volkskrant vs. gonzo circus

Message Bookmarked
Bookmark Removed
In de volkskrant van 19 maart stond een recensie over gonzo circus.
het blad wordt beschuldigd van betweterigheid en amateurisme (door specialisme)

de recensent vindt alleen het gonzo-interview waar enthousisme uit spreekt (met Thomas Morr) goed.

is het omgekeerde ook niet van de volkskrant te zeggen? naast het betwetwerige populistische toontje zij zijn a-specialistisch en doen meer aan sfeerverslag dan aan inhoud.
kijk naar de artikelen vandaag over raymzer en over muziekgroep nederland. dat gaat meer over de persoon dan over de muziek, over over hoe ze op elke andere trend springen.

benieuwd naar jullie reactie.

joost heijthuijsen, Thursday, 20 March 2003 14:08 (twenty-three years ago)

tja, door alle oorlogszaken heb ik de Volkskrant niet goed doorgespit. juist de recensie van Gonzo Circus heb ik over het hoofd gezien. jammer, het is namelijk moeilijk reageren op iets dat je zelf niet gelezen hebt. kan iemand de tekst hier alsnog plaatsen?

theo (theo), Thursday, 20 March 2003 16:54 (twenty-three years ago)

Ik heb het hier liggen en zal het eens scannen als ik in de buurt van een scanner ben (kan wel even duren, dus als iemand anders het kan doen: graag).

Het is wel goed te weten dat het artikele staat in een rubriek waar nieuwe tijdschriften worden besproken. Een deel van de kritiek is objectief juist, laatste nummer verscheen drie maanden te laat, sommige besproken CD's zijn (daardoor) een jaar oud.
Verder is de "recensie" niet zo negatief als hierboven beschreven, eerder geschreven door iemand met niet al teveel kennis van zaken (Pablo Cabenda - nooit van gehoord). Dat leidt tot kritiek op teveel incrowd-terminologie (onvermijdelijk bij muziekbladen) of zeggen dat het feit dat de hoofdredacteur Shakira goed vindt van leeuwenmoed getuigt.

Martijn Grooten (martijng), Thursday, 20 March 2003 17:14 (twenty-three years ago)

naast het betwetwerige populistische toontje

Dat is waar het succes van de Volkskrant op is gebaseerd: populisme voor de zichzelf heel progressief vindende, maar stieken behoorlijk conservatief zijnde, mens met een HBO of universitaire opleiding.

zij zijn a-specialistisch

Daarvoor is het natuurlijk een krant.

en doen meer aan sfeerverslag dan aan inhoud.

Dat hangt weer samen met dat a-specialistische. In een Volkskrant artikel moet je weinig achtergrondkennis en specifieke interesse bij de lezer veronderstellen, waardoor je als snel op een human interest verhaal uitkomt.

Dat leidt tot kritiek op teveel incrowd-terminologie (onvermijdelijk bij muziekbladen)

Jargon is altijd slecht, dus daar hebben ze wel een punt.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 20 March 2003 17:52 (twenty-three years ago)

Jargon is altijd slecht, dus daar hebben ze wel een punt.
onzin zonder jargon geen communicatie.

theo (theo), Thursday, 20 March 2003 18:52 (twenty-three years ago)

Jargon is altijd slecht, dus daar hebben ze wel een punt.

onzin zonder jargon geen communicatie.

of het nu goed of slecht is, je ontkomt er in bepaalde situaties niet aan. daarbij daagt het de lezer uit om zich te bekwamen in de voor hem of haar onbekende terminologie. tenminste, dat zou wel moeten.

bas (bas), Thursday, 20 March 2003 18:57 (twenty-three years ago)

Jargon moet kunnen, maar een term definieren/ uitleggen [één keer is dan ook genoeg] in plaats van zomaar droppen is wel zo netjes. Doe je niet alleen je lezers, maar ook achteloze VK-muziekredacteuren een dienst mee.

