Zonde van de ruimte of geef de jeugd ook eens een kans!

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Stan Rijven
1. Proxima Estacion: Esperanza - Manu Chao
2. Alarm Blo - Smilin’
3. J.J. Cale Live - J.J. Cale
4. Ha - Talvin Singh
5. Dizzy Spells - The Ex

Dit is de persoonlijke CD top 5 van dit moment van Stan Rijven van beroep muziekjournalist(nooit popjournalist zeggen).Ik bedoel als je langzaam van begrip bent daar kun je zelf ook niks aan doen en daar zijn ook prima dokters en medicijnen voor. maar dit lijstje is toch iets van zonde van de ruimte.Er staan veel cd,op uit 2001. Dit lijstje is ook de tegenhanger van het schaduwkabinet waar veel cd.s op staan die nog moeten verschijnen in januari of februari 2003. Maar is dit lijstje een statement(tegen de keer) of echt serieus te nemen?

Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 18:06 (twenty-three years ago)

stond deze in OOR? hehehe..

"J.J. Cale Live - J.J. Cale"

das helemaal niet zo'n slechte plaat trouwens. =)

Ludo (Ludo), Monday, 23 December 2002 19:31 (twenty-three years ago)

Ik ben er niet zelf bij betrokken, maar ik heb begrepen dat hier op korte termijn iets aan veranderd. Niet zozeer aan Rijvens lijstje - dat als zodanig de eeuwigheid in lijkt te gaan, alswel aan het fenomeen der versteende Moordlijst-(mee)stemmers.

JoB (JoB), Monday, 23 December 2002 20:47 (twenty-three years ago)

Job, dat hoor ik al jaren. Dat de versteende moordlijst-stemmers dienen te verdwijnen en gaan verdwijnen. En wat krijg je er voor terug: jongelingen met zo mogelijk nog een ouwelijkere smaak. Nu houd ik ook niet van lijstjes. Wat een verspilling van tijd. Stel je een top tien samen, kom je er achter dat je nog zoveel dingen hebt gemist of bent vergeten of je effe zijn ontglipt. Of denk jij dat jij alles kan bijhouden. Die veelvoud aan muziek. Die diverse genres. Ik word gek van altijd een mening moeten hebben over muziek. Blerk, maar ja heb net mijn eerste of was het al mijn derde midlife crisis als popcriticus doormaakt. Wat houdt jou op de been?

Monique, Monday, 23 December 2002 21:27 (twenty-three years ago)

Mag ik zo onbescheiden zijn om mezelf als kandidaat-vervanger voor Opa Rijven aan te bieden? Ik beloof een hele jonge smaak in te brengen (Kettel bijvoorbeeld, jongen is net 20 jaar).

Gzz (Gzz), Monday, 23 December 2002 22:26 (twenty-three years ago)

en als we toch bezig zijn: kindamuzik mag ook wel een stuk of wat vertegenwoordigers krijgen. ik beloof elke twee weken trouw een nieuw lijstje. lijstjes zijn leuk, monique. krijg je nieuwe ideeen door. brengen nieuwe muziek met zich mee. strelen je ego. lijstjes zijn leuk.

bas (bas), Monday, 23 December 2002 23:11 (twenty-three years ago)

en als we toch bezig zijn: kindamuzik mag ook wel een stuk of wat vertegenwoordigers krijgen.

KM moet niet teveel naar OOR/VPRO gaan kijken, maar vooral haar eigen dingen doen! Als jullie gewoon in jullie opzet slagen de beste te worden, dan is het vooral dom van de moordlijstsamenstellers jullie niet te vragen. Maar als jullie nu al hard naar OOR kijken en vooral door hen serieus willen worden genomen (ik geloof overigens niet dat dat nu al gebeurt - ook niet door Bas) dan zal het nooit wat met KindaMuzik worden!
Verder ben ik het ontzettend met Bas eens: lijstjes vormen de essentie van het muziekliefhebber zijn!

Martijn Grooten (martijng), Monday, 23 December 2002 23:32 (twenty-three years ago)

Het idee dat je als popjourno pas meetelt als je aan de ML meedoet toont maar weer eens aan hoe klein men hier denkt.

