Beste&Slechste Live CD allertijden

Message Bookmarked
Bookmark Removed
De beste live CD die ik in mijn collectie heb is The Who Live at Leeds en de slechste is Sade met Lovers Live vooral het gejuich van het publiek tussendoor is zeer irritant. Wat is jullie Beste en slechtste Live CD
allertijden?

Olaf Molenaar, Sunday, 22 December 2002 20:42 (twenty-three years ago)

Gedeelde eerste plaats voor: The Who - Live At Leeds & Deep Purple - Made In Japan. En op een stuk of tien overige titels na kunnen alle andere liveplaten voor mij naar de kleiduiven vereniging.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 20:56 (twenty-three years ago)

Goed;
- Babylon By Bus/Bob Marley & the Wailers (plaat waarvan je het oneindig jammer gaat vinden dat je er niet bij was)
- That's The Way of the World (Alive in '75)/Earth Wind & Fire (de band op haar toppunt, het publiek uit zijn&haar dak)
- My Funny Valentine/Miles Davis (simpelweg briljant)
- If You Want Blood/AC/DC (zo vuig als een knetterharde scheet)
- Fear of the Dark (Live in Rio)/Iron Maiden (kippenvel, altijd)
- Live at Sin-E/Jeff Buckley (intens)

Beroerd;
- Radio Bemba/Manu Chao
(onmogelijk dit uit te zitten; 't lijkt wel gabber, zo snel)
- Live at the Roseland Ballroom, NY/Portishead (meeklappend publiek! Bij Portishead! Aaargh!)
- Live au Bataclan/Jeff Buckley (Nee! Niet meezingen met Hallelujah! In godsnaam!)

Guuz (Gzz), Sunday, 22 December 2002 21:23 (twenty-three years ago)

Nou vooruit, die anderen zijn zo ongeveer:
Rainbow - On Stage
James Brown - Live At The Apollo Volume II (en omdat ik geen neo-marxist ben kan ik zeggen: gaarne de Deluxe Edition
Current 93 - Live At Bar Maldoror
Laurie Anderson - United States Parts I-IV
Throbbing Gristle - Heathen Earth
The Residents - 13th Anniversary Show, Live In Holland
Pink Floyd - Umma Gumma (het live-gedeelte: de eerste plaat)
Leonard Cohen - Live Songs
Butthole Surfers - Double Live
MC5 - Kick Out The Jams
Motorhead - No Sleep 'till Hammersmith
Lou Reed - Rock'n'roll Animal
Hayden - Live At Convocation Hall
En meer live-platen heb ik eigenlijk niet... (op locatie opgenomen wereldmuziek buiten beschouwing gelaten). Wat maakt deze platen zo bijzonder? Ze voegen iets toe aan het oeuvre van de artiest, vangen datgene wat zich enkel maar op het podium afspeelt. Iedere aanwezigheid van niet eerder uitgebrachte doch goede liedjes danwel magistraal uitgebouwde versies van bekende liedjes is een eerste vereiste.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 21:33 (twenty-three years ago)

Ik vind dat er veel goede live platen zijn:
- Pink Floyd - Live at Pompeii (video/bootleg)
- Motorhead - No Sleep 'til Hammersmith
- Red Devils - King King
- Arab Strap - Mad for Sadness
- Neil Young & Crazy Horse - Weld
- Miles Davis - In person: Live at the Black Hawk
- The Who - Live at Leeds
- Motorpsycho - Roadwork 1.
- Dead Moon - Live evil
- Dead Moon - Hard wired in Ljubljana
- AC/DC - If you want blood you've got it
- AC/DC - Live from Atlantic Studios
- Rolling Stones - Get yer ya-ya's out
- Townes van Zandt - Live at the Old Quarter, Houston, Texas
- Art Blakey - Paris Jam Session
- The Aints - S.L.S.Q Very Live
- Crosby, Stills, Nash & Young - 4 Way street


Slechte/ of goede live platen die verknald worden:
- Portishead Live in New York (mooie opnames, maar het meeklappen is inderdaad onvergeeflijk. Het had zo mooi kunnen zijn)
- Alle Live platen van The Fall
- Alle Stones live platen buiten Ya-Ya's.
- Alle in de studio (te veel)opgepoetste live opnames.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 22:01 (twenty-three years ago)

- Live at the Roseland Ballroom, NY/Portishead (meeklappend publiek! Bij Portishead! Aaargh!)