Ariën Rasmijn (Ariën), Thursday, 20 March 2003 19:28 (twenty-three years ago)

Theo hoe heb je het kunnen missen?!? :)
Tsja onvermijdelijk dat hier een blik Subjectivisme voor wordt opengetrokken (zoals bij elke scheet in popland ;). Persoonlijk vond ik het een beetje een zeikerig stukje, beetje slecht geschreven, ook al is veel van de kritiek wel terecht (ik heb niks met Gonzo Circus maar toevallig dat nummer heb ik). Ik krijg een beetje het idee dat de VK zichzelf aan het profileren is als fakkeldrager van "hoe het moet" kwa popschrijven (was dat laatst in die Hornby recensie van Gijsbert Zzzz niet een subtiele aanval op De Subjectivisten toen hij zijn afschuw uitsprak over persoonlijke verhalen over muziek als verschrikkelijk jaren zeventig gedoe? :)

Omar (Omar), Thursday, 20 March 2003 19:54 (twenty-three years ago)

ik vind de kritiek op de vertraging wel raar.
Cabenda verwijt Gonzo dat het drie maanden te laat is, terwijl de stuurgroep van Gonzo zelf schrijft dat het hun spijt. Aan de lay-out en aan het (incidentele) editorial is ook te zien dat het om een nieuwe start van het blad gaat.
Als Cabenda Gonzo vier maanden geleden kocht, en dan zou klagen dat het nummer te laat komt, zou ik het volledig begrijpen. Zou het een goed staaltje van onderzoeksjournalistiek zijn. Wij (als medewerkers) klaagden daar toen ook over.

Als Cabenba een goed journalist is, valt hem ook op dat Gonzo nu opeens geen hoofdredacteur meer heeft. (Dat kan hij zelfs op 3voor12 gelezen hebben.) Hieruit valt op te maken dat er een nieuwe start wordt gemaakt.

Goed als je Gonzo bekritiseert. Maar wees wel oprecht en haal er geen oud zeer bij. En help eventueel mee met die nieuwe start. want de lage landen schreeuwen om een onafhankelijke popjournalistiek die niet van releasschema's, topveertigs en tournees aan elkaar hangt!
misschien is het zelfs een opstap naar de volkskrant!

joost heijthuijsen, Thursday, 20 March 2003 20:49 (twenty-three years ago)

Goed als je Gonzo bekritiseert. Maar wees wel oprecht en haal er geen oud zeer bij. En help eventueel mee met die nieuwe start. want de lage landen schreeuwen om een onafhankelijke popjournalistiek die niet van releasschema's, topveertigs en tournees aan elkaar hangt!
misschien is het zelfs een opstap naar de volkskrant!

mooi geschreven! dat soort retoriek kennen wij hier in Nederland niet. Hier hebben we alleen saaie pieten die houterig hun zinnen declameren of mooie jongen - charmeurs - die elke dag iets anders beweren. zucht. zou er nog werk voor me zijn in Gent?

theo (theo), Thursday, 20 March 2003 20:53 (twenty-three years ago)

ha, de ironie speelt op.
ik ben trouwens gewoon een nederlander.
en gonzo is gezeteld in leuven.
en volgens mij probeert gonzo gewoon iets meer saaie pieterig te zijn dan de volkskrant, met al hun verhalen over drugs gebruikende popgroepjes. (in wezen bedrijft volkskrant meer gonzo-journalisme dan gonzo)

joost heijthuijsen, Thursday, 20 March 2003 21:07 (twenty-three years ago)

mooi geschreven! dat soort retoriek kennen wij hier in Nederland niet.
ik ben trouwens gewoon een nederlander.

Heb ik wel eens gemeld hoe ongelooflijk ik in mijn sas ben met dit forum? ;-0

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 20 March 2003 21:14 (twenty-three years ago)

tja, nogmaals ik ken het artikel in de Volkskrant niet. jammergenoeg ligt de editie van 19 maart al in de kattenbak. ik waag een gok.

het probleem met de Volkskrant is dat ze denkt als een krant. kranten willen objectief nieuws brengen. hoe ze daarbij komen is me een raadsel. objectief nieuws brengen is immers een onmogelijkheid. het kan zijn dat ze zulks bij kranten nog niet weten. dat zou kunnen.

afgeleide is dat ze kunst, cultuur en wetenschap ook objectief willen brengen. popmuziek, dat bij kranten steevast onder cultuur wordt geschaard dient ook objectief te worden gebracht. die taak is weggelegd voor de popredactie. mannen en - soms - vrouwen die doorgaans avontuurlijker schrijven dan hun politieke collega's. het wereldnieuws versla je immers anders dan de nieuwe plaat van The Eighties Matchbox B-Lines Disasters. dat denken die popmannetjes, maar dat denken de 'echte krant-journalisten' niet. die zijn van mening dat er slechts één manier van journalistiek bedrijfen is. Cabenda is er zo eentje. iemand die het nog niet begrijpt.

