Wie is de perfecte popster?

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Ofwel, wie belichaamt (belichaamde) als geen ander datgene waar popmuziek voor staan moet (imago, tekst, muziek, visie, ongrijpbaarheid, etc.)?

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 22:44 (twenty-three years ago)

Ik zeg (nog steeds): David Bowie.

Roger Teeling (Roger Teeling), Sunday, 22 December 2002 22:45 (twenty-three years ago)

Tot 1990 was Prince de perfect popster

pip, Monday, 23 December 2002 09:41 (twenty-three years ago)

moby.

theo (theo), Monday, 23 December 2002 09:50 (twenty-three years ago)

Chuck Berry, Little Richard, Elvis Presley, James Brown, Mick Jagger, Marvin Gaye, Jimi Hendrix, Aretha Franklin, Bob Marley, Michael Jackson, Prince, Madonna, Kurt Cobain, Missy Elliott... Dat zijn popsterren.

Mijn persoonlijke held: James Brown, een man van grote hoogten en dramatische dieptes. Hielp de rock 'n' roll bijna persoonlijk door de zware jaren 1958-1962, niet een paar maar VELE waanzinnige singles en LP's, uitvinder van de funk (en dus disco, hiphop en house), de vlees geworden Amerikaanse droom, Black Power, krankzinnig kapsel. Et cetera.

Meest universeel (en de eerste drie letters van popster veronderstellen een soort democratische stem van het volk, de populatie zeg maar): Elvis Presley. Al heb ik er zelf niet veel mee. Ik ben benieuwd wat voor status Michael Jackson over een jaar of vijftien, twintig heeft. Het zou schelen (helpen?) als hij snel het loodje legt...

JoB (JoB), Monday, 23 December 2002 11:06 (twenty-three years ago)

Dat zijn popsterren.

Beter gezegd: dat zijn ikonen. Gloria Estefan en Jon Bon Jovi zijn ook grote sterren, maar dat is toch weer een andere categorie.

JoB (JoB), Monday, 23 December 2002 11:08 (twenty-three years ago)

Moeder aller popsterren: Elvis
Popsterren van nu: The Neptunes

Gzz (Gzz), Monday, 23 December 2002 11:22 (twenty-three years ago)

Ik vind dat toch meer ikonen. James Brown heeft met z'n muziek geschiedenis geschreven en ook voor de zwarte man in de straat veel betekent, maar juist dat 'ik ben een man van het volk die geluk heeft gehad' van hem, maakt hem een mens. David Bowie in de jaren zeventig (of Kiss) of Michael Jackson (in de jaren tachtig) waren niet van deze wereld. Totaal onbereikbare manifestaties van iets hogers, ongrijpbaar in hun geniale muziek, voorkomen en podiumpresentatie. Jackson is gevallen, Bowie een brave huisvader, en Kiss... Misschien waren The Residents wel de ideale popsterren? Volledig zelf invulbaar immers.

Roger Teeling (Roger Teeling), Monday, 23 December 2002 11:30 (twenty-three years ago)

Joe Strummer!

Lava, Monday, 23 December 2002 11:44 (twenty-three years ago)

Als het gaat om de door Roger genoemde 'imago, tekst, muziek, visie, ongrijpbaarheid' ga ik voor Bono van U2. Heb er zelf weinig mee maar hij gaat al vele jaren mee, is een grote rockster en doet veel om de wereld te verbeteren. Gaat het om de rockster waarbij de rol van entertainer hoog in het vaandel staat dan is het niemand anders dan Freddy Mercury. Sex drugs & Rock n Roll. Hij mist alleen de visie die Bono wel uit. De entertainende rockster anno nu is toch echt wel Robbie Williams.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 23 December 2002 11:57 (twenty-three years ago)

Maddonna?..

Ludo (Ludo), Monday, 23 December 2002 12:07 (twenty-three years ago)

The Who(Keith Moon) vroeger luister maar eens naar live at Leeds! en nu REM (Michael Stipe)

Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 14:11 (twenty-three years ago)

Arthur Rimbaud. :) Maar eigenlijk Lord Byron die heeft de popster uitgevonden.

Omar (Omar), Monday, 23 December 2002 14:42 (twenty-three years ago)

Maar eigenlijk Lord Byron die heeft de popster uitgevonden.
volgens mij nog eerder: de graaf van saint germain. vanaf de late middeleeuwen in elk belangrijk europees vraagstuk verwikkeld. geliefd bij volk en delen van de adel, verguisd door anderen.

theo (theo), Monday, 23 December 2002 19:43 (twenty-three years ago)

Bono vind ik ook DE popster. Hij heeft charisma, is erg populair (toch belangrijk voor een Ultieme Popster), krijgt graag alle aandacht, heeft talent, is begaan met de minderbedeelden en hij steekt graag de draak met zichzelf en zijn imago als popster. Maar bovenal: zonnebrillen staan hem het best van alle popsterren.