Dat is maar één nummer, opgenomen op een festival in Zweden. Maar hier staat ook de ultieme versie van Sour Times op.

- Alle in de studio (te veel)opgepoetste live opnames.

Dat heeft dan wel weer het geweldige Live & Dangerous van Thin Lizzy opgeleverd.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 22 December 2002 22:03 (twenty-three years ago)

Die Thin Lizzy ken ik niet, Deep Purple - live in Japan ook niet. Dat schijnt ook zo'n klassieker te zijn.

en: The Captain Tinrib Live Show (dancevalley '98), heerlijke hardhouse stampplaat. In hoeverre die live is, is maar de vraag. Ik raak hem maar niet beu, kan er neits aan doen.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 22:07 (twenty-three years ago)

'Entreat' van The Cure is ook zo'n nep-live-plaat.
Of depeche mode's 101, met al die gillende meisjes en Gahan die de hele tijd O yeah's d'ruit gooit.

Marcel Verhoeven, Sunday, 22 December 2002 22:11 (twenty-three years ago)

Ik was er stellig van overtuigd dat ik helemaal geen live-platen bezat. Een zoektocht in mijn collectie leverde toch drie "hits" op (paar verzamelaars met sessie-opnamen niet meegerekend):
- Built To Spill - Live (na lang nadenken herinnerde ik me dat ik die niet al te lang geleden had gekocht. 9 nummers in meer dan 70 minuten. dat doen we nooooooooooit meer he heren!)
- Jeff Mangum - Live At Jittery Joe's (aardige nummers - het is de Neutral Milk Hotel-zanger en voornamelijk werk van die band - die ik echter in betere uitvoeringen ken. en het geouwehoer met het publiek wordt je ook snel zat.)
- The Fastbacks - Live At Crocodile Cafe (deze 10" is wel ok. omdat vrolijke punk live al snel ok klinkt. al is het niet zo enorm bijzonder).

Ik geloof dat ik niet zo'n live-albums mens ben. Live-opnames via 3voor12 vind ik ook vaak vooral leuk als ik er zelf bij was. Of als het gewoon precies klinkt als op plaat - en ik die plaat ook leuk vindt.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 22 December 2002 22:18 (twenty-three years ago)

Ik word moe van het verplichte kunstje dat liveplaten (live nummers) vaak zijn. Als een daadwerkelijk fenomenaal concert op even magistrale wijze op band gevangen wordt, tuurlijk, direct uitbrengen, daar maak je fans blij mee. Maar die niets toevoegende live-platen, met weer nieuwe live-versies van nummers die je al dertig keer live in huis hebt, en die werkelijk nergens van elkaar verschillen (behalve in futloosheid of de hardheid van het publiek: schoolvoorbeeld: Iron Maiden): nee dank u wel.

Vergeten te noemen: Scorpions - Tokyo Tapes, Kiss - Alive (de laatste overigens totaal niet live; zelfs het publiek op de hoesfoto is fake, want van een ander concert van een andere band)

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 22:32 (twenty-three years ago)

Of als het gewoon precies klinkt als op plaat - en ik die plaat ook leuk vindt.
Jawel, maar je hebt dus ook live-platen die enkel nieuw werk bevatten, die als soort van studioplaat fungeren, zeg maar. Bijvoorbeeld de al eerder genoemde:
Current 93 - Live At Bar Maldoror
Laurie Anderson - United States Parts I-IV
Throbbing Gristle - Heathen Earth &
MC5 - Kick Out The Jams.


Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 23 December 2002 09:37 (twenty-three years ago)

Of als het gewoon precies klinkt als op plaat - en ik die plaat ook leuk vindt.
Bij mij moet het juist absoluut niet als op de plaat klinken. Dan zet ik die plaat zelf wel op. En klap en juich vervolgens zelf wel tussen de nummers door, desgewenst.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 23 December 2002 09:39 (twenty-three years ago)

ik geloof dat roger al mijn favo live-platen al heeft genoemd.... oké nog een handvol dan:

UFO - Strangers in the night
MSG - One night at Budokan
Dokken - Beast from the east
Saxon - the eagle has landed
Black Sabbath - live evil
Ozzy Osbourne - a tribute to Randy Rhoads

theo (theo), Monday, 23 December 2002 09:49 (twenty-three years ago)

Masters of Reality: How High The Moon (Live at the Viper Room)
Slayer: Decade of Agression (Alle klassiekers op één dubbelaar)

Faith No More: You Fat Bastards. Gekraakt door de pers, maar ik vind 'm te gek. De video is ook geweldig. Vooral het begin. Een mooi slepend stukje klassieke muziek als intro en dan ineens is daar die band die los barst met 'From Out Of Nowhere'. Met die gitaren die veel vetter in de mix staan dan op de studio lp's en een kolkende zaal! Indrukwekkend.

wouter, Monday, 23 December 2002 11:17 (twenty-three years ago)

ik heb gisteren nog een liveplaat van JJ Cale geluisterd.. zeer aangenaam voor als je bijna in slaap sukkelt.. wat maakt die gast eigenlijk voor muziek? blues ofzo? nee niet echt.. Het is eigenlijk niks voor mij maar ik had een nummer in Met Het Oog op Morgen gehoord en toen leek het supergoed maar dit viel mee toen ik de plaat had. :D

Bob Marley live is altijd goed.. wij hebben thuis een lp ervan volgens mij heet die LIVE! ofzo.. nou ja erg goed in ieder geval. Maar verder meen ik dat een liveplaat nooit wat toevoegd, in tegenstelling tot ZELF naar een concert gaan.. een artiest live meemaken is echt mooi en goed enzo, maar daarna thuis gewoon weer het album luisteren.

Ludo (Ludo), Monday, 23 December 2002 12:06 (twenty-three years ago)

Porcupine Tree - Coma Divine (omdat dat mijn overdonderende kennismaking met de band was)
Curtis Mayfield - Curtis/Live!

Slechte weet ik eigenlijk niet, ik luister niet zoveel naar live-cd's.

marieke (marieke), Monday, 23 December 2002 12:49 (twenty-three years ago)

een artiest live meemaken is echt mooi en goed enzo
Maar er zijn momenten dat je een concert niet kan meemaken, bijvoorbeeld omdat je nog niet geboren bent. James Brown deed in de jaren zestig geweldige dingen met zijn JB Revue, dingen die op zijn studioplaten niet terug te vinden zijn. Ongetwijfeld laten zijn live-platen uit die tijd maar een glimps zien van hoe het werkelijk was, maar die glimps koester ik met grote koestering.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 23 December 2002 13:24 (twenty-three years ago)

Die glimps waar Roger 't over heeft, dat is in ieder geval één element dat een liveplaat iets bijzonders maakt. Volgens mij moet een concertregistratie ook met een kopje thee op de bank te beluisteren zijn (iets wat onmogelijk is bij Radio Bemba van Manu Chao), het gevoel dat je erbij had moeten/willen zijn moet opspelen, er moet iets bijzonders met de nummers gebeuren (arrangementen, ad-libs, solo's) en het publiek moet niet té nadrukkelijk aanwezig zijn; ik wil niemand horen meezingen (behalve dan bij Fear of the Dark van Iron Maiden), applaus en af en toe een bewonderende/bemoedigende kreet is voldoende.

Ter aanvulling op mijn eerder geposte lijstje fijne liveplaten:
- Curtis Live/Curtis Mayfield: intiem, prachtige uitvoeringen, huiveringwekkend gezongen
- Live at The Bitter End/Donny Hathaway: geldt hetzelfde voor als hierboven, Donny steekt met zijn versie van What's Going On zelf Marvin G. naar de kroon
- Live at the Apollo 1 en 2/James Brown: ik sluit me aan bij de woorden van Roger. Deel 2 graag ook in een Deluxe uitvoering!!
- Live in New York/Nirvana: bijzondere uitvoeringen, bijzondere covers, en na de dood van Koert Kobijn alleen maar aangrijpender
- Live Under a Bloodred Sky/U2: toen U2 nog opwindend was
- Live at the Counter Eurovision/Misty in Roots: misschien wel de beste reggae-concertplaat ooit, bijzonder sfeervol

Big no-no's:
De liveplaten van Daft Punk en The Orb; onwaarschijnlijk vervelend.