overigens begrijpen de popmannetjes het ook niet. journalistiek is altijd subjectief, zo ook wereldnieuws en politiek. het zou heel wat betere media opleveren als ze dat eens zouden snappen. zie The Guardian, de beste krant ter wereld.

terug naar Gonzo. wat mij betreft inderdaad te weinig Gonzo, maar wel diepgravend en journalistiek. wie er niets van begrijpt begint natuurlijk over incrowd en amateurisme. en dat lijkt me dan eerder een compliment dan een aanval.

overigens is de kwaliteit van de popbijdragen in de Volkskrant niet bijzonder goed en bovenal wisselend van kwaliteit. daarbij zijn de 'dance' stukjes in de Kunst bijlage wel erg gemakkelijke zoethoudertjes.

theo (theo), Thursday, 20 March 2003 21:32 (twenty-three years ago)

Nu ja, dat weten kranten best. Ze brengen het nieuws vanuit hun eigen ideologie natuurlijk. Links, rechts, midden, katholiek, etc. Hoe objectief kun je zijn? Nadeel is echter dat de verzuiling (voorlopig) verdwenen is, en het daarom gissen is naar wie je lezers zijn. Je kunt vandaag de dag best een katholieke krant lezen terwijl je een ander geloof aanhangt of zelfs heiden bent. Kranten zijn op zoek naar een gezicht. De Volkskrant is een van de kranten die daar het meeste moeite mee lijkt te hebben. Muziekjournalistiek word volgens mij nooit vanuit geloofsovertuiging of een andere zuil bedreven (zelfs niet bij de Subs), ongeacht de krant. Misschien dat blackmetal niet in de Staphorster Courant staat, maar da's dan ook alles...

Roger Teeling (Roger Teeling), Thursday, 20 March 2003 21:43 (twenty-three years ago)

of het nu goed of slecht is, je ontkomt er in bepaalde situaties niet aan.

Maar je wilt het in een journalistiek blad wel graag vermijden. We hebben het hier over Gonzo Circus, niet over the Journal of Applied Amplified Musical Instruments ("In the normal playing of the electric guitar the bottom string is tuned to E(1). In some types of rock however it is tuned down to D, a tuning known as 'dropped D tuning'(2). One of the better known guitar players that is known to use this tuning is Adam Jones of Tool. Although technically quite limited his inventive use of effects and harmonics makes him sound quite intricate and makes him well-respected among his peers (3) [...]Further research however will be necessary to determine to what extent Tool's use of drop-D tuning influences the emotional response of the listener and whether the effect that was measured in this study can also be found in similar groups of a different ethnic background.")

daarbij daagt het de lezer uit om zich te bekwamen in de voor hem of haar onbekende terminologie. tenminste, dat zou wel moeten.

Ik word al niet blij als ik een artikel over mijn eigen vakgebied in jargon moet lezen in de PNAS of de JBC. Als ik dan een theoretisch natuurkundig tijdschrift voor mijn neus krijg, ren ik huilend weg. En de meeste mensen met mij.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 20 March 2003 22:49 (twenty-three years ago)

(muziek)wetenschappelijke theorie is iets anders dan gefundeerde (opinie) journalistiek

het is niet interessant in een intervieuw of een muzikant een jointje opsteekt (omdat je hem maar 10 minuten mag interviewen, en je 2 pagina's te vullen hebt)
het is niet interessant in een intervieuw hoe de muzikant zijn jointje opsteekt of rolt
het is wel interessant waarom een muzikant een jointje opsteekt
het is wel interessant als een muzikant een jointje opsteekt en het de muziek beinvloedt
etc...

joost heijthuijsen, Thursday, 20 March 2003 23:00 (twenty-three years ago)

Als rechtstreeks betrokken partij (die zijn Shakira-fascinatie ternauwernood overleefd heeft), wil ik graag mijn duit in het zakje doen. Iedereen heeft recht op z'n mening, dus ook mijnheer Cabenda. Ik lees geen Volkskrant, weet niets over hun achtergrond of strekking. Als redacteur van het besproken tijdschrift in kwestie, vind ik het fijn dat er over ons geschreven wordt (dat was ooit anders): als we er één lezer/abo door winnen, ben ik al tevreden (die Vlaamse bescheidenheid!). En polemiek genereren is mijns inziens nooit nadelig voor een tijdschrift. Behalve de slechte timing (het nieuwe nummer ligt volgende week al in de winkel, het besproken exemplaar is twee maanden oud) is het enige dat mij stoort de kop van het artikel, die ik niet representatief en niet correct vind. Maar wellicht ben ik te nauw betrokken.

