Dit is de persoonlijke CD top 5 van dit moment van Stan Rijven van beroep muziekjournalist(nooit popjournalist zeggen).Ik bedoel als je langzaam van begrip bent daar kun je zelf ook niks aan doen en daar zijn ook prima dokters en medicijnen voor. maar dit lijstje is toch iets van zonde van de ruimte.Er staan veel cd,op uit 2001. Dit lijstje is ook de tegenhanger van het schaduwkabinet waar veel cd.s op staan die nog moeten verschijnen in januari of februari 2003. Maar is dit lijstje een statement(tegen de keer) of echt serieus te nemen?
― Olaf Molenaar, Monday, 23 December 2002 18:06 (twenty-three years ago)
"J.J. Cale Live - J.J. Cale"
das helemaal niet zo'n slechte plaat trouwens. =)
― Ludo (Ludo), Monday, 23 December 2002 19:31 (twenty-three years ago)
― JoB (JoB), Monday, 23 December 2002 20:47 (twenty-three years ago)
― Monique, Monday, 23 December 2002 21:27 (twenty-three years ago)
― Gzz (Gzz), Monday, 23 December 2002 22:26 (twenty-three years ago)
― bas (bas), Monday, 23 December 2002 23:11 (twenty-three years ago)
KM moet niet teveel naar OOR/VPRO gaan kijken, maar vooral haar eigen dingen doen! Als jullie gewoon in jullie opzet slagen de beste te worden, dan is het vooral dom van de moordlijstsamenstellers jullie niet te vragen. Maar als jullie nu al hard naar OOR kijken en vooral door hen serieus willen worden genomen (ik geloof overigens niet dat dat nu al gebeurt - ook niet door Bas) dan zal het nooit wat met KindaMuzik worden!Verder ben ik het ontzettend met Bas eens: lijstjes vormen de essentie van het muziekliefhebber zijn!
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 23 December 2002 23:32 (twenty-three years ago)
Deze Sub zegt: FUCK DE MOORDLIJST
― Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 00:11 (twenty-three years ago)
― Gzz (Gzz), Tuesday, 24 December 2002 00:34 (twenty-three years ago)
aan de andere kant: het leveren van een bijdrage aan de moordlijst kan wel zorgen voor langzame maar structurele verandering.
dat laatste lijkt me nu juist weer een goede zaak.
― theo (theo), Tuesday, 24 December 2002 08:30 (twenty-three years ago)
― Roger Teeling (Roger Teeling), Tuesday, 24 December 2002 08:31 (twenty-three years ago)
He, dit slaat toch niet op mij he... ;-)
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 24 December 2002 10:38 (twenty-three years ago)
― Erik van den Berg (Erik van den Berg), Tuesday, 24 December 2002 12:18 (twenty-three years ago)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 24 December 2002 13:02 (twenty-three years ago)
Dan doe ik het maar:
Robert "I Love 2001" Haagsma 1. Know Your Enemy - Manic Street Preachers2. Just Push Play - Aerosmith3. The Dealer - Raging Slab4. Simple Soul - Eddie Reader5. Songbird - Eva Cassidy
Arjen "laten-we-het-maar-op-lokaal-majorlabel-spul-houden" Davidse1. Premium Quality... Serve Loud - Peter Pan Speedrock 2. The Chick Singer - Kirsten 3. Blauwe Ruis - Blof4. Here We Go Stereo - Racoon 5. Ocharme Ik - Flip Kowlier
Waar is Hannelore Hulshof?1. Disturbed - Coo Coo Cal2. Kaos - Adam F3. Miss E…So Addictive - Missy ‘Misdemeanor’ Elliott4. Malpractive - Redman5. Space Boogie: Smoke Oddyssey - Kurupt
Lotje IJzermans ...wat doet ze eigenlijk voor de kost nu Lola van de buis is?1. Sea Change - Beck2. Trust - Low3. For The Birds - Frames4. Lifted - Bright Eyes5. Folklore - 16 Horsepower
kijk het is natuurlijk zo dat je geen betere popjournalist bent wanneer je meewerkt aan het samenstellen van de moordlijst.