Marcel Verhoeven, Monday, 23 December 2002 20:57 (twenty-three years ago)

Malcolm Middleton. Talentvol en onzeker. Dat zijn de ideale popsterren.

monique, Monday, 23 December 2002 21:33 (twenty-three years ago)

Maar eigenlijk Lord Byron die heeft de popster uitgevonden.
Ik dacht Jezus: jong en spectaculair gestorven, een onduidelijke manager achter zich en in no time ontzettend populair geworden. Waarna het tot ene John Lennon duurde voor er een ster opstond die meer bekendheid genoot.

Jan Peter (janpeter), Monday, 23 December 2002 22:41 (twenty-three years ago)

Madonna was de omhooggetrapte hoer, Prince was het dwarse genie, Michael Jackson had het heel even maar zakte het diepst van allemaal. John Lennon en Bob Marley waren de echte helden, Bono zou wel willen en doet ze dus alleen maar na. Kurt Cobain was er omdat er verder niemand was.

Popsterren van nu: Jay-Z, Beyoncé, nog altijd Beck en misschien Justin Timerlake. Mijn ideale popster: Tim Harrington van Les Savy Fav.

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 00:34 (twenty-three years ago)

Vanaf 'Achtung Baby', en ZEKER ten tijde van 'Pop' speelde Bono met zijn imago. Weg was de messias. Hij werd de mediageile, in limo's verpozende, eeuwig met zonnebril getooide popster, die geniet van alle aandacht en er ook het belachelijke van in ziet. Er zijn minder begaafde muzikanten die zichzelf veel te serieus nemen. Bono doet dat niet naar mijn mening. Wellicht heeft hij veel van z'n voorgangers ( zoals lennon, elvis en misschien zelfs jim morrison) afgekeken zoals hierboven geopperd. Kan best zijn, is verder ook niet belangrijk denk ik.
U2 heeft ook altijd hitsingles, wat voor plaat ze ook uitbrengen. Ook dit is essentieel voor popsterren lijkt me.

Marcel Verhoeven, Tuesday, 24 December 2002 07:00 (twenty-three years ago)

Als we met Lord Byron gaan beginnen dan was Jezus of Julius Caesar dus echt de eerste popster.En wat denk je trouwens van sommige legandarische ridders of Atilla de Hun en Dzengis Kahn.nee Lord Byron klinkt en allitereert
leuk maar komt net kijken als popster-)

Olaf Molenaar, Tuesday, 24 December 2002 11:48 (twenty-three years ago)

atilla de hun?? een ridder???? laat me niet lachen zeg...

theo (theo), Tuesday, 24 December 2002 12:12 (twenty-three years ago)

legendarische ridders of Atilla de Hun en Dzengis Kahn

Wel goed lezen Theo! of!

olaf molenaar, Tuesday, 24 December 2002 13:53 (twenty-three years ago)

George Best

stevo (stevo), Tuesday, 24 December 2002 14:14 (twenty-three years ago)

George Best zeker. Met shirt uit broek, dat haar en net iets voor over gebogen. Plus zuipen & wijven.

Nee maar effe terug komen op Byron. Was er een cultus van Atilla de Hun? Ik denk het niet. Maar goed er is ook een school die stelt dat Hitler de eerste popster was. Is wat voor te zeggen.

Omar (Omar), Tuesday, 24 December 2002 23:06 (twenty-three years ago)

Marvin Gaye? Sex, drugs, Oostende en neergeschoten door zijn eigen vader.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 25 December 2002 14:13 (twenty-three years ago)

Michael Hutchence deed ook z'n best al ontbrak het hem aan genoeg succes om voor DE Ultieme Popster door te gaan.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Wednesday, 25 December 2002 15:48 (twenty-three years ago)

Ik zeg ook: Bowie. Of, of of of, Bruce Springsteen.

Hibernia (Hibernia), Sunday, 29 December 2002 13:01 (twenty-three years ago)

Robbie Williams!

herman, Sunday, 5 January 2003 15:44 (twenty-three years ago)

Danko Jones

berg, Wednesday, 8 January 2003 12:11 (twenty-three years ago)

Robbie Williams en Kylie Minogue

Bad Hair Boy, Thursday, 9 January 2003 21:10 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.