Bedoeling van dat voorwoord, dat uitgebreid wordt geciteerd in de recensie, was een verduidelijking van de problemen die het blad de laatste maanden had doorworsteld. Moet dus vooral gezien worden tegen het licht van wat vooraf ging. Niets meer, maar ook niets minder. Ik denk dat journalistieke eerlijkheid te prefereren is boven vage beloftes en halfbakken dagdromen.

De journalist verwijt ons slechte communicatie. Als ik het goed begrijp, doelt hij vooral op een dubbelzinnige toon, nu eens te specialistisch, dan weer willen vulgariseren. Dat er meer vragen worden gesteld dan antwoorden worden aangereikt. Nu is een tijdschrift in se natuurlijk de som van een aantal individuen, die samen een podium krijgen. Behalve eindredactie (taaltechnisch) wordt de mening van iedere recensent/interviewer onverkort en ongecensureerd weergegeven. Dat hierdoor verschillen in visie, mening, appreciatie en stijl ontstaan, is logisch en mijns inziens ook niet nadelig. De lezer/luisteraar wordt aangezet om zelf zijn eigen mening te vormen. Het zou pas echt belerend zijn als alle medewerkers rabiaat een zekere muziekkeuze als enige juiste (en politiek correcte) aan de lezer zouden willen opdringen. Laat alle bloemen bloeien, en zo.

Als gespecialiseerd muziekblad (voor meerwaardezoekers, ahum, mijnheer Cabenda, met de tong in de wang) is het moeilijk om jargon of technische termen te vermijden. Van Engelse muziekkritiek wordt dit zonder morren geaccepteerd, waarom dan eens geen poging wagen in onze moedertaal? Er wordt veel te weinig op een bloemrijke en geïnspireerde manier over muziek geschreven (waarmee ik niet pretendeer dat GC daar altijd zou in slagen, verre van). Toegegeven, het is soms balanceren op een slappe koord: tussen de populistische route van ‘het zijn maar muziekjes dus laten we niet moeilijk doen’ en anderzijds van doorwrochte en serieuze stukken die goed gedocumenteerd zijn en daarbij muziekhistorisch verantwoord zijn. En dat hoeft dan niet noodzakelijk in humorloze betweterij te verzanden. Voor beiden is een publiek. En ik zie het als een uitdaging om soms die grenzen te doorbreken. Zoals de meeste forumbezoekers met mij zullen beamen, is het niet zo eenvoudig om op een onderhoudende en niet-vooringenomen manier een niet-specialistisch stuk te schrijven over een muzikant/artiest/genre. Er zijn nu eenmaal bepaalde referentiekaders die je in acht moet nemen, om niet te verzanden in gratuite en inwisselbare commentaren (denk aan de poprecensenten die elke instrumentale plaat steevast beschouwen als een denkbeeldige soundtrack…).

Tom Theunissen, Thursday, 20 March 2003 23:19 (twenty-three years ago)

als we er één lezer/abo door winnen, ben ik al tevreden (die Vlaamse bescheidenheid.
dan kan ik u wel zeggen dat het me enorme moeite kost om abonnee te worden. heeel lang was ik dat tot mijn abonnement plotseling ophield. daarna heb ik diverse pogingen gedaan lid te worden (inclusief geld overmaken op uw nederlandse rekening). vervolgens ben ik in de mailpen geklomen waarop geen reactie volgde. zelfs bellen haalde niets uit. u begrijpt dat ik één van uw trouwste lezers ben: ik koop het magazine namelijk nog steeds.

theo (theo), Friday, 21 March 2003 07:18 (twenty-three years ago)

Als mede Gonzo-scribent vond ik het Volkskrant stukje ook wat vreemd. Er valt namelijk genoeg gerede kritiek op Gonzo te spuien, maar dat stond er net niet in. Bijvoorbeeld over de opbouw van het blad, maar blijkbaar is een krantenjournalist minder goed in staat te zien waar een tijdschrift aan moet voldoen. Daardoor prefereer ik immer muziekartikelen in een tijdschrift boven die artikelen in een krant. Een tijdschrift geeft net iets meer ruimte om een goed verhaal op te bouwen.

En dat jargon vind ik juist wel fijn, er zijn toch legio artiesten die ik ontdekt heb dankzij de namedropping en het incrowd-jargon van mijn collega's. Zo moet je de GC ook lezen en beluisteren, denk ik.