Deze Sub zegt: FUCK DE MOORDLIJST

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 00:11 (twenty-three years ago)

Hoe meer outlets om mijn lijstjes te publiceren, hoe beter, that's my motto! ;-)

Gzz (Gzz), Tuesday, 24 December 2002 00:34 (twenty-three years ago)

kijk het is natuurlijk zo dat je geen betere popjournalist bent wanneer je meewerkt aan het samenstellen van de moordlijst.

aan de andere kant: het leveren van een bijdrage aan de moordlijst kan wel zorgen voor langzame maar structurele verandering.

dat laatste lijkt me nu juist weer een goede zaak.

theo (theo), Tuesday, 24 December 2002 08:30 (twenty-three years ago)

Wat houdt jou op de been?
Ongetwijfeld dat wat ieder ander popjournalist op de been houdt: de onvoorwaardelijke liefde voor muziek. Wie die kwijt raakt kan beter besluiten iets heel anders te gaan doen.

Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 24 December 2002 08:31 (twenty-three years ago)

hoe klein men hier denkt

He, dit slaat toch niet op mij he... ;-)

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 24 December 2002 10:38 (twenty-three years ago)

Dat de versteende moordlijst-stemmers dienen te verdwijnen en gaan verdwijnen. En wat krijg je er voor terug: jongelingen met zo mogelijk nog een ouwelijkere smaak.
'Smaak' is niet wat hier bedoeld wordt. Het gaat om Moordlijst-samenstellers die doodleuk een half jaar geen nieuw lijstje inleveren. Of nog langer (ik zal geen namen noemen). Natuurlijk moeten die eruit. De Moordlijst behoort een actuele lijst te zijn. Maar ik begreep inmiddels van de coördinatrice dat er m.i.v. 2003 streng op toegezien wordt dat mensen zéér regelmatig nieuwe lijstjes gaan aanleveren. Op verzuim komt deportatie te staan. ;-)

Erik van den Berg (Erik van den Berg), Tuesday, 24 December 2002 12:18 (twenty-three years ago)

gewoon elke week een lijstje inleveren en daarmee basta!

Ludo (Ludo), Tuesday, 24 December 2002 13:02 (twenty-three years ago)

Het gaat om Moordlijst-samenstellers die doodleuk een half jaar geen nieuw lijstje inleveren. Of nog langer (ik zal geen namen noemen).

Dan doe ik het maar:

Robert "I Love 2001" Haagsma
1. Know Your Enemy - Manic Street Preachers
2. Just Push Play - Aerosmith
3. The Dealer - Raging Slab
4. Simple Soul - Eddie Reader
5. Songbird - Eva Cassidy

Arjen "laten-we-het-maar-op-lokaal-majorlabel-spul-houden" Davidse
1. Premium Quality... Serve Loud - Peter Pan Speedrock
2. The Chick Singer - Kirsten
3. Blauwe Ruis - Blof
4. Here We Go Stereo - Racoon
5. Ocharme Ik - Flip Kowlier

Waar is Hannelore Hulshof?
1. Disturbed - Coo Coo Cal
2. Kaos - Adam F
3. Miss E…So Addictive - Missy ‘Misdemeanor’ Elliott
4. Malpractive - Redman
5. Space Boogie: Smoke Oddyssey - Kurupt

Lotje IJzermans ...wat doet ze eigenlijk voor de kost nu Lola van de buis is?
1. Sea Change - Beck
2. Trust - Low
3. For The Birds - Frames
4. Lifted - Bright Eyes
5. Folklore - 16 Horsepower

kijk het is natuurlijk zo dat je geen betere popjournalist bent wanneer je meewerkt aan het samenstellen van de moordlijst.

Nee, maar je hebt als popjournalist dan wel een zekere status bereikt en hey, in een sector waar toch niet veel wordt uitbetaald dan moet het dan maar om de props gaan, niet?;-) Het is de fucking Moordlijst, weetjewel, die naam klinkt nog altijd, ook al is de vinger aan de pols ver te zoeken. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat het binnentreden bij het moordlijst-team een hele eer is en een belangrijk moment in je profcarriere, al dan niet na jaren in de marge te hebben geploeterd. Maar je moet haast blind zijn om niet te zien dat de Moordlijst uiteindelijk tot een log en oubollige machine is verworden dat zwaar aan hervorming toe is. Het is als popjournalist je taak, je verdomde plicht om kost wat kost, ten alle tijden op de hoogte te blijven van wat zich in je vakgebied/ specialisme aan nieuws voordoet. Dat is je werk, daarvoor word je betaald. Het is niet de bedoeling dat zaterdagamateurs als de Subs en andere loggers je constant voor moeten zijn. Trek je het niet meer, trek dan je conclusies en maak plaats voor mensen die het wel kunnen.

