waarheen, waarvoor?

Message Bookmarked
Bookmark Removed
ok, daar ben ik weer eens, zei de gelukkige gek, maar... waar moeten we heen de eerste weken van het nieuwe jaar. ok, je kunt naar MIJN feestje voor het ouwe jaar komen. mail me maar of bel naar 020-6141123 en je bent welkom, (met ceedee's!)(om de hoek bij OCCinit maar...waar gaan we heen in het nieuwe jaar? wat moeten we gaan zien? ikzelf hoop op een optreden van Beezewax, als het zover is horen jullie het...vraag het anders aan Rockxs, die heeft een paar nummers voor zijn kiezen gekregen middels zijn sinterklaasceedee, maar...jaa...waar moeten we dan verder heen? geef eens een tip en ook buitenland mag hoor!
groeten seb.

sebastiaan van den corput (sebastiaan van den corput), Tuesday, 31 December 2002 00:45 (twenty-three years ago)

Hier meteen maar een paar tips voor de komende maanden middels een kleine greep uit de agenda’s:

Paradiso heeft een k-Tsjoem-avond (14 januari met Miss Black America, Voicst en Muzieklab (een project met mensen uit zea, Suimasen en Artefact)), Mary Timony (7 februari), Negativland (8 februari met een lezing helaas, maar dat is beter dan niks) en Ministry (24 februari).

Patronaat in Haarlem: zondagmiddag 5 januari: Windsor For The Derby + El Camino en een week later: Seedling + Damer + De Straaljagers (feat Barbara Stok) + Seesaw. Allemaal gratis en voor niks. In april Bola, Pan Sonic, Gescom, Kim Cascone en Suicide tijdens het Toon Festival in Haarlem.

OCCII: o.a. Seedling, Zoppo, Zany (10 januari), LVR cd presentatie (17 februari), Deerhoof (5 februari), Numbers (7 maart) en Shipping News (3 april).

In maart in de Melkweg: Asian Dub Foundation, The Residents, Flaming Lips, The Mad Capsule Markets en (ahum) The Bangles.

De eerste vier maanden van het jaar kunnen wat livemuziek betreft al niet meer stuk.

Vido Liber (Vido), Tuesday, 31 December 2002 01:33 (twenty-three years ago)

LVR cd presentatie (17 februari)

Dat moet natuurlijk zijn: 17 Januari. Optredende bands: Gitbox!, Blimey! en Damer.

Verder kan ik je ernstig aanbevelen de concertagenda van Think Small eens door te spitten.

Jan, Tuesday, 31 December 2002 09:46 (twenty-three years ago)

Paradiso:
16/1 - Skidmarks/Riplets
17/1 - Cave In
20/1 - Electric Six
24/2 - Ministry

Melkweg:
12/1 - The Get Up Kids
18/1 - Electronation
29/1 - Beth Gibbons & Rustin' Man
11/2 - The Datsuns

Patronaat:
30/1 - De Kift / Stuurbaard Bakkebaard
1/2 - Gluecifer
6/2 - The Ex

Waterfront:
23/1 - High On Fire / Mastodon
27/2 - Amon Tobin

Nighttown:
1/2 - Solomon Burke

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 31 December 2002 11:44 (twenty-three years ago)

30-3-03 Sisters of Mercy in de HMH.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Tuesday, 31 December 2002 12:50 (twenty-three years ago)

hahahaha! dat zal me een feest worden...

marieke (marieke), Tuesday, 31 December 2002 12:54 (twenty-three years ago)

hahaha, maar natuurlijk wel weer even leuk fossielen kijken... ook leuk is dat bij we love eighties in de paradiso... ben benieuwd wat er dit jaar weer uit de as herrijst... of nog steeds, of alweer...

sebastiaan van den corput (sebastiaan van den corput), Friday, 3 January 2003 15:27 (twenty-three years ago)

Hou je vast:

Jay-Z: 30/1 @ HMH (voor het eerst in Nederland)
Nas: 8/2 @ Melkweg (voor het eerst in jaren in Nederland, voor het eerst als hoofdact, voor het eerst in een kleine zaal)
The Roots: 2+3/4 @ Paradiso (twee avonden achter elkaar!)

JoB (JoB), Saturday, 4 January 2003 12:09 (twenty-three years ago)

Gisteravond naar Alamo Race Track en Caesar in Winston bijvoorbeeld.

Norbert Pek (Norbert Pek), Saturday, 4 January 2003 13:32 (twenty-three years ago)

In de beste hip-hop traditie zullen van de 3 acts van Job er minstens 2 op het laatste moment afzeggen. Wedden?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 4 January 2003 14:56 (twenty-three years ago)

hahaha, maar natuurlijk wel weer even leuk fossielen kijken...