Alex van der Hulst, Friday, 21 March 2003 13:13 (twenty-three years ago)

Voor zij die het artikelen niet hebben gelezen:

http://www.math.kun.nl/~grooten/images/gonzo.jpg

Martijn Grooten (martijng), Friday, 21 March 2003 14:12 (twenty-three years ago)

oke. ik begrijp nu de strekking van het stukje. en alhoewel ik Gonzo Circus altijd met veel plezier lees, herken ik ook wel onderdelen van Cabenda's commentaar.

tijdschriften als Gonzo en The Wire, om er twee te noemen, richten zich bewust op onbewust op een bepaalde groep muziekliefhebbers. dat leidt weer tot een specifieke stijl en vorm.

ooit in een ander leven als redacteur bij Opscene nam ik een beetje dezelfde ontwikkeling plaats. Opscene bestond en was populair bij een bepaalde groep muziekliefhebbers, maar vernieuwde niet echt meer.

wat ik met vernieuwen bedoel? de grenzen van de populaire muziekcultuur aftasten, experimenteren met inhoud en vorm. Opscene was gewoon. wie Opscene kocht wist precies wat te verwachten. daar is niets mis mee. en daar gaat ook de kritiek van Cabenda mank. Gonzo heeft een heel ander doel dan hij Gonzo toedicht.

wel legt hij de vinger op de zere plek. want er is geen tussenalternatief. zeg maar een tijdschift links van Oor en rechts van The Wire. het is of populistisch gewauwel door would-be-journalistjes of het is pseudo-intellectuele incrowd vertellingen.

mijn - let wel: mijn, niet het - favo tijdschrift over muziek combineert het best uit beide bladen. inhoudelijke artikelen over belangrijke mensen en ontwikkelingen op alle vlakken van de popcultuur geschreven als een advertentie voor hippe sportschoenen met bijbehorend beeldgebruik. uiteraard niks geen knieval richting populisme door de inhoud minder inhoud te maken. nee nee, flitsende schrijfstijl en plaatjes maar wel de diepte in. maar waar vind je dat tegenwoordig nog? CareLessTalkCostsLives lukt het af en toe. jammer alleen dat ik niet houd van vraag-antwoord verhaaltjes en ook niet gek ben op de eighties vormgeving die CTCL gebruikt.

wat meer fliten en wellicht wat meer shakira en Britney en Gonzo is aardig op weg.

theo (theo), Friday, 21 March 2003 16:40 (twenty-three years ago)

'maar waar vind je dat tegenwoordig nog?'

Waar vond je het vroeger?

Roger Teeling (Roger Teeling), Friday, 21 March 2003 16:49 (twenty-three years ago)

Cabenda's artikel is allereerst een wat gratuite schot voor open doel. Publicaties die op vrijwilligers steunen, van bladen als GC en wijlen Opscene, tot aan zeer onregelmatige labour-of-love publicaties als Badaboom Grammophone tot aan sites als Pitchfork, Kindamuzik en natuurlijk De Subs hebben allemaal steevast problemen met continuiteit, zij het financieel, organisatorisch [wat nou deadlines of eindredactie?;-)] of kwalitatief [niet elk stuk of schrijver is even sterk]. Het is het aard - en ook een beetje de charme - van het beestje. Meer dan dat, het is een gegeven. Iemand die dit soort publicaties voor zijn werk moet volgen hoort dit gewoon te weten en Cabenda heeft, in ieder geval aan dit adres, zijn brevet van onvermogen afgeleverd met dit artikel.

mijn - let wel: mijn, niet het - favo tijdschrift over muziek combineert het best uit beide bladen. inhoudelijke artikelen over belangrijke mensen en ontwikkelingen op alle vlakken van de popcultuur geschreven als een advertentie voor hippe sportschoenen met bijbehorend beeldgebruik.

...aah, ook ik las ooit The Face...