Wat vinden 'we' van sessieplaten als de 2Meter-verzamelaars?

Guuz (Gzz), Monday, 23 December 2002 14:18 (twenty-three years ago)

Soms klinkt de live uitvoering veel beter als het orgineel.Ik heb me midden en eind jaren 80 gek gedanst op de live uitvoering van i just can't get enough van Depeche Mode terwijl het orgineel vrij suffig is.Met Nirvana heb ik hetzelfde live beter als de studio Cd's

Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 14:22 (twenty-three years ago)

Queen live killers dit mijn puberhartje ook sneller kloppen dan het licht.wat een bombast!

olaf molenaar, Monday, 23 December 2002 14:28 (twenty-three years ago)

dit==deed

Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 14:29 (twenty-three years ago)

Toevallig zit ik nu naar The Complete Birth of the Cool van Miles Davis te luisteren, waar ook een liveopname op staat. Die valt me erg tegen; krakerig en ver weg, alsof je naar een radio luistert die niet helemaal goed is afgesteld

Gzz (Gzz), Monday, 23 December 2002 14:33 (twenty-three years ago)

Stop making sense van de Talking Heads werkt weer niet. Geef mij maar Fear of Music of 77.Volgens mij zijn het megalomane persoonlijkheden met een zendingsdrang die een Live Cd kunnen dragen (Roger Daltrey,Freddie Mercury,Kurt Cobain.James Brown Erykah Badu,Peter Gabriel,Bob marley,Bono) Andere kunnen beter maar in de studio blijven pielen

Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 14:35 (twenty-three years ago)

Neen G-man live plaat van Daft Punk is de shit met al die opgevoerde dubbele bassdrums en Van Helden's aso-mix van Da Funk.

Maar goed verder het obligate rijtje van: No Sleep Till Hammersmits, Life After Death ("this is what not to do when a bird shits on you"), Black Beauty van Miles, Jeff Mills Live At The Liquid Room (de No Sleep van techno) en inderdaad Kick Out The Jams plus Metallic K.O. van The Stooges (die rammelt zo lekker).

Omar (Omar), Monday, 23 December 2002 14:39 (twenty-three years ago)

Oh ja Viva Roxy Music met die heerlijke knalversie van Both Ends Burning. Geniaal.

Tsssja en slecht: die Marley live plaat krijg ik een beetje de pleuris van door dat uitgekauwde **** nummer No Woman No Shit. Verder is Bobby okay hoor.

Omar (Omar), Monday, 23 December 2002 14:45 (twenty-three years ago)

Oh ja ook Kill The Child van Swans. Hard. Streng. Rechtvaardig.

Omar (Omar), Monday, 23 December 2002 14:51 (twenty-three years ago)

ik wilde net schrijven dat er nog niemand miles heeft genoemd, maar omar was me voor. miles dus, die heeft in de jaren 70 geweldige liveplaten als black beauty, dark magus, live at fillmore east, en vorig jaar uit diezelfde periode it's about that time. vooral die laatste is een juweel. coltrane natuurlijk: zijn laatste live opname the olatunji concert is niet zo goed opgenomen, maar kent qua intensiteit zijn gelijke niet. last date van eric dolphy is ook geniaal. verder: de mtv-unplugged van pearl jam (helaas nooit uitgebracht) is kippevel, en de twee roadworks van motorpsycho zijn wat mij betreft boven alle kritiek verheven.

over de slechtste moet ik nog even nadenken.

bas (bas), Monday, 23 December 2002 16:37 (twenty-three years ago)

Miles Davis was in het begin al een paar keer genoemd. Daar zijn ontzettend veel live platen van.
Motorpsycho is tegenwoordig de meest avontuurlijke live band die ik ken. Het wordt inderdaad eens tijd voor Roadwork 3, met opnames van de laatste 3 studioplaten.
Mogwai en Sonic Youth zouden ook nog wel een spannend live plaatje in elkaar kunnen draaien denk ik.