Nee, maar je hebt als popjournalist dan wel een zekere status bereikt en hey, in een sector waar toch niet veel wordt uitbetaald dan moet het dan maar om de props gaan, niet?;-) Het is de fucking Moordlijst, weetjewel, die naam klinkt nog altijd, ook al is de vinger aan de pols ver te zoeken. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat het binnentreden bij het moordlijst-team een hele eer is en een belangrijk moment in je profcarriere, al dan niet na jaren in de marge te hebben geploeterd. Maar je moet haast blind zijn om niet te zien dat de Moordlijst uiteindelijk tot een log en oubollige machine is verworden dat zwaar aan hervorming toe is. Het is als popjournalist je taak, je verdomde plicht om kost wat kost, ten alle tijden op de hoogte te blijven van wat zich in je vakgebied/ specialisme aan nieuws voordoet. Dat is je werk, daarvoor word je betaald. Het is niet de bedoeling dat zaterdagamateurs als de Subs en andere loggers je constant voor moeten zijn. Trek je het niet meer, trek dan je conclusies en maak plaats voor mensen die het wel kunnen.
het leveren van een bijdrage aan de moordlijst kan wel zorgen voor langzame maar structurele verandering.Shit, als zelfs Theo Ploeg het winterpaleis niet meer met een kapmes wil bestormen dan is het eind echt zoek;-)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 14:48 (twenty-three years ago)
― theo (theo), Tuesday, 24 December 2002 15:23 (twenty-three years ago)
Ariën Rasmijn rules!
Enne, Hannelore Hulshof wijdt zich tegenwoordig aan het moederschap, begreep ik.
― Erik van den Berg (Erik van den Berg), Tuesday, 24 December 2002 16:28 (twenty-three years ago)
Riiiight!;-) Hasta la victoria siempre!
― Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 16:41 (twenty-three years ago)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 16:46 (twenty-three years ago)
zeggen dat iets niet gebeurt, maar wel insinueren dat het stieken toch zo is. beetje flauw. daarbij kijken we idd wel veel naar de vpro, want daar werken we mee samen. dan krijg je dat.
verder moet er maar eens worden gestopt met dat geschop tegen de moordlijst: het zijn toch maar lijstjes? net als ons schaduwkabinet. door er tegen in te gaan neem je hem juist serieus, en dat kun je door die vaak oubolligheid en logheid van de laatste weken/maanden/jaren (doorhalen wat niet van toepassing is) toch allang niet meer doen. zoals gezegd: lijstjes zijn leuk en informatief. laten we er vooral niet meer van maken dan het is.
― bas (bas), Tuesday, 24 December 2002 17:08 (twenty-three years ago)
Is waar, excuses daarvoor. Ik wilde vooral voorkomen dat mijn opmerking gezien werd als "gemakkelijke kritiek tegen het grotere". Dat krijg je nogal snel omdat KM voor Think Small zo'n beetje is wat OOR voor KM is.
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 24 December 2002 17:23 (twenty-three years ago)
Da's mooi voor haar.Lijstjes met babyvriendelijke muziek dan? ;-)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 24 December 2002 17:28 (twenty-three years ago)
Malcolm Middleton : 5:14 Fluoxy Seagull Alcohol John NicotineDanko Jones : Born A Lion
Die draai ik immers nog steeds. Kan je aan de Moordlijst meedoen als je maar 1 of 2 platen van het jaar hebt?
― Monique, Monday, 30 December 2002 21:16 (twenty-three years ago)
― Patrick, Tuesday, 14 January 2003 11:48 (twenty-three years ago)
― AutoStatic (AutoStatic), Wednesday, 15 January 2003 08:37 (twenty-three years ago)