Toch geen vleermuizen en ander gespuis?
Het is toch al geruime tijd een rockband? Of volgens de officiele site: We are a rock'n'roll band. And a pop band. And an industrial groove machine.

Ik ben wel benieuwd moet ik zeggen. Hun laatste ('Vision Thing') vind ik nog steeds een erg goede plaat al is ie alweer 12 jaar oud.

Misschien is het inderdaad allemaal vergane glorie, we zullen zien.

Marcel Verhoeven (Marcel Verhoeven), Saturday, 4 January 2003 16:36 (twenty-three years ago)

In de beste hip-hop traditie zullen van de 3 acts van Job er minstens 2 op het laatste moment afzeggen. Wedden?

Goed. The Roots heb ik al minstens vier keer in Nederlan gezien, waaronder op Drum Rhythm en Pinkpop, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Jay-Z krijgt zo veel geld voor zijn optreden (5000 bezoekers x 35 euro is een omzet van 175.000 euro) dat zelfs hij dat de moeite waard zal vinden. Nas in The Max is inderdaad bijna te mooi op waar te zijn. In potentie het beste optreden van het jaar. We zullen zien.

JoB (JoB), Saturday, 4 January 2003 20:33 (twenty-three years ago)

Jay-Z krijgt zo veel geld voor zijn optreden (5000 bezoekers x 35 euro is een omzet van 175.000 euro) dat zelfs hij dat de moeite waard zal vinden.

Als hij de zaal vol krijgt en met €35 per kaartje zou dat weleens tegen kunnen vallen. Hip-hop fans zijn niet van die fanatieke concertbezoekers.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 5 January 2003 12:54 (twenty-three years ago)

11 Jan. Miss Black America + Feverdream - Bakkerij Castricum (ok, dat is al geweest, he he he. Feverdream speelde zowaar bijna alleen nieuw spul en MBA zou redelijk scoren in de categorie "Is Wel Grappig Maar Meer Ook Niet")
18 Jan. Winterpop met o.a. Voicst, November en Skip The Rush (ben vooral benieuwd naar November, w'schijnlijk overtroeven ze Gardin met gemak)
6 Feb. Atom Bomb Pocket Knife - SCSI Cell Den Haag (misschien samen met Feverdream)
16 Feb. Oil + Mono - Winston Kingdom (Ik verwacht hier alle Amsterdamse Muziek Autoriteiten (AMA's) en als de show goed is wil ik iedereen achter de oren zien krabben en zich afvragen, waarom?)
4 Apr. Shipping News - OCCII (sorry Gert, kleine rectificatie. W'schijnlijk mogen wij het v'programma doen, dat zou super zijn)
Verder ga ik zeker naar De Kift. En het is jammer dat ik 7 Feb. zelf moet spelen want Mary Timony, daar moet je heen. Baal nu al.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 14 January 2003 12:11 (twenty-three years ago)

Ow, Winterpop is in de Donkey Shot te Heemskerk. Weer een JC die is opgeslokt door een Stichting Welzijn en die ik niet lang meer geef.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 14 January 2003 12:14 (twenty-three years ago)

4 Apr. Shipping News - OCCII

zowel de over het algemeen goed geïnformeerde Southern-site en de over het algemeen slecht geïnformeerde OCCII-site geven nog 3 april aan. Wat voor muziek maken die lui eigenlijk? Iets zegt me dat ik het ergens van ken, al zou ik niet weten waarvan.

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 14 January 2003 12:40 (twenty-three years ago)

Shipping News? Is met Jeff Mueller van June Of 44. Om het maar te categoriserenbagataliserencatalogiseren, deze mannen zijn een beetje de voortrekkers van de Chicago Post-Rock crew. Vrij lang uitgesponnen dragende nummers met mooie riffs en blijvend interessante spanningsbogen. Save Everything, hun eerste plaat, kan wel tippen aan het beste van June Of 44.
En ik begin nu ook hevig te twijfelen, het zal idd wel de 3e zijn.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 14 January 2003 14:36 (twenty-three years ago)

Shipping News is aardig en zal helemaal tot z'n recht komen in een kleine zaal met de intieme sfeer. Het is alleen afwachten of ze het een hele set spannend kunnen houden.

Norbert Pek (Norbert Pek), Tuesday, 14 January 2003 16:18 (twenty-three years ago)

Het is ze de vorige keer (o.a. in waterfront) ook gelukt dus het komt wel goed denk ik.

AutoStatic (AutoStatic), Tuesday, 14 January 2003 16:26 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.