;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 21 March 2003 19:51 (twenty-three years ago)

Ik herken me wel in Cabenda's kritiek op Gonzo - op welk nummer dan ook. Een jaar of wat geleden las ik het zeer regelmatig, al ging het me bij aanschaf vooral om de cd, en ik ben ook eens op de burelen van het blad te Leuven geweest.
Gonzo is een prijzenswaardig initiatief, zoals ik het opzetten van een eigen label of het beginnen van een bandje vanwege alle moeite te prijzen vind.
Gonzo is echter op geen enkele manier serieus te nemen, zoals je gesprekken met je maten in de kroeg over muziekjes niet serieus moet nemen - maar je er wel mee kunt vermaken. En dat is nou net het probleem van het tijdschrift. Ik vermaak me er niet mee.
Schrijvers van Gonzo kunnen heel goed namen noemen, maar heel slecht uitleggen. Het zijn over het algemeen liefhebbers en enthousiastelingen die diverse basisregels van journalistiek niet of nauwelijks beheersen, en ook objectief gezien niet kunnen schrijven. Strenge eindredacteuren, of ze nu voor een gespecialiseerd popmagazine werken of bij een krant, accepteren nooit of te nimmer de woordenpoeperij waar Gonzoredacteuren mee wegkomen.
Mijn mening is dat álle Belgische popcultuur-journalisten het liefst voor Humo zouden werken, en proberen om de moeilijk te omschrijven en nog moeilijker te vangen tone-of-voice van Humo (vilein literair cabaret, zoiets) te benaderen, maar daar jammerlijk in mislukken.

Dat betekent nog niet dat je geen goed Belgisch muziekblad kunt maken, of any muziekblad eigenlijk. Mijn probleem met Gonzo, niet grensgebonden, was dat er altijd zo fokking MOEILIJK werd gedaan over muziek, de humorloosheid waar Pablo Cabenda (vaste medewerker van de kunstredactie, Martijn, lees die krant eens wat vaker) het over heeft. Waarom een zin met 400 woorden van zes lettergrepen gebruiken als je het ook in drie korte zinnen kunt uitleggen?

Britse en Amerikaanse popjournalistiek waar ik van houd, bijvoorbeeld die in Spin, veronderstelt ook voorkennis bij de lezer, behandelt zeker niet de makkelijkste muziek, maar doet dat met een lichtvoetige combinatie van humor en kennis-van-zaken, die je bij continentale muziekschrijvertjes maar zelden tegenkomt - iets wat mijzelf, een continentaal muziekschrijvertje, bij tijd en wijle frustreert.

Mijn punt is: bij het lezen van Spin wordt een enthousiasme over muziek overgedragen, krijg ik zin om plaatjes op te zetten, om plaatjes te kopen. Bij het lezen van Gonzo krijg ik het gevoel dat ik naar een onbegrijpelijke wiskundige formule zit te staren. Gonzo swíngt niet - afgezien van de gratis cd dan.

guuzh, Saturday, 22 March 2003 15:13 (twenty-three years ago)

Overigens, dat best-of-both-worlds-blad waar Theo het over heeft, dát zou ik ook wel eens willen lezen.

Guuzh, Saturday, 22 March 2003 15:15 (twenty-three years ago)

dank. u. voor het compliment. meneer cabena. over thomas morr. bedoel ik. hopelijk. swingt mijn antwoord. jan. mies. kat. hond. in irak valt een bom. boem.

serge de pauw, Friday, 28 March 2003 16:21 (twenty-three years ago)

Ach, Serge denkt dat hij Paul van Ostaijen is. Die swingde wel, trouwens.

Gzz (Gzz), Friday, 28 March 2003 16:45 (twenty-three years ago)

thom als je dit leest, sorry dat ik je nooit antwoordde!

nathalie (nathalie), Saturday, 29 March 2003 14:49 (twenty-three years ago)

de nieuwe gonzo is uit. heb nog niets gelezen maar mijn complimenten gaan uit naar de nieuwe strakke vormgeving. erg cool. en ik houd van cool. arme thom.

theo (theo), Sunday, 30 March 2003 09:22 (twenty-three years ago)

Ja Theo heeft gelijk. Mooie cover en fijne vormgeving. Alleen dat insider-Vlaams gaat mijn hoofd af en toe van tollen. ;)

Omar (Omar), Sunday, 30 March 2003 09:44 (twenty-three years ago)

Het blad ziet er inderdaad fraai uit. Ik moest alleen wel weer lachen toen ik zag dat er in het artikel over het Desoto-label bij de foto van Dismemberment Plan als onderschrift 'Burning Airlines' stond. Kleine fout, maar wel typisch Gonzo: zo serieus over muziek doen en dan niet eens de goede bandnaam bij de juiste foto kunnen zetten.

gieteling (fietswiel), Monday, 31 March 2003 05:49 (twenty-three years ago)

Da's inderdaad pijnlijk, ja...

Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 31 March 2003 17:25 (twenty-three years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.