Marcel Verhoeven, Monday, 23 December 2002 17:39 (twenty-three years ago)

> ik luister niet zoveel naar live-cd's.

ik eerlijk gezegd ook niet. mijn favorieten zijn dan ook de enige twee die ik heb (voor zo ver ik me nu zo snel kan herinneren):

* die van Atari Teenage Riot
* Live @ St. Quentin van Johhny Cash

jg, Monday, 23 December 2002 20:27 (twenty-three years ago)

Alle Stones live platen buiten Ya-Ya's.
Ik heb een zwak voor Got Live If You Want It!, en niet alleen omdat het de inspiratiebron was om Dubbel Mono zo te noemen. Het klinkt zo raar, rommelig, maar wellicht daardoor ook zo ontzettend raak allemaal. Het heeft de naam om een slechtklinkende rommelplaat te zijn en wellicht is het dat ook. Maar dan in de beste zin van het woord: proto-punk.

Jan Peter (janpeter), Monday, 23 December 2002 20:39 (twenty-three years ago)

Live platen die Uniek Live zijn (waarbij de atmosfeer/sound zo verschilt van studio opnamen dat

Johnny Cash Live At Folsom (ook nog eens thematisch een geheel)
Grand Funk Railroad Live Album (dat kraaaakt!)
Nirvana Unplugged in New York

Voor de beste Bruce Springsteen ben je aangewezen op live bootlegs (Live at the Roxy uit '78 is een desert island disc van mij)

Verder ben ik geloof ik de enige aardbewoner die Everything, Everything de beste Underworld cd vindt: opbouw en sfeer zijn veel
leuker dat de studioalbums.


Rick Buur, Monday, 23 December 2002 20:52 (twenty-three years ago)

Everything, Everything is niet de beste Underworld-cd (dat is Dubnobasswithmyheadman), maar wel een hele fijn live-danceplaat. Zonder dat je publiek hoort, trouwens. Héél in de verte hoor je wat gejuich op Live van Speedy J, ook geen verkeerde live-technoplaat. Maar de top wat mij betreft als het gaat om live gebrachte dance (al is het maar de vraag of het écht live is, en niet in de studio nog wat na-geprotoold) is They Live van Human Beings. Beantwoordde volledig aan de briljante livesets van deze jongens, en deze plaat is echt 1000 keer beter dan het bedeesde (studio-)debuut.
Wat is er van deze mannen geworden, eigenlijk?

Gzz (Gzz), Monday, 23 December 2002 22:29 (twenty-three years ago)

make a jazz noise here van zappa mag wat mij betreft ook naar de eregalerij van liveplaten.

bas (bas), Wednesday, 25 December 2002 08:28 (twenty-three years ago)

In antwoord op Olaf zijn vraag "Beste en Slechtste" moet ik zeggen dat we t er al over eens waren dat Live at Leeds wel heel erg goed is.
Maar om jullie nog een tip mee te geven noem ik in t geval "Beste Live Plaat Aller Tijden" Iggy Pop-Live at the Channel, Boston M.A.1988.Wat een Raw Power!
Als slechtste wil ik Van Halen- Live USA opgeven, niet in de laatste plaats omdat er als opvulling een solo 2x aan elkaar geplakt te horen is (wat een lange solo!)

Erik www.mused.nl

Erik Ramaker, Thursday, 26 December 2002 16:22 (twenty-three years ago)

De allerbeste liveplaat (plaat, u weet wel, dat grote ronde zwarte ding met een klein gaatje in het midden) is ongetwijfeld Hank Thompson Live at the Golden Nugget. Dat is officieel ook de eerste liveplaat die is uitgebracht.

Daarnaast vind ik Frank Sinatra & Count Basie fantastisch, ook live dus.

Als slechte noem ik iets van The Stooges uit de jaren zeventig. Die spelen zo hard dat je alleen maar ruis hoort en heel daar tussen soms een muur van gitaren.

--
Maurice
http://muziekmania.blogspot.com

Maurice, Tuesday, 31 December 2002 13:13 (twenty-three years ago)

one year passes...
LOU REED-TAKE NO PRISONERS
BESTE LIVE-OPNAME DIE IK OOIT GEHOORD HEB.

PIPO, Wednesday, 27 October 2004 12:16 (twenty-one years ago)

OOK WAKKER, PIPO?

