zijn peperdure sneakers had gejat.

luba (luba), Tuesday, 24 December 2002 15:03 (twenty-three years ago)

David Eugene Edwards - Jeffrey Lee Pierce. Tijdens Fire Spirit in Paradiso enkele jaren terug moest ik toch even slikken.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Tuesday, 24 December 2002 15:46 (twenty-three years ago)

Vreemd ik heb nooit problemen gehad met J Mascis zijn stem itt tot opa Young. Doet me ook vermoeden dat die vergelijking een beetje automatische piloot is geworden door de jaren heen.

Laten we het nou eens over Stevie Nicks hebben. Zwijmel. :)

Omar (Omar), Tuesday, 24 December 2002 23:01 (twenty-three years ago)

Je hebt een subtop stonerrock band sHeavy, en de zanger daarvan doet expres Ozzy Osbourne na. Dat doet hij angstig goed (mensen denken echt vaak een onbekend Black Sabbath nummer te horen), maar een beetje sneu blijft het.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 25 December 2002 14:19 (twenty-three years ago)

Voor een keer met Roger eens: Thom Yorke, wat een dweil...

koen poolman (koen poolman), Sunday, 29 December 2002 15:30 (twenty-three years ago)

En Elliott Smith.. Muziek is erg fijn, maar de stem is zo zoeoet..

Wat betreft Motorpsycho.. Het is maar goed dat ze niet kunnen zingen, anders zouden de live-concerten zo goed zijn dat ik het niet meer aan zou kunnen.

Verder vind ik het stemgeluid van Beck op de nieuwe Sea Changes bijzonder slecht bij de muziek passen.

jasper (oblomov), Monday, 30 December 2002 18:13 (twenty-three years ago)

Ik moet toch weer aan Morrissey denken. Ik vind de Smiths stiekem fantastisch, maar na een half uur gaat die stem me tegenstaan. Verder kan ik slecht tegen Adam Duritz en die knakker van The Tragically Hip.

herman, Sunday, 5 January 2003 15:47 (twenty-three years ago)

over the smiths: ik heb het precies andersom. zonder morrissey zouden the smiths een echte doorsnee band zijn gebleven, erg oppervlakkig. met morrissey klinkt het plots melancholiek, vol tragiek.

bas (bas), Sunday, 5 January 2003 23:16 (twenty-three years ago)

Ja, Morrissey kan bij mij ook een potje breken. Zelfs z'n middelmatige soloplaten zet ik nog wel eens op. Ik hoorde dat hij weer ging optreden ergens in de USA. Een nieuw plaatje zou ook wel weer tijd worden.

Gordon Downie vind ik nog steeds een geweldige zanger met mooie onbegrijpelijke teksten. Jammer dat The Hip een beetje is afgegleden naar de middelmaat. Ook live vond ik het onlangs in 013 erg saai en plichtmatig.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Monday, 6 January 2003 00:15 (twenty-three years ago)

Er zullen mensen boos worden, maar ik kan die zanger van coldplay dus echt niet aanhoren,Sylvian wel trouwens, mooie soloplaten.

Joost, Monday, 6 January 2003 11:28 (twenty-three years ago)

James Hetfield, ook zo iemand die ik vreselijk vind zingen. Alsof het Engels (net als bij Sting overigens)niet zijn moedertaal is. En al die grimassen die hij schijnt te moeten trekken....bahbahbah. Waarom vertelt niemand die man dat de microfoonstandaard in hoogte verstelbaar is?

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Monday, 6 January 2003 13:15 (twenty-three years ago)

Van Hetfield is het slechts een kleine stap naar Bradfield. Sinds iemand me er op wees dat de stem van James Dean Bradfield wel erg veel lijkt op die van de zanger van de Scorpions (over wiens stemgeluid hier al wijze woorden gesproken zijn), kan ik niet meer onbevangen naar een cd van de MSP luisteren. Het klopt!

Het stemgeluid van die vervelende Bono stuit mij trouwens ook danig tegen de borst. En wat te denken van Brian Johnson van AC/DC, die zingt alsof hij zit te poepen (en geconstipeerd is).

Bram, Wednesday, 8 January 2003 12:55 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.