het leveren van een bijdrage aan de moordlijst kan wel zorgen voor langzame maar structurele verandering.
Shit, als zelfs Theo Ploeg het winterpaleis niet meer met een kapmes wil bestormen dan is het eind echt zoek;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 14:48 (twenty-three years ago)

Shit, als zelfs Theo Ploeg het winterpaleis niet meer met een kapmes wil bestormen dan is het eind echt zoek;-)
van binnenuit ontmantelen heet dat..

theo (theo), Tuesday, 24 December 2002 15:23 (twenty-three years ago)

Het is als popjournalist je taak, je verdomde plicht om kost wat kost, ten alle tijden op de hoogte te blijven van wat zich in je vakgebied/ specialisme aan nieuws voordoet. Dat is je werk, daarvoor word je betaald. (...) Trek je het niet meer, trek dan je conclusies en maak plaats voor mensen die het wel kunnen.

Ariën Rasmijn rules!

Enne, Hannelore Hulshof wijdt zich tegenwoordig aan het moederschap, begreep ik.

Erik van den Berg (Erik van den Berg), Tuesday, 24 December 2002 16:28 (twenty-three years ago)

van binnenuit ontmantelen heet dat...

Riiiight!;-) Hasta la victoria siempre!

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 16:41 (twenty-three years ago)

Voor de duidelijkheid: Che speelde ook golf

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 16:46 (twenty-three years ago)

Maar als jullie nu al hard naar OOR kijken en vooral door hen serieus willen worden genomen (ik geloof overigens niet dat dat nu al gebeurt - ook niet door Bas) dan zal het nooit wat met KindaMuzik worden!

zeggen dat iets niet gebeurt, maar wel insinueren dat het stieken toch zo is. beetje flauw. daarbij kijken we idd wel veel naar de vpro, want daar werken we mee samen. dan krijg je dat.

verder moet er maar eens worden gestopt met dat geschop tegen de moordlijst: het zijn toch maar lijstjes? net als ons schaduwkabinet. door er tegen in te gaan neem je hem juist serieus, en dat kun je door die vaak oubolligheid en logheid van de laatste weken/maanden/jaren (doorhalen wat niet van toepassing is) toch allang niet meer doen. zoals gezegd: lijstjes zijn leuk en informatief. laten we er vooral niet meer van maken dan het is.

bas (bas), Tuesday, 24 December 2002 17:08 (twenty-three years ago)

zeggen dat iets niet gebeurt, maar wel insinueren dat het stieken toch zo is. beetje flauw.

Is waar, excuses daarvoor. Ik wilde vooral voorkomen dat mijn opmerking gezien werd als "gemakkelijke kritiek tegen het grotere". Dat krijg je nogal snel omdat KM voor Think Small zo'n beetje is wat OOR voor KM is.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 24 December 2002 17:23 (twenty-three years ago)

Enne, Hannelore Hulshof wijdt zich tegenwoordig aan het moederschap, begreep ik.

Da's mooi voor haar.
Lijstjes met babyvriendelijke muziek dan? ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 17:28 (twenty-three years ago)

Ach, de moordlijst. Op het einde van het jaar eindigt QOTSA hoog, terwijl het hele jaar door Flip Kowlier het beste werd gevonden. Is men die plaat dan ineens vergeten omdat ie zo vroeg in het jaar was uitgekomen? Helaas is er maar twee platen voor mij dit jaar.

Malcolm Middleton : 5:14 Fluoxy Seagull Alcohol John Nicotine
Danko Jones : Born A Lion

Die draai ik immers nog steeds. Kan je aan de Moordlijst meedoen als je maar 1 of 2 platen van het jaar hebt?

Monique, Monday, 30 December 2002 21:16 (twenty-three years ago)

two weeks pass...
Als je maar 2 platen komt noemen, mag je niet aan de moordlijst meedoen inderdaad;-)

Patrick, Tuesday, 14 January 2003 11:48 (twenty-three years ago)

Lijstjes, lijstjes...
Na het zien van High Fidelity geloof ik heilig in lijstjes :)

AutoStatic (AutoStatic), Wednesday, 15 January 2003 08:37 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.