DAS KAPITAL, Wednesday, 27 October 2004 12:33 (twenty-one years ago)

Daarom hoef je toch nog niet zo te SCHREEUWEN ?

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 27 October 2004 12:35 (twenty-one years ago)

ministry - in case you didn't feel like showing up
talking heads - the name of this band is talking heads
nomeansno - live+cuddly
man or astro-man? - live transmissions from uranus
roxy music - viva!

die zijn goed

pnyx, Thursday, 28 October 2004 02:42 (twenty-one years ago)

Peter Frampton Comes Alive!!!!!

ragruijters (reinier gruijters), Thursday, 28 October 2004 06:47 (twenty-one years ago)

ministry - in case you didn't feel like showing up

Die is fijn, vooral het afsluitende Stigmata met extra lange tirade. :)

Omar (Omar), Thursday, 28 October 2004 06:59 (twenty-one years ago)

THIN LIZZY - LIVE & DANGEROUS

de band op zijn hoogtepunt, goed geluid en goede songselectie!

vincent koreman (rax), Thursday, 28 October 2004 11:32 (twenty-one years ago)

Zoveel bijdragen en Alchemy van Dire Straits is nog niet genoemd!!! En dat terwijl er toch weinig liveplaten te bedenken zijn waar een glad en bij vlagen aangenaam popbandje uitgroeit tot een tot orgastische hoogtes opzwepende en met pontificale synths aangezette kolere-band.

Die Springsteenbox, daar staan prachtige momenten op. Dat akoestische stuk Nebraska. Wat een held, die man. Staan ook een paar tot orgastische hoogtes opzwepende en met pontificale synths aangezette momenten op helaas.

Olaf K., Thursday, 28 October 2004 15:05 (twenty-one years ago)

Spijker me maar aan de stadspoorten, maar ik vind Alchemy een prima plaat. Knopfler die eindelijk eens compleet loos gaat op die gitaar, zo hebben we hem verder nooit gehoord. En die Hal Lindes (heettie-ie zo) was een geweldige slaggitarist. (Als je geen gitaar speelt is de lol waarschijnlijk lastiger in te zien, dat wil ik wel toegeven)

centralscrutinizer, Friday, 29 October 2004 06:56 (twenty-one years ago)

goede live cd: Frames - Set List

Ludo (Ludo), Friday, 29 October 2004 07:24 (twenty-one years ago)

Vooruit dan ook een duitje:

Robyn Hitchcock & The Egyptians - Gotta Let This Hen Out

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Friday, 29 October 2004 07:40 (twenty-one years ago)

ik vind Alchemy een prima plaat

Inderdaad. Ook een goed voorbeeld van zo'n geslaagde liveplaat omdat je daarna die studioversies een beetje laf vind klinken (vooral al die dingen van Love Over Gold...eh...zo heet die toch?)

Hadden we Coltrane's Live In Seattle al genoemd? Nee, bij deze dan. :)

Omar (Omar), Friday, 29 October 2004 17:38 (twenty-one years ago)

Ik mis 'm wel vaker op dit forum. Van Morrison- It's too late to stop now. En als je niet bekend ben met Van Morrison, luister en huiver naar Listen to the lion en Caravan!

soit, Friday, 29 October 2004 17:57 (twenty-one years ago)

tis een bootleg, maar wat voor één:

prince - small club second show that night (live aftershow den haag 1988)

perfecte geluidskwaliteit, veel onuitgebracht materiaal, covers en zeer verschillende versies van iets bekendere songs. geweldige plaat.

Freek, Friday, 29 October 2004 22:04 (twenty-one years ago)

Mijn favoriete live-cd: "Live at my Father's Place" van Captain Beefheart, zo rond 1978. De opnames klinken alsof ze van middenuit de zaal zijn gemaakt dus je krijgt er een hoop (zo te horen alleen mannelijk) publiek bij.
Dat en de bootleg-achtige, ranzige geluidskwaliteit geven de 'moeilijke' Beefheart een heerlijk, feestelijk tintje: alsof je er in de Occii naar staat te kijken met je beste vrienden, allemaal lekker dronken.

John Prop (John Prop), Saturday, 30 October 2004 12:28 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.